شناسه خبر : 62536
دوشنبه 26 آذر 1397 , 13:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بیمه ایثارگران (۱۶)

مصوبه دولت درباره هزینه بیمه درمانی ایثارگران را متوقف کنید

جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در نامه ای سرگشاده به رییس جمهور خواستار توقف مصوبه دولت در رابطه با هزینه های بیمه درمانی ایثارگران شد.

فاش نیوز - جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در نامه ای سرگشاده به رییس جمهور خواستار توقف مصوبه دولت در رابطه با هزینه های بیمه درمانی ایثارگران شد.

متن این نامه به شرح زیر می باشد:

خداوندا، کشور ما و ملت ما هنوز در آغاز راه مبارزه‌اند و نیازمند به مشعل شهادت؛ تو خود این چراغ پر فروغ را حافظ و نگهبان باش.(امام خمینی(ره))

جناب آقای روحانی، رئیس جمهور محترم
 
سلام علیکم

اصلاح ماده 2 آئین¬نامه اجرایی فصل سوم قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در جلسه 11/7/1397 هیئت وزیران، همه ایثارگران مشمول این ماده بویژه جانبازان انقلاب اسلامی را سرگردان دستگاههای اجرایی،‌ بیمه ها و مراکز درمانی کرده بطوریکه دیگر توان و رمقی برای این پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت باقی نگذاشته است .
از مدیران سازمان برنامه و بودجه که پیشنهاد تامین و پرداخت هزینه بیمه تکمیلی ایثارگران و افراد تحت تکفل آنان را به دستگاههای اجرایی آن هم در میانه سال جاری برای تصویب به هیات دولت داده اند گله ای نیست اما از جنابعالی که در زمان آتش و خون بخشی از مسئولیت دفاع مقدس را به عهده داشته اید انتظار می رفت که به دفاع از این عزیزان برخاسته و جلوی تصویب آن را در هیئت دولت میگرفتید.

جناب آقای روحانی غربت جانبازان به جایی رسیده که  مسئول سازمان متولی حمایت از آنان نیز در دفاع از جانبازان برنیامده است.

جناب رئیس جمهور این چه تدبیری است که سازمان برنامه و بودجه اندیشیده و هیأت دولت به تصویب رسانده است.

آیا حیات و رنج و آلام جانبازان که به درمان آنان بستگی دارد را میتوان دستخوش تلاطم های غیر کارشناسی قرار داد؟

جناب رییس جمهور چرا باید بخشی از قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را قبل از اجرائی شدن اصلاح نمود؟

شاید گفته شود که بنیاد شهید توان مدیریت درمان این عزیزان را ندارد؛ آیا بهتر نبود این طرح، در سال 98 با تدبیر و با بودجه تخصیصی عملیاتی میشد؟

امروز مدیران دستگاه ها به مراجعه کنندگان ایثارگر می گویند که اعتباری برای این امر در سال جاری در نظر گرفته نشده است.

شما خود داوری کنید آیا دستگاه های اجرائی که نگران کسری بودجه در پایان سال هستند حاضر میشوند بخشی از اعتبارات خود به این امر اختصاص دهند؟ و اساسا چرا قبل از اینکه اعتبار این امر خطیر در نظر گرفته شود چنین مصوبه ای ابلاغ و اجرائی شده است؟

آیا زمانی که این طرح به تصویب می رسید جنابعالی به عنوان رییس جمهور نباید از جناب شهیدی می پرسیدید که چرا از جانبازان دفاع نمیکید؟

و اساسا آیا رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران نباید در مقابل این مصوبه ایستادگی میکرد و یا حداقل تقاضا میکرد این مصوبه در سال آینده عملیاتی شود؟

آیا به یاد نداریم که امام راحل خمینی کبیر فرمود «نگذارید پیشکسوتانِ شهادت و خون در پیچ و خم زندگی روزمره خود به فراموشی سپرده شوند»؟

آیا این اقدام هیئت وزیران به معنی به فراموشی سپردن وصیت آن یار سفر کرده نیست؟

جناب آقای روحانی امروز صبر جانبازان و ایثارگران بواسطه سیاست¬های غلط دولت و بالاخص این مصوبه شتاب زده و غیر کارشناسی به سرآمده و آستانه تحمل آنان به پائین ترین حد ممکن رسیده است. جامعه ایثارگران زیر بار سنگین هزینه ها و گرانی موجود، در وضعیت اسفباری قرار دارند؛

لذا انتظار لغو این مصوبه را از شما دارند و موکدا خواستار پیاده شدن قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران هستند.

در غیر اینصورت این جمعیت به همراه جانبازان عزیز برای احقاق حق از دست رفته خود، چاره ای جز شکایت بردن  به دیوان عدالت اداری را ندارند.
                                             

                      والسلام
جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی‌

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
بعد از 40 سال هیئت ( نامحترم) وزیران و شهیدی و نوبخت ( بدبخت ) بیمه مکمل ایثارگران وخصوصا خانبازان را قطع کردند . ای کاش در تمام کارهای مملکت چنین عجله میکردند مثل - -- حقوق های نجومی -- آقازاده ها و برادران مسئولان ---- بیکاری و گرانی و...................
سلام شنیدید مگن هر چی سنگه مال پای لنگه تو این وانفصای وضعیت بیمه جانبازان بیمار من نیاز به ای سی یو در بیمارستان ساسان پیدا کرد با شبی خدادتومن پول تو بخش هم شبی حدودا پانصدهزار تومان بیمه ما را هم که کنسل کردند بازنشسته فرهنگی هستم بخدا مستاصل شدم یکی تو این مملکت به داد من برسه راه حلی که شرمنده خانواده ام نشم حتی به بنیاد دفتر گفتم به من وام بدید مشکلم حل شود پرداخت می کنم ان را هم از من دریغ کردن شماره ملی من ۰۰۳۵۸۶۳۲۱۸ شاید گوش شنوایی باشد کاری کند هر چند ما خدایی داریم که هیچگاه ما را به خدمان واگذار نکرده صرفا جهت قضاوت خوانندگان
باسلا م خدمت کارکنان فاش نیوز و خسته نباشید خدمت شماه بزرگوار گرامی من یک خواست خدمت شما داشتم باوجود لایحه بودجه سال98در پیش است ورزمندگان هشت سال دفاع مقدس در تنگی و معیشت بسر میبزند وهیچ افزایش حقوقی ندارند وبیمیی نیز ندارند ولظاح کمک معیشت در یافت میکونند چرا به حقوق ارتقاع نمیابد از شما تقاظا دار اقدام لازم را در این جهت انجام دهید باتشکر
با سلام اینجانب برای خرید بیمه سربازی مراجعه کردم که فقط مدت سربازی ام بدون حضور در جبهه محاسبه شد و در بازگشت به نامه درخواست استعلام تامین اجتماعی از نیروهای مسلح به عنوان تاییدیه حضور درجبهه ، مدت 19 ماه حضور در جبهه به همراه 14 ماه و 8 روز حضورداوطلبانه درجبهه در طی مدت 24 ماه خدمت سربازی ام در سالهای 64 الی 66 منظور شده است که به تامین اجتماعی منطقه 18 یوسف آباد ارائه نمودم حال از آنجا که براساس قانون خدمات رسانی به ایثارگران قرار است مدت مذکور یک ونیم برابر مدت حضور در جبهه محاسبه شود متاسفانه از طرف تامین اجتماعی شعبه 18 یوسف آباد ترتیب اثری داده نشد و تامین اجتماعی فقط مدت سربازی ام را( 24 ماه ) را پذیرفت حال اینکه بر اساس قانون مذکور می بایست مدت حضور در جبهه به عنوان مشاغل سخت به حساب آمده و به مقدار یک و نیم برابر به مدت سربازی اضافه گردد که این کار انجام نشد لطفا در صورت امکان دستورفرمایید رسیدگی لازم را در جهت اجرای قوانین مربوط به ایثارگران مصوبه هیات دولت قبل از پایان سال صادر شود
‍ انتقاد شدید رئیس فراکسیون ایثارگران از شهیدی

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس از بی‌تفاوتی مسئولان بنیاد شهید در خصوص بیمه ایثارگران به شدت انتقاد کرد.
حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده ایثارگر مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی، در حاشیه جلسه علنی مجلس گفت: بنیاد شهید بیمه تکمیلی ایثارگران را با یک تفسیر از سر خود باز و به دولت واگذار کرده است.
وی افزود:از طرفی چون برای بیمه تکمیلی از سوی دولت بودجه لحاظ نشده است این موضوع به طور کلی رها شده است و متاسفانه ایثارگران ما در یک پارادوکسی بین بنیاد و دولت گرفتار شده اند.
نماینده ایثارگر مجلس دهم اضافه کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ابراز نگرانی از این موضوع اقدام به تذکر و ارسال نامه و تهیه طرحی کرده‌اند از سوی دیگر به بنیاد شهید تذکر داده شده است که بیمه ایثارگران را پرداخت کند اما متاسفانه زیر بار نمی رود.
رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس دهم ادامه داد: در این راستا تعداد زیادی از نمایندگان مجلس اقدام به امضاء و ارسال نامه‌ای به رئیس مجلس کردند تا بلکه ایشان اعلام کنند کمافی‌السابق بنیاد شهید و امور ایثارگران بیمه ایثارگران را پرداخت کند تا در سال آینده در لایحه بودجه فکری کنیم.
حجت الاسلام نوروزی در خصوص نامه نمایندگان ایثارگر مجلس به دکتر لاریجانی متذکر شد: بیش از ۶۰ نفر از نمایندگان ملت در بهارستان این نامه را امضا و از رئیس قوه مقننه درخواست کردند تا بیمه تکمیلی کمافی‌السابق طبق قانون قبلی برای ایثارگران پرداخت شود.
نماینده آزاده مردم رباط کریم در مجلس دهم تاکید کرد: به دلیل این که موضوع بیمه ایثارگران و لایحه برنامه ششم توسعه به عنوان قانون دیده شده است، در لایحه بودجه سال آینده نیز باید لحاظ شود و دولت مکلف است، اعتبارات مورد نیاز را برای سال آینده تامین کند.
سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در خصوص سکوت رئیس بنیاد نیز خاطرنشان کرد: آقای شهیدی با سکوت در مقابل این مصوبه دولت، اشتباه کردند؛ چراکه کسی که مسئولیت بنیاد شهید و امور ایثارگران را برعهده دارد نبایستی در وسط کار، ایثارگران را به حال خود رها کند و فرار کند و به نظر من این موضوع اشتباه محض ایشان بوده است.
تانباشدچوب تر... .................
ریس بنیاد و هیت وزیران و خود ریس جمهور بفکر جانباز و حخانواده جانباز نیستند این همه گرانی این همه مشکلات برای ایثارگران درست شده چه کسی میخواهد ان را حل کند بیمه مکمل یکی از انها میباشد وام 80میلیونی برای من جانباز در کجای ایران من بخواهم یک خانه 100متری بخرماقای رییس جمهور دولت تدبیر و نا امید یک شبه 10000000 به ماشین های ایران خودرو اظافه میکند ایا این دولت بفکر من ایثارگر و مردم ضعیف جامعه است بخدا پدری از ایثارگر و کارمند و کارگر در اورده این همه تورم و گرانی شخص دولت است خداوند این قشر ضعیف مملکت را کمک کند از گرسنگی از بین نروند بیمه ها تمام داروهای تقویتی ایثارگران را قعطح کردند کسی هم جوابگو نیست یواش یواش اسم ایثارگر هم از بین میرود تا دست دزدی اقایان باز شود
سلام.بروح.پاک.امام.راحل.سلام .به.رهبرعزیزم.حضرت.امام.خامنه.ای.سلام.به.روح.پاک.شهدا.سلام....
بتمام.کسانی.دیروز.ازهمه. چیز.گذشتن.امروز.سوختن.برادران.عزیز .بعداز.دولت. مرحوم.ایت.اله.هاشمی.رفسنجانی .3یا4دولت.سرکار.امدن.برای.ما. قشرسوخته
هیچ.کاری. نکردن .یه.عده.طاغوتی .بنام.خانواده.معظم.شهدا .ایثارگر.ازاده..رزمنده.وارد.ارگانهای.دولتی.شدن..کشورو.. به.این.روز.انداختن.اگر.......
رهبر.فرزانه.انقلاب.حضرت.امام.خامنه.ای.جلوبعضی.کارهای.اینهارا.نگرفته.بودن.امروز.امریکا.رژیم..صهیونیستی.کثیف.خدا.میداند.چه.بلای.سرکشور.ما.می.اوردند..
حضرت.امام.خامنه.ای.جلواینها.را.گرفت..والا .ما.امروز.حال وروزمان.ازعراق.سوریه.وافغانستان .بهترنبود.تمام.ملت.ایران.بایدقدر.همچنین.رهبری.را.بدانندامروزه.
اگرحضرت. امام.خامنه.ای ..اینهارا.زیرنظر.دارند.ولی.بازهم.حقوقهای.نجومی.رانت.زمین.خواری.غارات.بیت.المال.تورم..ومردم.را.ازانقلاب.بدبین.میکنند.
بخدا.اگررهبر.ی.تابه.امروز.با.اینهاکنار.امده..فقط.بخاطر.ملت.است..
ما همیشه.میبینیم بعضیا .میگن .سپاه..تمام.سرمایه.ایرانو.بالا.. کشیدن .بعضیها.چرا.از.ادارها.نارازین.کار.مردمو.راه.نمیندازن.بخاطر.اینکه.مردم .از.انقلاب.بدبین.باشند..
حضرت..امام رحمت.اله.علیها .فرمودند.اگرسپاه.نبود.کشور.هم.نبود. اگر.الان.انقلاب. روز.به.روز.پیشرفت.میکند .زیرسایه.حکیمانه.رهبر .عزیز.است..
برادران.عزیز.امروز.مارزمندگان. سوخته.نباید.بیشتراز......این.از.دولت. انتظار. داشته.باشیم.
بقول.بعضیا.دولت.احمدی.نژاد. .ازخودمان.بود.8سال..ریس.جمهور.بود .برای.ماکاری.نکرد. حالا.دولت .اقای.برای.ماهیچ..کاری.نمیکند.
بخدا.شب.عید98صاحب.خانه.من.امده.درخانه..من.بیرون.کرده .بخاطر. کرایه.خانه.عقب.افتاده..من.دارای.63ماه.جبهه.این. حالوروزمه.وای....بحال.کارگری. درسال.4ما.کار.دارد..
وای.وای..خدایاچکارکنیم .درجبهه. دچار .مشکل. نازای.شدم.بعداز27سال.خدا. دختری.بمن.داد.اونم.چندین. سال.این.دکتر.ان.دکتر.رفتم .نتونستم.یک.تکه.لباس.براش.بخرم.
اون.موقع.بعضیا.به من. میگن.چطور. مگر.سپاه. بشما.ماهیانه3ملیون.حقوق.نمیدهدبیاید.حال وروز.من.ببینید..
ازسایت.فاش.عزیزم.ممنونم.ولی. شما.قسم.میدهم.بخون.شهدا..این.سوخته.گی.منو.بعرض.رهبر.عزیزم.برسانید..رزمنده.سوخته.
چرافکری برای افزایش حقوق رزمندگان دوران دفاع مقدس نمیشه
چرا ستادکل ن م و یا وزارت دفاع حق نگهداری و حق پرستاری جانبازان ن م که 50درصد شیمیایی و یا اعصاب روان هستند نمیدهند با این حوقوق های کم که بما داده میشود به جانبازان 20درصد بنیاد میدهند اما ما پرسنل کادر و استخوان بندی ن م هستیم خبری نیست در این خانواده بزرگ ایثارگران این همه تبیض و این همه بیعدالتی و اینهمه زیر بار قانون نرفتن بابت چیست یک بام دوهواه برای ایثارگران غیر از نارضایتی چیزی دیگر نیست
غیرت جوانان غیوردرحراست ازناموس خاک دین ماوهمه صاحب منصبان زمان جنگ کاربرد داشت بعداز جنگ اول باتعیین درصد عده کثیری رازیر۲۵%ازکل ۷۰%حذف کردند انسان کامل ازنظر بنیاد۳۰%کم دارد اقا ول کن چه فایده _پای پول ودط امد جانباز کیلویی چنده؟جانباز از اول ۳۰%عقل ناقص زیر ۲۵%
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi