شناسه خبر : 62575
چهارشنبه 21 آذر 1397 , 10:01
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گرانی ۲۰۰ درصدی برجام و وعده ارزانی ۲۰ درصدی با FATF


آقای روحانی در حالی که با برجام موجب گرانی 200 درصدی شده، وعده ارزانی 20‌ درصدی با FATF را می‌دهد.
روزنامه جوان در گزارشی با اشاره به سخنان در جمع مدیران وزارت راه و شهرسازی نوشت: روحانی را باید با وعده‌هایش معرفی کرد. او در انتخابات سال 92 گفته بود کاری خواهیم کرد که مردم به یارانه خود نیاز نداشته باشند. او بعدها گفت با میوه‌های برجام ارزانی و برکت به کشور سرازیر می‌شود،  اما این اتفاق رخ نداد. با برجام  هم قیمت‌ها افزایش یافت و یک سال مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96، قیمت‌ها به سختی کنترل شد تا انتخابات تمام شود. روحانی که مجددا انتخاب شد قیمت‌ها آزاد شد و یک سال جلوگیری از افزایش قیمت‌ها، خود را آزاد کرد و طی یک سال گذشته بهای کالاها بین سه تا شش برابر ا‌فزایش یافت.
روحانی این وضعیت را به نبود برجام مربوط کرده و گفته است: «باید به مردم بگوییم که برجام باشد یا نباشد، چه نتایجی در پی خواهد داشت و سود و زیان آنها را برای مردم تشریح کنیم و از مردم بپرسیم که آیا زندگی گران می‌خواهند یا زندگی ارزان؟ و اگر گفتند که زندگی گران می‌خواهند، اهلا و سهلا و همه شعارها را ما قبول داریم.»
رئیس‌جمهور به‌گونه‌ای برخورد کرده است که گویی عده‌ای در ایران برجام را به آتش کشیده و دولت را مجبور به خروج از این توافق کرده‌اند. با برجام که امتیاز خاصی نصیب ایران نشد و به جای سرمایه‌گذاری، واردات کالا از اروپا و سایر کشورها به ایران افزایش یافت. هرچه نفت فروخته شد برای واردات در نظر گرفته شد و با این برنامه دولت، صنایع داخلی و تولید داخلی به نابودی کشیده شد. وضعیت امروز اقتصاد کشور با انبوهی از گرانی‌ها محصول کم‌کاری دولت در بخش‌های مهمی است که امروز با فرافکنی و تکرار وعده‌های تکراری در حال مخفی شدن است. کدام یک از وعده‌های رئیس‌جمهور طی پنج سال گذشته درباره ارزانی و ثبات قیمت‌ها پابرجا بوده است که امروز از وعده ارزانی 20 درصدی گفته می‌شود؟
رئیس‌جمهور در حالی که روند قانون پیوستن یا نپیوستن به FATF در کشور جاری است، در رویکردی پوپولیستی وعده داد اگر به FATF  بپیوندیم، 20 درصد ارزانی می‌شود‌!  او سه سال پیش نیز همین مقدار (20 درصد) وعده داده بود که اگر برجام را بپذیریم، ارزانی خواهد شد! با این حال تکرار وعده 20 درصدی در شرایطی که ارزانی 20 درصدی پسابرجام به گرانی حداقل 200 درصدی منجر شده، خیلی عوام‌فریبانه است.
آیا رئیس‌جمهور می‌خواهد گرانی‌های احتمالی آینده را به فرض نپیوستن به FATF به نفع خود مدیریت کند یا می‌خواهد با این وعده اهرم فشار فراقانونی برای پیوستن به گروه ویژه اقدام مالی ایجاد کند؟!
روحانی دیروز همچنین گفت که در دولت گذشته 45 هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی به مسکن مهر داده شد که 45 درصد تورم ایجاد کرد. این ادعا در حالی است که تورم 40 تا 45 درصدی حداقل تورم فعلی کشور است و دولت دوازدهم با ارتقای نقدینگی از 470 هزار میلیارد به 1700 هزار میلیارد تومان، حتی یک واحد از مسکن اجتماعی را که وعده داده بود، نساخت.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi