شناسه خبر : 62516
سه شنبه 20 آذر 1397 , 16:01
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ملاحظاتی در باب بررسی بودجه ۹۸ در مجلس

با توجه به اینکه لایحه بودجه سال ۹۸ جهت بررسی به مجلس محترم تقدیم گردید است، خواهشمند است در جهت حفظ عزت و کرامت همه ایثارگران، موارد مشروحه زیرکه قبلا زیرساخت های قانونی آن در قانون برنامه ششم و سند راهبردی رزمندگان دیده شده است، در قانون بودجه سال ۹۸پیگیری و به تصویب رسانید شود...

جمعی از ایثارگران  -   با سلام و احترام؛ ضمن تشکر از همه نمایندگان حامی ایثارگران، با توجه به اینکه لایحه بودجه سال 98 جهت بررسی به مجلس محترم تقدیم گردید است، خواهشمند است در جهت حفظ عزت و کرامت همه ایثارگران، موارد مشروحه زیرکه قبلا زیرساخت های قانونی آن در قانون برنامه ششم و سند راهبردی رزمندگان دیده شده است، در قانون بودجه سال 98پیگیری و به تصویب رسانید شود.

1- کمک معیشت کلیه رزمندگان و جانبازان زیر25% فاقد شغل و درآمد که پرونده هایشان در نیروهای مسلح و یا بنیاد تکمیل شده است در سال 98 برقرارشود و بودجه لازم با ردیف مشخص، به تصویب رسانیده شود و در صورت امکان، نام آن به "حقوق ایثار"اصلاح شود.

2- دراجرای قانون برنامه ششم که از تکالیف دولت محترم می باشد، کمک معیشت کلیه ایثارگران افزایش و به حقوق تبدیل گردد.

3- در اجرای سند راهبری رزمندگان و قانون برنامه ششم، تسهیلات مربوط به درمان پایه، بیمه تکمیلی، وام مسکن، کمک هزینه های ضروری ازدواج و.... و وام ازدواج فرزندان رزمندگان، در قانون بودجه سال 98 پیش بینی و متناسب با اولویت مدت حضور در جبهه به صورت سالیانه ارائه گردد.

4- تکلیف قانونی 30% تخفیف شهریه دانشجویان ایثارگر(رزمندگان و جانبازان زیر25% و خانواده هایشان) در کلیه دانشگاهها (دانشگاههای آزاد، پیام نور، علمی کاربردی و.....) اجرایی شود و بودجه لازم پیش بینی شود.

5- جهت اجرای قانون 5% جانبازی رزمندگان فاقد مدارک بالینی که جانبازیشان از سوی کمیسیون نیروهای مسلح تایید گردیده است، بودجه لازم در بنیاد شهید و امورایثارگران پیش بینی گردد و فرایند کار آسان شود.

6- با توجه به اینکه تنها گناه جانبازان زیر25% مراجعه دیرهنگام پس از پایان جنگ به کمیسیون های پزشکی بوده است و میزان آسیب هایشان بیش از درصدهایشان است، لذا کلیه تسهیلات و امتیازات جانبازان 25% به جانبازان زیر25% تسری داده شود و بودجه لازم در قانون سال 98 پیش بینی گردد.

7- کلیه امتیازات فرزندان معزز شهدا به فرزندان جانبازان 70% تسری داده شود.

8- کلیه همسران شاغل جانبازان، با هر درصد جانبازی، معاف از پرداخت مالیات برحقوق شوند و بودجه لازم در قانون پیش بینی شود.

9- جهت بهره مندی رزمندگان و جانبازان زیر25% از کلیه تسهیلات وتخفیفات موضوع ماده 88 قانون برنامه ششم، هماهنگی های لازم با سازمان ها و ادارات ذیربط شامل: دانشگاهها، شورای شهر، شهرداری، راهن آهن، هواپیمایی و.... جهت اجرای قوانین انجام پذیرد و بودجه مورد نیاز، پیش بینی گردد.

10- جهت اجرای موضوع یک مقطع تحصیلی رزمندگان و همچنین امتیاز فوق العاده ایثارگری رزمندگانی که دارای کمتر از سه ماه حضور در جبهه هستند، پیش بینی های لازم در بودجه دیده شود.

11- دراجرای قانون برنامه ششم که به موجب آن، کلیه رزمندگان و جانبازان زیر25% از هزینه های حق الثبت مربوط به خرید و فروش، ترهین اسناد مالکیت، تسهیلات وام خرید و ساخت مسکن از هفتاد درصد(70%) معافند، این موضوع در بودجه 98 نیز پیش بینی و بنیاد شهید مکلف به اجرا گردد.

12- با توجه به اینکه برخی از ایثارگران در شرایط اجبار، به دلیل انحلال شرکت ها، اخراج، تبدیل وضعیت استخدامی و....، طبق قانون برای یکبار از پرداخت ما به التفاوت برای پانزده سال سنوات بیمه‌ای ناشی از تغییر صندوق بیمه و بازنشستگی معافند و این مبلغ به عنوان مطالبه صندوق منتقلٌ‌الیه از دولت منظور می گردد و باید در قالب بودجه سنواتی توسط دولت پرداخت شود؛ لذا خواهشمند است در بودجه سال 98 دیده شود.

13- جهت اجرای ماده 27 قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران، مبنی بر پرداخت مدت حضور در جبهه به میزان یک و نیم برابر رزمندگان از سوی دولت به صندوق های بازنشستگی، بودجه لازم پیش بینی و موانع موجود رفع گردد.

14- با توجه به مهمترین نیاز جانبازان که بیمه درمان تکمیلی می باشد، موضوع اعتبار لازم، در بنیاد شهید و امور ایثارگران پیش بینی گردد.

آذر 97

 

اینستاگرام
بیانیه ی دیر هنگام ولی مفید
خدا کنه مفید باشه .ولی امید نداشته باش که در خلوت خودت اذیت میشی
امید داریم
به لطف الهی البته که امید داریم
با سپاس از فاش نیوز
مدافع همه ایثارگران
با سلام کاش به پاس زحمات همسران جانبازان حداقل در سال 98 سه تا مصوبه هم برای همسران تصویب شود
- همه همسران شاغل جانبازان از مالیات معاف شوند .
- قانون یک افزایش یک مقطع تحصیلی ایثارگران به همسران جانبازان زیر25% و همسران رزمندگان نیز تسری داده شود .
- در خصوص رزمندگان و جانبازانی که شاغل و حقوق بگیر دولت نبوده و فاقد شغل و درامد هستند و یا کمک معیشت دریافت می کنند ، ترتیبی اتخاذ گردد که حداقل مزایای استخدامی آنان قابل تسری به همسران شاغلشان در ادارات دولتی باشد تا بتواند کمبودها و کاستی های زندگی را جبران نماید.
باسلام بیمه رزمندگان نسبت به جبهه طرف و بازنشستگی در برنامه امسال و بوجه امسال به تصویب برسد و متولی رزمندگان وقانونهای که به تصویب میرسد در سال 98 اجرای گردد
نمایندگان محترم مجلس
دولت تدبیر و امید
باسلام
لطفا در بودجه 98 دقت کنید
لطفا منصفانه قانون بنویسید
لطفا حق رزمنده ها را با عزت بدهید
سلام با احترام جانباز 40# با بیش از دو سال و اندی شرکت داوطلبانه در جبه های حق علیه باطل هستم. مدرک کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات را دارم.فعلاً عضو هیئت علمی پیمانی م
مصوبه دولت در لایحه برنامه ششم توسعه مقرر داشته کل طلب خانواده ی شهدا وایثارگران طی دوسال اوا برنامه تسویه شود؟
سه ماه به پایان سال دوم برنامه مانده !!
چی شد؟
چه وقت دولت به این قسمت از قانون می پردازد؟
آیادولت فقط مجری قوانینی است که به نفع ایثارگران نیست؟
واقعا باید تاسف خورد به حال این مجلس که حاضر نیست حتی یک حق به رزمندگان بدهد حتما درپیشگاه خدا وشهدا مسئول هستید
هزاران نفر از رزمنده ها و جانبازان زیر25% چندین سال است تشکیل پرونده داده اند برای کمک معیشت حداقلی و هنوز اجرا نشده .
ایا این عدالت است که ایثارگران وطن از حداقل معیشت هنوز محروم هستند ؟
یک بند اضافه کنید وآن اینکه سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح ((ساتا)) کلیه جانبازان و رزمندگان فاقد شغل را بیمه بازنشستگی کند تا دغدغه از آینده برطرف شود
سلام از نمایندهای عزیز تقاضا داریم نسبت به هرماه جبهه یک درصد به رزمندگان داده شود تا عدالت برقرار کردد تا یکنفر که 40 ماه جبهه دارد ان هم به حقوق خودش رسیده باشد اگر میخواهید عدالت برقرار شود
براساس مصوبات قانونی از سال 1392 تا کنون هر سال سهمیه هایی زیادی با عنوان " وام مسکن " کم بهره جهت رزمندگان اختصاص داده شده ولی تا کنون اجرایی نشده است و این درحالی است که هر سال به دلیل عدم جذب کل سهمیه اختصاص یا فته از سوی سازمانهای متولی، تعداد زیادی از این سهمیه ها سوخت شده و به رزمندگان واجد شرایط پرداخت نشده است.
تا سال 1396 به دلیل نداشتن متولی برای امور رزمندگان این موضوع قابل توجیه بود، لیکن پس از تصویب قانون برنامه ششم و با وجود تعیین سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح به عنوان متولی امور رزمندگان و همچنین با توجه به اینکه این موضوع نیاز به تامین اعتبار جدید ندارد، تقاضا داریم با هماهنگی سازمانهای ذیربط ترتیبی اتخاذ شود که به موجب آن همه رزمندگان واجد شرایط که امنیت کل ایران مان مرهون همان ایثارشان است، به ترتیب اولویت و مدت حضور در جبهه ها ، صاحب حداقل رفاه و دارای مسکن مناسب شوند و این مصوبه قانونی بسیار مهم در سال 97 اجرا و در قوانین بودجه سال 1398 نیز پیش بینی شود. با تشکر
با سلام
از اقای دکتر نوروزی رئیس فراکسیون ایثارگران تقاضا داریم با مقام معظم رهبری دیدار داشته باشند و مشکلات ایثارگران را به اطلاع ایشان برسانند .
همانطوری که برخی رفته اند و با دادن اطلاعات نادرست ، باز هم توانسته اند مجوزهای خاص بگیرند . طوری که رهبرمان فکر می کنند قانون ممنوعیت بکار گیری برای افرادی با سن زیر50 سال بوده !!!!! و برای همین دستور بررسی داده اند.
و اصلا نگفته اند که اینها بالای 35 سال سابقه دارند !
ولی مظلومترین قشر ایران هنوز از حداقل ها محروم هستند .
چون رابطین ملت با رهبرمان ، صادق نیستند
ماموریت تحصیلی فرزندان جانباز توسط رای یک قاضی لغو گردیده و فرزندان جانباز همواره با مشکلات بسیار جدی در دستگاه های خود روبرو هستند و بهتر است مصوبه ای که قرار است در این باره در مجلس مطرح گردد به اینگونه باشد که بگویند دستگاه های مشمول ماده دو قانون خدمت رسانی به ایثارگران و شرکت های خصوصی شده اصل 44 مکلف به اجرای قانون مربوطه(ماموریت تحصیلی فرزندان جانباز) هستند و هیچ گونه اختیاری در اجرا یا عدم اجرا قانون ندهند زیرا من کارمند یکی از ادارات بانک صادرات هستم و بانک صادرات در زمان عدم لغو آن آیین نامه نیز خود را موظف بر اجرا آن نمیدانست و در سال 96 بارها این موضوع را پیگیری کردم ولی اجرایی نکردند
اقای نوروزی فاش نیوز محترم، مسولین خیلی محترم لطفا فبل از انکه خیلی دیر بشه وظایف ملی ذاتی وانسانی خود را درحق جانبازان زیر 25درصد که با وضع فلاکت باری بدون دیناری درامد در قعر مصایب ومشکلات دست وپا میزنند برسید چون هنوز هم خیلی دیر شده
سلام
یه جوری از خدمات رساتی به جانبازا زیر 25%صحبت میشه که مثل اینکه جانبازای بالای 25%دیگه وضعشون توپ توپه من یه جانباز بسبجی 25%هستم دو سال هم داوطلب جبهه بودم کارمند علوم پزشکیم ریالی حقوق نه از بنیاد نه از سپاه نگرفنه ام بیمه درمانیمونم که رو هوا هس حتی دیه جانبازیمونم نداد سپاه باه دبگه از ما گدشت ولی من نمیدونم مسولین میخان جواب وجدانشونو چی بدن
اینا همش حرف مفته زیرا دولت نیازی به ما ندارد یک مشت ادم علیل و ذلیل که دایما بیمار و عصبی هستیم زمان جنگ ما شیران دلیر بودیم سلحشوران عرصه نبرد با کفر بودیم وخیلی القاب دهن پر کن دیگر ولی حالا شدیم سر بار دولت فقط در فکر این هستند که چطور دهن مارا ببندند
سلام.دوست عزیز کسی نگفته که جانباز بالای 25 درصد نسبت به زیر 25 درصد وضعش بهتره! ولی شما خدا را شکر کن که شاغل هستید.و همین کافیه که انسان سالم باشه و شغل هم داشته باشه و یه لقمه مون حلالی دربیاره. و الان جانباز 70 درصد هم داریم که شاغل و حتی مدیره و یا هستند که در حد تاجرند ولی برعکس جانباز زیر 25 درصد تحصیلکرده و عضو خانواده شهدا باشی و هیچوقت شغلی با وجود تلاش فراوان گیرت نیاد و یا بهت ندن و الان هم 6 ساله که دیگه طوری بیمار بشی که توانایی هیچ کاری حتی کارو شغل دولتی ولو راحت را هم اگه بهت بدن نداشته باشی و به نوعی از انجام کارهای شخصی خود هم تقریبا ناتوان باشی وبخوای بدون هیچ سرمایه و پشتوانه ای فقط با اندک حقوق 600 هزاری زندگی کنی! خب به نظر شما الان این جانباز کم درصد بیمار و ناتوان و فقیر بیشتر نیاز به حمایت و کمک دارد یا اون برادر 70 درصدی که هم وضعش مناسبه و هم توانایی کار و مدیریت ارگان و یا نهادی را دارد!؟ اینجاست که عدالت و وجدان فراتر از قوانینه!
سلام
برادر من در سن 18 سالگی روز آزاد سازی خرمشهر شهید شده اند و مدت 36 سال از مدت شهادتشان میگذرد وهنوز بازنشستگی شامل حال این شهید نشده است در حالی که شهدای سال 66 را پرداخت کرده اند ان شااله کی بازنشستگی این عزیزان فرا میرسد این در حالی است که پدر و مادرم بالای 82 سال سن دارند .....
ای کاش یه کمکی هم برای سربازی فرزندان رزمندگان در نظر گرفته میشد.
سلام
قانون کسر خدمت سربازی فرزندان خیلی وقته تصویب شده و به ازای هر ماه جبهه پدر، 12 روز از خدمت سربازی فرزندتان کسر می شود .
نمایندگآن فقط در فکر جیب های خود و کلفت کردن شکم های گنده خود میباشند
عده ای از جانبازان باز نشسته فوق العاده ی ایثار در یافت می کنند امید آنکه جانبازان قدیمی هم فوق العاده ی شغل در یافت کنند.
سلام؛14سالم بود عشق وشوق جبهه داشتم شناسنامه ام را دست کاری کردم به جبهه اعزام شدم هفت مرحله جبهه رفتم،درعمليات بدر سال 63شرکت کردم شیمییایی شدم باز دوباره به جبهه رفتم درسال 64 درعمليات والفجر۸ شرکت کردم بازم شیمیایی شدم از بس عشق جبهه جنگ وبسیج وسپاه در دلم بود در سال 66 به عنوان پاسدار افتخاری به عضویت سپاه درآمد تا سه ما بعد از قعطنامه در جبهه بودم بعد از جنگ گفتند نیازی به شما ها نداریم از سپاه بدون هیچ گونه حقوق وبیمه بیرون کردن الان من مانده ام با هزاران درد بی درمان،متاهل 4فرزنددارم 2 تا دانشجو یکی هم امسال کنکور میدهد کسی کمک نکرد نه سپاه نه ایثارگران 600 تومن به عنوان کمک معیشت میدادن که آنم قطع کردن بازم دستشون درد نکنه برای شیمییایی کمسیون رفتم گفتن باید نصف ریه ات از دست داده باشی تا 5 درصد بهم بدن خدا شاهد اعصاب روان بد ترین نوع شیمییایی است که احمدی داده نمیشه
باسلام‌وارض‌ادب‌خدمت‌مسعولین‌محترم‌که‌درخصوص‌ ایثارگران‌فاقدپرونده‌بالینی‌رادنبال‌ نموده‌وموارده‌یادشد ه‌بالارادردستور کارخود قرارداده‌اند بنده‌جانبازفاقدپرونده‌بالینی هستم‌ مدتی ست‌که‌پیگیرمواردجانبازی خودپس‌ازگدشت‌۳۰‌سال هستم‌که‌تاکنون‌ مشکلات‌ زیادی را تحمل نموده ام‌ هرچند مجروحیتم‌چندبارموج‌ انفجار‌شیمیایی‌ ترکشهای‌زیادی هست‌وتاکنون‌ازهیچ‌یک‌ازمزایابرخوردارنبوده ام‌اماافتخار میکنم‌که‌در راه دفاع‌ازوطن‌ مجروح‌شدم‌و۲۶ماه‌سابقه حضوردرجبهه‌رادارم‌
سلام من جانباز شمیای هستم ماده 51 پنج درصد باید حقوق من بدهند بعد 33سال هنوز ندادند کد ملی3781027767
با سلام.زمان جنگ مقداری پول روی سفره ای میریختند و فرماندهان و پاسداران و ... به هر مقداری که نیاز داشتند برمیداشتند. اما الان جانباز معسر و تحصیلکرده و بیکار و ناتوان و بیمار با یه زندگی ذلت بار زیر خط فقر باید التماس کند که اندک حقوق 600 هزاری که الان بیش از 4ساله تغییر نکرده فقط پول نون و ابمان هم نمیشود و فقط درخواست یه حقوقی برای یه زندگی ساده سادخ هستند و واقعا حقوق و کمک باید به جانباز و یا ایثارگری بشه که الان واقعا احتیاج داره و زندگی زیر خط فقر دارد حالا چه یک درصد و یا چه 70 درصد! تا انوقت بشود همچون عدالت علی (ع)! ولی کو عدالت و کو قانون و کو مسولی که فریادرس جانباز و عضو خانواده شهید و رزمنده بالای 6 ماه حضوری باشد که در 16 سالگی و زمانیکه همواره نفر اول کلاس بود درس و جوونی و زندگی را برای دفاع از کشور و انقلاب ونظام رها کرد! واقعا مسولی نسبت به این قشر بدبخت و فراموش شده چه فکری دارند؟! حتما فکر میکنند اینها اسراییلی هستند و یا شاید فکر میکنند سرمایه دار و اقازاده و ... هستند! پس بیایید ببینید!
باسلام ...گذشته این کشور منوط به ایثار وازجان گذشتگی ایثارگران است آینده آن نیز بستگی به ایثارگران دارد باما بد تا نکنید اینقدراجحاف و ظلم به ماوفرزندان مانکنید روزی سرمیز حساب خواهید نشست آنچه که خداپسندانه است عمل کنید که موردخشم ونفرت ایثارگران قرارنگیرید اگر خودتان پس ندهید مطمئنا فرزندانتان خواهندپس دادسزای عملکرد ظالمانه شما گریبانگیر فرزندانتان خواهدشد درهر کجای دنیاکه اسکان گیرید اگرموردخشم ایثارگران قرار گیرید پیدایتان خواهندکرد باما خدایی عمل کنید مقداری از جیب های بلندتان کسرو به حقوق ما فعلا بیفزایید سلام ودرودبرسرداران هشت سال دفاع مقدس که جانانه درتلاشندحق وحقوق ما را درست کنند درود
سلام به همه ایثارگران و خانواده شهدا این صفحه
جناب اقای نوروزی عزیز
عنایت دارید که فرزندان جانبازان ۷۰% اعم از قطع نخاع و شیمیایی چه مصیبت هایی رو بعد از ۳۵ سال گذشت جنگ دارن متحمل میشن میدونید چقدر سخته ذره ذره ذوب شدنشون رو نظاره کرد..پدر من شیمیاییه دیگه نمیتونه حتی تا دستشویی خونه بدون کپسول بره کل خونمون شده کپسول اکسیژن نمیتونه سرفه کنه بدون کپسول روزی ۱۲ وعده آمپول ضد التهاب و ضد تنگی نفس میگیره ...ده تا قرص میخوره هیچ تاًیری هم نداره داروهای ایرانی و هندی بازار .سال گذشته بعد از ۳۵ سال تحمل درد و سرایت شیمیایی چشماش نابینا شد. حالا به تمام بدبختیامون درد نابیناییشم اضافه شده...خیلی زجر میکشه و نمیتونه باهاش کنار بیاد و تمام اعضای خانواده افسرده شدیم.
عزیزان فرزند شهید خیلی اذیت شدن خیلی سختی ها متحمل شده خدا صبر بهشون بده
خدارو خوش نمیاد برای فرزندان جانباز علی الخصوص ۷۰% که شهدای زندن و روزی چند بار شهید میشن هیچ مزایایی تعلق نگرفته...
آقای نوروزی و دست اندکاران لوایح و قوانین ایثارگری به مشکلات این قشر توجه کنید و زبان گویای فرزندان ۷۰% باشید. استدعا دارم به مقرره تعلق امتیازات فرزندان معژز شهدا به فرزندان جانبازان ۷۰% توجه ویژه کنید...
لعنت بر مسئولین که این همه دروغ می گویند
خسته نباشید پدر من جانباز زیر ۲۵درصد ارتشه ۲۴ماهجبهه داره الان نه ازارتش حقوق میگیره ن ازبنیاددرصورتی ک جانبازان زیر۲۵درصدسپاه حقوق میگیرن آخه این انصافه پدرمن یه کارگر ساده است الان دیسک کمر گرفته تورو خدا اگه میشه این قانون رو زود تر تصویب کنید حداقل جانبازان ارتشم ی سودی ببرن
ماجانبازان .زیر۲۵درصد صبوریم موج +شیمیایی+تیر+ترکش ایا=است با۱۰درصدسن ۶۰سال بی حقوق بی درامد+بی کس
سلام شما را به خدا،اجرا کنید
خودش. و می‌خورند و بی خیال بق.یه.10درصد جانبازی دارم البته در حقم ظلم شد. 33 سال خدمت کردم امسال 3میلیون حقوق میگیرم با سه تا بچه. اما سزاوار نیست که بعد جنگ و اون همه بد بختی حالا بیندازم ما رو کنار. گاهی فکر میکنم ما از کار افتادیم تا آقایان به مقام برسند. چطور می‌توانیم جوانان خودمون رو تشویق کنیم که از وطن دفاع کنند. به چه امیدی از ایثار هم زمانمان بگوییم. پیش آمده که از زحمات هم زمانم تعریف کردم اما در جوابم گفتند نمیکردی تا به اینروز نمی افتادی.
خانه اجاره ای حقوق کم گرانی بی در و پیکر سلامتی هم که سالها_ت خدا حافظی کرده. اما نمی دان من بد کردم که دفاع کردم یا وطنم بد می‌کند بامن که فراموشم کرده؟ ولی جایی از خوبی مسعولین هیچ نمیگم چون ندیدم. فقط
فکر خودشان هستند. حالا خدا نخواست ما
عضوی از بدنمان قطع بشه و بودی در جبهه و در دفاع از وطن حالا که جنگ تمام شد ما هم تمام شدیم. با این شرایط تبعیض انتظار دارید
سرباز وطن تربیت کنیم؟ مدافع وطن تربیت کنیم؟ در زمانی که مملکت به نیروی انسانی احتیاج پیدا کنه بچه های ما جانبازان زیر 25
نمیپرسند تو که من یدی چه کردی با ما ما چرا بریم برای دفاع. اونی که امتیاز و حق قو مسکن گرفته بره. مگه نه اینکه العان اولویت
با درصد بالا ها هست. پس روز نیاز هم ما عقبصف و اونا جلو بایستند. یاحق. ودر آخر
ما با خدا معامله کردیم اما بعد ما باشما و مثل شما معامله می‌کنند. عوض گلگی نداره
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi