22 آبان 1398/ ۱۶ ربيع الأول ۱۴۴۱
شناسه خبر : 62539
1397,سه شنبه 27 آذر09:10
اشتراک گذاری در:
عکس روز
بیمه ایثارگران (۱۷)

دولت بیمه تکمیلی ایثارگران را به حالت قبل باز می‌گرداند


دولت پذیرفت که ظرف دو هفته آینده، بیمه تکمیلی ایثارگران را به وضعیت سابق باز گرداند و مجددا" به بنیاد شهید واگذار کند.

دولت بیمه تکمیلی ایثارگران را به حالت قبل باز می‌گرداند

فاش نیوز -  نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد شدید از اقدام یک طرفه دولت در واگذاری بیمه تکمیلی ایثارگران به دستگاه های محل اشتغال و استخدام آنان، که موجب بروز مشکلاتی شده است، از قول دولت برای بازگشت به حالت قبل تا 10 الی 15 روز آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، «یحیی کمالی پور» نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس با اعلام این خبر گفت: دولت قول داده  است که تا  الی۱۰ ۱۵ روز آینده، بنیاد شهید و امور ایثارگران، خود متکفل امور شود و کما فی السابق این مسئولیت را بر دوش بگیرد و چنانچه تردیدی وجود داشته باشد نمایندگان مجلس نسبت به اصلاح آن در لایحه بودجه سال ۹۸ اقدام کنند.

کمالی پور در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص اینکه چه تضمینی برای اقدام عملی دولت در این زمینه وجود دارد متذکر شد: دولت قول داده است که آن را انجام دهد؛ اگر انجام نشد ما برای حل این موضوع طرحی را به مجلس ارائه خواهیم کرد و ایثارگران مطمئن باشند خارج از نوبت این موضوع را به سرانجام خواهیم رساند.

 نماینده مردم جیرفت توضیح داد: بر اساس یک برداشت از قانون، بنیاد شهید بدون هیچ مشکلی بیمه تکمیلی ایثارگران را پرداخت می کرد و حرفی هم درباره آن وجود نداشت.

وی افزود: یکی از چالش های فراروی نظام اداری ما برداشت های متفاوت از قانون است و این موضوع در مورد قوانین ایثارگری هم صدق می کند.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس ادامه داد: متاسفانه در سال جاری دولت یک مرتبه حرکتی را انجام داد و بیمه تکمیلی را از بنیادشهید منفک و به سایر دستگاههای دولتی واگذار کرد؛ در حالی که معمولا در بودجه سالانه بر اساس ردیف های تعیین شده اعتبارات به دستگاهها تخصیص پیدا می کند و اضافه بر آن را نمی توان تحمل کرد.
نماینده مردم استان کرمان خاطرنشان کرد: بر اساس فوانین بودجه، نمی‌شود از اعتبارات دستگاهی را برداشت  و به جای دیگری پرداخت کرد چرا که جرم تلقی خواهد شد.

کمالی پور برداشت های غلط از قانون را زمینه ساز بروز مشکلات، از جمله بیمه مکمل ایثارگران دانست و یادآور شد: بنابر این در زمینه ایثارگری، برداشتی که دولت از قانون کرده و آن را هم به گردن مجلس انداخته است این بود که دستگاه های متولی باید بیمه تکمیلی ایثارگران را خود پرداخت کنند. این موضوع باعث گردید که طی چند ماه گذشته ایثارگران  با مشکلات عدیده ای مواجه شوند.


کد خبرنگار : 23


یحیی کمالی پور     بیمه مکمل     مجلس شورای اسلامی     فاش نیوز                            
Reply
no
1
yes
5
احمد نوروزی
1397/09/20 - 18:34
دو ماه هست همه فریاد میزنن سنگ هم که بود یقینا اب شده بود کسی صدای نا رسای ما زخم دیدگان دشمن را نمی شنود کاش دشمن ما را به این روز می اتداخت حالا دولت خودمان این دشمتی را با ما میکند
چا کسی هست صدای ما را بشنود
با ریه های چرکینم که هرروز هزار بار مرگ خود را از خدا میخواهم چه کنم
چرا ما را کاسه گدایی دستمان دادید واواره راهرو ادارات وسازمانها شده ایم که هیچ اعتقادی به ایثار و ایثار گران ندارند چگونه راضی میشوید در این سن وسال با جسمی رنجور در ادارات گردن کج کنیم والتماس کنیم که ما را هم بیمه کنید ایا این روا هست باتشکر جانباز شیمیایی وبازنشسته شهرداری

Reply
no
0
yes
8
جانبازجنگ
1397/09/20 - 20:54
لطفا مسئول کنونی بنیاد شهید را ازسمتش لزل کنید چرا که هیچ کاری برای این قشر فداکار انجام نمیدهند ونسبت بمسئولیتش بی تفاوت است

no
0
yes
6
رزمنده وجانبازبسیجی
1397/09/22 - 08:54
آقایان محترم شهیدی راازبنیادشهید محترمانه اخراج کنیدبه دردخانواده شهداوایثارگران نمیخوردفاش نیوزمحترم این مطالب ها رابه محضرمولایمان امام خامنه ای برسانید.


Reply
no
0
yes
4
فرهاد
1397/09/21 - 09:48
پس ما که ایثارگر ارتش هستیم چه کنیم بنیاد شهید زیر بار ایثارگران ارتش نمی رود ایثارگران و رزمندگان شاغل در ادارات و وزارتخانه چه کنند یکی به داد ما برسه حداقل قبل از شروع سال 98 با توجه به اینکه تعدادی از ایثارگران در حال بازنشستگی هستند قانونی برای پرداخت هزینه بیمه تکمیلی ایثارگران توسط ادارات و وزارتخانه های مربوطه وضع کنید که آن اداره موظف به پرداخت هزینه بیمه تکمیلی ایثارگران شود

no
0
yes
2
احمدی
1397/09/21 - 14:06
بارنشستگان ایثارگر نیروهای مسلح با سازمان خود هستند


Reply
no
0
yes
1
بهنام صادقی
1397/09/21 - 11:35
آیا واقعا کسی به داد میرسد یا فقط شعار تو خالی هست که به همان ضرب المثال کی به کیه میرسیم
بنده جانباز 10%؛ رزمنده با 20 ماه منطقه جنگی بسیجی داوطلب و برادر شهید
طبق قانون برنامه ششم توسعه و موارد قانونی در مورد ایثارگران که اعلام میدارد ایثارگران از انشعاب آب و فاضلاب معاف هستند برای یکبار
به اداره آب و فاضلاب شیراز مراجعه و جواب سر چماقی به من دادند و ببخشید حتی نزدیک بود کتک بخورم . به دیوان عدالت اداری شکایت کردم در تبادل نامه و جواب
اداره آب فاضلاب شیراز اعلام کرده در بودجه مصوب دولت پیش بینی اینچنین مواردی نشده و جالب تر از همه وزارت نیرو اعلام کرده شرکت آب و فاضلاب خصوصی هست و کاری به ما ندارد و بنده را به دادگستری معرفی کرده اند جهت امور پرونده
پس اینجا به دو مورد بر میخوریم

1) یا بعضی از نمایندگان ما بیسواد و از قوانین مصوب خبر ندارند که چنین قانون های را مصوب میکنند و پول مفت ملت بیچاره را میخورند
2) یا دولت و بعضی از وزرا شوت و بیسواد هستند که علنا همه چی را انکار میکنند

حال این سوال مطرح هست چی کسی جواب گو هست
دولت بی قانون که هر چی به سود خودش هست قبول دارد و الباقی قوانین مصوب الفرار
یا مجلس بی قانون که قانون مصوب میکند و پیگیر اون نیست و فقط مانور خشک خالی میده که من مصوب کردم

لطفا یکی از افراد حقوق دادن جواب بده
متشکرم

Reply
no
0
yes
3
بهرام
1397/09/21 - 12:01
سلام آقا مگر در بنیاد هرکی بهرکیه هر کس صبح زود آمد اون ریس است یک نظرسنجی کنید ببیند اگر ایثارگران میخوان همان را اجرای کنید آخه بداز 30 سال یک قانون ندارن بابا برید کنار کسی بیاد بتونه ماکه عمرمان تمام شد بنیاد دورس نشد که نشد

Reply
no
0
yes
2
احمدی
1397/09/21 - 14:07
با سلام و تشکر از کسانی که صادقانه در جهت حل مشکلات ایثارگران تلاش می کنند. اجرکم عند الله

Reply
no
0
yes
1
محمد
1397/09/21 - 20:30
سلام زنگ زدم بنیاد گفتم بیمه ام را قطع کردید اتیه سازان حافظ گفته هم حق بیمه از شما کم میکنیم و هم سقف بیمه دارید وهم باید فرانشیز بدهید مریضم بیمارستان ساسان هست که بیمه ساسان هم گفته شما بیمه اتیه سازان هستید هم سقف بیمه دارید هم باید فرانشیز بدهید هر کجا هم که زنگ زدم کسی پاسخگو نبود زنگ زدم دفتر بنیاد خودم گفتم اقا اگر میشه به من وام بدهید هزینه بیمارستان را در طول یکسال پرداخت می کنم گفتند از این پولها بنیاد به کسی نمی دهد خدایی این رفتار برخورد با جانباز صحیح است (۰۰۳۵۸۶۳۲۱۸)

no
0
yes
0
محمدی
1397/09/30 - 22:33
خداوند کسانی را که برای شما مشکل ایجاد کردند نبخشد و عذاب کند


Reply
no
0
yes
0
رزمنده وجانباز
1397/09/22 - 08:38
ازتلاشهای نمایندگان حامی جانبازان سرافرازودست اندرکاران فاش در اطلاع رسانی تشکردارم اماتاهرموقع نوبخت و شهیدی دردولت حضورودرامورات جانبازان وایثارگران دخالت کنندبعیدمیدانم مشکل ایثارگران حل شود.

Reply
no
0
yes
0
حمید از گیلان
1397/09/23 - 15:36
سلام ، از تلاش و زحمات نماینده محترم تشکر می نمایم و از نمایندگان بی خیال استان گیلان متاسفم ! و همچنین از کارشناسان و مدیریت برنامه ریزی کشور که بدون بررسی دقیق بخشنامه ای را صادر می نمایند که ایثارگران را در امر بیمه تکمیلی با مشکل مواجه نموده اند جای تاسف و تامل دارد در واقع باید بیان داشت که ارائه دهندگان این طرح سواد و توانمندی لازم را در این حوزه نداشته اند .

Reply
no
0
yes
0
ایثارگر
1397/09/24 - 00:18
من 2 ماه است که درد زانو دارم و 15 میلیون میخوان عمل کنند به علت قطع بیمه نمی توانم هزینه بیمارستان را بپردازم و خیلی هم درد دارم مسئولان بیمه مکمل ایثارگران را به حالت قبلی برگرداند .

Reply
no
1
yes
1
علی برادی
1397/09/24 - 09:43
سلام فاش نیوز چرا با مخالفین فرزندان شهدا وجانبازان 25 درصد به بالا همکاری می کنید. مواظب باشد بخار یک 5 درصد بدون سانحه نگذارید ظلم شود. ضمنا ضدانقلاب وفرصت طلب ومنفعت طلب پشت 5 درصد خودشان را مخفی کردند. ضمنا فاش نیوز ضمن احترام در این زمینه خیلی ضعیف عمل کرده اند. وپیشنهاد می کنیم علیه کانال وگروه وافرادی که علیه ایثارگران سم پاشی میکنند جبهه بگیرد واقدام قضایی علیهشان کنید.

Reply
no
1
yes
1
1397/09/25 - 11:57
به فکر بیمه تکمیلی سربازان وظیفه دوران جنگ باشید یعنی همان رزمندگان که نه بنیاد شهید زیر بار آنها می رود و نه نیروهای مسلح چون ما سرباز وظیفه بودیم که بیشتر مدت سربازیمان را درجبهه های جنگ به سر بردیم در اجرای قوانین تبعیض قائل نشوید جنگ برای همه یکی بود چه سپاهی و چه سربازان وظیفه ارتش و سپاه

Reply
no
1
yes
6
جانبازجنگ
1397/09/27 - 03:27
مرگ بر شاه ه ه ه ه ه خائن!...

Reply
no
0
yes
0
سیدحسین
1397/10/01 - 08:25
کارت بی خاصیت جانبازی .عزیزان جانباز زیر۲۵درصد اگربرای کارت جانبازی درخواست داده اند آیا کارت آنها صادر شده اگر جواب مثبت است چه مدت طول کشید تا تحویل بگیرند هرچند یک کیلو سیب زمینی هم با اون نمی تونیم بخریم درجایی خواندم که قراره حکمت کارت برای جانبازان بالای ۲۵ درصد صادر و از بهمن ماه هم قابل استفاده است بازهم جانبازان زیر ۲۵درصد عمدآ فراموش شدند والا ارزش این حکمت کارت برای ما از کارت شناسایی هم بیشتره چون حداقل چندماه یکبار موادغذایی میتونیم بگیریم ولی فکر نکنم در زمان حیات ما داشتن این کارت حکمت شامل حال ما بشود گاهی بعضی دوستان یک خبر امیدوارکننده ای درسایت می گذاشتند که اونهم مدتی است خبری نشده .ضمننا کسی ازبرنامه جدید ایثارگران سپاه که برای جانبازان معسر بسیجی که کمک معیشت دریافت می کنند خبر داره یا نه چون اطلاع دارم فرم جدیدی پرمی کنند و سوالاتی ازقبیل تاکنون چه کمک هایی از سپاه دریافت کردید و اگر جواب مثبت است چه مقدار و چه نوع کمکی بوده و درحال حاضرمشغول چه کاری هستید و .‌‌‌.. این هم سوال بعدی که اگرعزیزان دراین مورد خبر درستی دارند برای برطرف شدن نگرانی ما اطلاع رسانی کنند .مطمعن باشید هرخبر خوبی کمک بزرگی به همرزمان خود کرده اید .

Reply
no
0
yes
1
ایثارگر
1397/10/03 - 01:24
آقایان چرا این همه معطلی میکنند ما حدود 3 ماه است بیمه مکمل از بنیاد قطع شده و بدون دارو و دکتر و بیمارستان مانده ایم .

Reply
no
0
yes
1
حسن
1397/10/12 - 00:10
حیف از سلام ! اینجانب جانباز هستم وخواهشی از دست اندر کاران حکومت داشتم شما را به خدا قسم می دهم اگر می خواهید کاری برای ما جانبازان انجام دهید ? اول بنیاد شهید و جانبازان را منحل کنید ! دوم!اینقدر ما را خوار و ذلیل نکنید ! چون تمام آنهایی که در بنیاد پشت میز ریاست و مجموعه کارمندان نشسته اند از آبدارچی تا معاون رییس جمهور کاری که به نفع ما نمی کنند و آنقدر ما را تحقیر می کنند که انگار ارث پدرشان را ما خورده ایم اینها نه جنگ را دیده اند و نه بیماران ناشی از جنگ را متوجه می شوند اگر به لطف خدا بنیاد منحل بشود ما جانبازان تکلیف خودمان را با آنها روشن می کنیم

Reply
no
0
yes
1
اکبر
1397/10/12 - 00:56
با سلا م ودرود خدمت مقام معظم رهبرانقلاب امام خامنه ای افتخار ما جانبازان این است که جنابعالی خود از جانبازان عزیز این نهضت هستید ! حتما می دانید که هیات محترم وزیران چه ظلمی در حق ما جانبازان بازنشسته فرهنگی اعصاب و روان روا داشته است نزدیک به ۳ ماه هست که داروی ما قطع کرده اند و بیمه تکمیلی ما قطع کرده اند و کسی جوابگوی شکایات و درد ما نیست و انگار ما مهره ها سوخته نظام هستیم به داد ما برسید که ما جانبازان بعد از خدا امیدمان به شما ست خدا شما را برای ما حفظ کند!!انشاالله !!!88

Reply
no
0
yes
0
H.h
1397/12/10 - 21:21
شما خانوادههای شهدا اگه واقعا دنبال حقتون هستید بیایید جمع بشویم وبریم بنیاد شهید پس از دور طالب حقتون هستید، گرچه کارمندان بنیاد به ارباب رجوع حضوری هم جواب نمیدن

Reply
no
0
yes
0
حسینعلی ابراهیمی
1398/07/22 - 16:52
۲۰ روز به علت ضربه نخاع در بیمارستان امدادی حدودا ده روز هم در بیمارستان ارتش بستری بودم امروز مسئول امور ایثارگران منو فرستاد دنبال پرونده بیمارستان امدادی ۲..۳برگه سیاه ناخوانا بهم داد ولی بیمارستان ارتش هیچی اعتراضی هم بکنی اصلا تحویلت نمیگیرن ۳۲ سال میگذره لازم نداشتم دنبالم نرفتم ولی حالا سنم بالا رفته درد دارم هزینه درمان بالاست ما به یک دفترچه بیمه راضی هستیم یک سال ونه هم جبهه دارم برای کمک هزینه زندگی الان ده ساله ما رو گذاشتن سرکار هیبروبیاکارت ایثارمون هم شده موضوع خنده خانواده و دوستان و اخیرا هم بچه ها میگن یک نامه اگر از ایثارگران بگیری استادانمان رسمی میشه میگن قانونه ولی هنوز من موفق برگرفتن نامه نشدم لطفا راهنمایی کنید ممنون

Reply
no
0
yes
0
1398/07/22 - 16:57
اینهمه که مردم مجیز شماها میگن اگه بدشمن رو زده بودن نتیجه میگرفتن

Reply
no
0
yes
0
1398/07/27 - 20:38
سلام. اول قرار نبود چنین کنن با ما بعدا قرار شد . سرباز ارتش بود سال 65 در خلیج فارس مجروح شدم بعداز 25 سال دوندگی براشون مقبول افتادم که جانباز هستم سال 94در شورای عالی پزشگی بازنشسته ام کردن. رفتم اولین حقوقم بگیرم گفتن برو کشکتوبساب چه حقوقی . باز نشسته نشدی .گفتم چرا ؟ گفتن چون اسم فامیلیت ژیگولی بخاطر همین بازنشستگیتو قبول نداریم . (خدا کند که بیای. تا نیای گره از کار بشر وانشود)

Reply
no
0
yes
0
1398/08/13 - 22:43
سلام به همه دوستان عزی
لطف کنید درمورد کسانی
که به هردلیلی نتوانست دنبالپرونده حانبای
را پیگیری کنه واقعا باید حقش
پایمال شود شمارا به خدا
پیگیر باشید ببینم چرا نیامد
بدانید توان دنبال کردن نداشته





نظری بگذارید
chapta

بدون ویرایش از شما
بیشتر...
آخرین اخبار
بیشتر...
معرفی کتاب

نقل مطالب سایت، فقط با ذکر منبع بلامانع است.

@ 2014 تمام حقوق مادی و معنوی برای پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ ایثار و شهادت(فاش نیوز)،محفوظ می باشد.