شناسه خبر : 62526
یکشنبه 18 آذر 1397 , 11:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

قول شهید ضرغام برای دفاع از خاک کشور+ فیلم

شاهرخ که بین مردم به عنوان یک داش مشتی و لات شناخته می‌شد، با وقوع انقلاب اسلامی تغییر رویه داد و به عنوان نیروی داوطلب راهی جبهه شد. البته این شهید در دوران پیش از تحول به عنوان جوانمردی با انصاف شناخته می شد که در ماه های مبارک رمضان، محرم و صفر به انجام کارهای معمول خود نمی پرداخت و در همه ایام سال، به عنوان یک پهلوان و لوتی، به نیازمندان و فقرا کمک می کرد.

قول شهید ضرغام به مردم برای دفاع از خاک کشور+ فیلم

شاهرخ ضرغام که هیکل سترگی داشت، پیش از انقلاب، در چندین مسابقه کشتی فرنگی کشوری شرکت کرده و ضمن کسب مدال در این حوزه، در رشته کشتی آزاد نیز حائز رتبه‌هایی شده بود. ضرغام که پس از انقلاب رهبری رزمندگان فدائیان اسلام را به عهده داشت، در مبارزات مربوط به شکست حصر آبادان در درگیری با نیروهای بعثی به شهادت رسید و اثری از پیکرش پیدا نشد. قبول مسئولیت خانوارهای فقیر و دادن خرجی آن ها از جمله فعالیت های خیرخواهانه این شهید بزرگوار است که او را به «حر انقلاب» معروف کرده است.

مصاحبه ای از شهید شاهرخ ضرغام وجود دارد که او را در صحنه درگیری با عراقی ها در منطقه آبادان نشان می دهد که در آن شهید ضرغام قول پیروزی و شکست نیروهای بعثی را می دهد.

download

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi