شناسه خبر : 62512
یکشنبه 18 آذر 1397 , 15:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بیمه ایثارگران (۱۵)

دولت و مجلس، بار درمان را به دوش بگیرند

عضو کمیسیون اجتماعی تنها راه حل برطرف شدن مشکلات موجود در جامعه ایثارگری را تبدیل بنیاد شهید به وزارت ایثارگران و جذب اعتبارات مالی دانست.

فاش نیوز- عضو کمیسیون اجتماعی تنها راه حل برطرف شدن مشکلات موجود در جامعه ایثارگری را تبدیل بنیاد شهید به وزارت ایثارگران و جذب اعتبارات مالی دانست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، رسول خضری نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی مجلس در گفت و گوبا خبرنگار ما اظهار داشت: متاسفانه بنیاد شهید و امور ایثارگران امورات درمان خود را تحویل وزارت بهداشت داده و خود را راحت و از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرده، اگر چه با این کار مشکلات عدیده ای برای جامعه ایثارگری بوجود آمده است.

وی در این خصوص به مصدومان شیمیایی سردشت در دوران جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: در حوزه انتخابیه سردشت، بیش از هشت هزار مصدوم شیمیایی وجود دارد که متاسفانه متولی مشخصی ندارند و در این میان دود آن به چشم عزیزان ایثارگر می رود. براین اساس ما طرح وزارتخانه شدن بنیاد شهید را به مجلس ارائه و پیشنهاد کردیم تا در واقع پاسخگوی مطالبات همه جانبه خانواده معظم شهدا، فرزندان شاهد و ایثارگران و جانبازان باشد؛ چرا که اگر این طرح به اجرا در بیاید، می تواند فرهنگ ایثار و شهادت را در کشور به صورت پویایی نگهدارد.

خضری با بیان اینکه مجلس تاکنون بنا به دلایلی هنوز موفق به پیگیری ارائه طرح تاسیس وزارت ایثارگران به صحن بهارستان نشده است یاد آور شد: به طور مثال در حوزه گردشگری به دنبال وزارتخانه شدن بودیم که خوشبختانه موفق شدیم طرح وزارت گردشگری را به سرانجام برسانیم. اما در مورد وزارت شدن بنیاد شهید هنوز هم به نتیجه ای نرسیده ایم. اگر چه به نظر من دولت باید تدابیری بیندیشد تا به نوعی امور را مدیریت کند تا جامعه ایثارگری بهتر و بیشتر از آن منتفع شود.

وی اضافه کرد: به نظر من هرچه دولت در این زمینه کوتاهی کند، غیر قابل بخشش خواهد بود چرا که دولت و مجلس ثمره خون شهدا و ایثارگران است؛ و بطور کلی اگر بخواهیم نسبت به این موضوع بی اعتنا باشیم، خبط بزرگی خواهد بود. بد نیست دولتمردان ما بدانند که آمریکا اگرچه  در جنگ ویتنام شکست خورد اما هنوز هم  وزارتخانه ای به نام وزارت کهنه سربازان دارد. اما ما در مقابل، برای ایثارگران و خانواده های معظم شهدا چقدر توانسته ایم امکانات مورد نیاز آنها را اعم از دارو و درمان فراهم کنیم؟ بنابراین به نظر می رسد بحث وزارتخانه ایثارگران بحث بسیار مهمی است.

نماینده مردم آذربایجان غربی درخصوص این سوال که طرح تاسیس وزارت ایثارگران تا چه حد کارشناسی شده است متذکر شد: به نظرمن پیشنهاداتی که نمایندگان در صحن مجلس ارائه می دهند الزاما خیلی کارشناسی نیست، بلکه به نظر من بدنه کارشناسی دولت قوی تر از بدنه کارشناسی مجلس است، چرا که دولت ده ها نوع از این مراکز تخصصی در هر حوزه ای دارد.

خضری تصریح کرد: بنابراین دولت باید متولی این کار باشد چرا که حوزه سیاست گذاری خدمات رسانی به ایثارگران برعهده هیئت وزیران است و دراین میان چون بدنه اصلی با امکانات کافی برای خدمات رسانی به خانواده های معظم و معزز شهدا و ایثارگران بنیاد شهید است، پیشنهاد وزارت ایثارگران باید بررسی شود.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: به نظر من بررسی پیشنهاد تشکیل وزارت ایثارگران توسط دولت از هر زمان دیگری ضروری تر است و امیدوارم با این کار بتوان پاسدار فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باشیم.

نماینده سردشت و پیرانشهر در پاسخ به این سوال که برای جلوگیری از ادامه سرگردانی ایثارگران طرحی در کمیسیون اجتماعی در دست هشت یا خیر، متذکر شد: مقام معظم رهبری در مورد آحاد جامعه فرموده اند که بیمار نباید یک جوری باشد که دغدغه بیماری را داشته باشد، حال آنکه ما ایثارگران را به حال خود رها کرده ایم. جدای از دغدغه های معیشتی و مشکلات ناشی از آن، خود عزیزان با محدودیت هایی روبرو هستند؛ ضمن اینکه دولت می توانست در موضوع بیمه مکمل باری را از دوش بردارد اما متاسفانه با این کار خود، باری را هم بر دوش آنها تحمیل و مشکلات را به جای اینکه حل کند بیشتر کرده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دهم در پاسخ به این سوال که چه راه حلی دارید اظهار داشت: به نظر در بحث درمان ایثارگران اگر وزارت بهداشت متولی اش است، دولت باید بودجه های مرتبط را به صورت کامل و صد در صد تخصیص دهد؛ اما اگر متولی وزارت بهداشت نیست، بنیاد شهید یک تدبیر اساسی بیندیشد و در این زمینه مراکز درمانی خود را توسعه دهد و با همکاری وزارت بهداشت پای کار باشد تا خانواده های شهدا و ایثارگران بتوانند از مزایای کامل بهداشت و درمان و سایر امکانات رفاهی دیگر برخوردار شوند.

پایان

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
سلام جناب نماینده محترم بخدا شما همه را یک بیک راست گفتی امروزه چرا رزمندگان متولی ندارد کدام پیشنهاد را در مورد درمانی رزمندگان دادن فقت بلدهستن بگویند بیاید برید جبهه بدچی نباید منکه در جنگ مشگل پیدا کردم کسی بیاید حال مرا بپرسد یا یک دفترچه درمان به دستم بدهد اونکه دشمن اسلام است برای رزمندگان خودش وزارت خونه دارد ولی ما که از اسلام از وطن دفاع کردیم ما را ول کردن منک 36 ماه جبهه دارم دریق از یک دفترچه درمان آیندگان در مورد این مسوولین چه مینویسند چرا باید پول داروی مرا بچه من کارگری کند وغروب پول آنرا پرداخت کند آیا این کار از وجدان دور نیست و سره هر کاری سرمن بکوبد که تو رفتی جبهه پول داروی تورا من پرداخت میکنم عزیزان نمایند بیاید مشگل درمانی و باز نشسدگی رزمندگان و همه ایثارگران را حل نماید خداوند مشگل شما را در قیامت حل نماید
سلام به عزیزان فاش نیوز وسلام بر امام خامنه ای وشما خانواده شهدا و جانبازان و ایثار گران
احتراما به عزیزان گرامی می رسانم که برادر جانباز 70% قطع دو پا حاج احد متین جاوید محشور ( دین گارداشی ) بخیل شهدا پیوست مراسم تشیع پیکر شهید حاج احد متین فردا در وادی رحمت برگزار خواهد شد امید است این شهید سفر کرده را به شهدای عزیزمان همراهی کنیم حالم چند وقت خوب نیست از اینکه در فاش نیوز نبودم عزر خواهی می کنم اجرتان را مادرم فاطمه زهرا بدهد انشاءالله
سلام راهنمایی من ۷۰درصدم در خراسان جنوبی دو فرزند من در استخدام آموزش وپرورش هستند و دراین مدت ۸سال هرچه نامه به میر کل به استاندار نوشته و اعتراض کرده ام وتقاضای انتقال به فردوس داده ام هیچگونه اقدامی نکرده اند اما درکنار این برنامه ها عده ای زیاد انتقالش شده اند من بکجا متوسل شوم به کی بگم ازاین بی قانونی وبی عدالتی اگر چه این راهنمائی هم برای شما سودی ندارد ولی نه پستی ازشما گرفته خواهد شد ونهاعتراضی پس لطف کنید راهنمائی بفرمائید ممنون غلامی منتظرم ممنون
سلام
نمیدونم شایعه س یا واقعیت که روحانی نامه زده به جناب شهیدی و نوبخت ؟اولین جایی که چاپ میشه فاش نیوزه. با تشکر از زحمات بی منت شما برای ایثارگران
با سلام حرف زدن تاکی چه موقع وقت عمل میرسد از قدیم گفته اند سیر از گرسنه خبر ندارد
اقای رییس جمهور تو موظفی همانطور که ما زمان جنگ موظف بودیم از تمام وظایف خود نسبت به ایثارگران شانه خالی کردی این موضوع بیمه دیگه تیر خلاص بود که به ایثارگران زدید در این شرایط بیماری و زمان کهولت
سلام چرا وزارت امور ایثارگران وشهیدان تشکیل نمی شود؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi