شناسه خبر : 62576
چهارشنبه 21 آذر 1397 , 10:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پیگیری داروی مورد نیاز جانبازان در کنفرانس «لاهه»

«محمدرضا حاجی‌پور» با بیان اینکه استان فارس دارای پنج‌هزار و 500 جانباز شیمیایی دوران دفاع مقدس است، اظهارداشت: با توجه به همکاری‌های بسیار مناسبی که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی، باز هم شاهد کاهش داروی جانبازان شیمایی دوران دفاع مقدس هستیم و یکی از عوامل آن نیز به تحریم‌ها  می باشد.

وی با بیان اینکه استان فارس رتبه چهارم کشور را به لحاظ تعداد جانباز شیمیایی برخوردار است گفت: انجمن جانبازان شیمیایی فارس از سال 85 فعالیت خود را شروع کرده و هدف آنان نیز خدمت به جانبازان است.

حاجی‌زاده افزود: این انجمن در بخش دارویی، درمان، پزشکی، پژوهش، حقوقی و امور بین‌الملل فعال بوده  و دراین جلسه لیست 150 قلم داروی مورد نیاز جانبازان کشور پیگیری و مسئولین و شرکت کنندگان اعلام شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان تشکل‌های شاهد و ایثار کشور خاطرنشان کرد: در زمینه داروی «قطره چشمی»، «اسپری‌های تنفسی» و داروی‌های خاص با مشکل رووبرو هستیم که درخواست تامین آن را داریم.

وی تصریح کرد: براساس موجود حدود هزار نفر از جانبازان شیمیایی استان فارس به این داروها به ویژه اشک مصنوعی نیاز دارند و به گفته پزشکان اگر این داروها تامین نشود آسیب بسیار جدی به چشمان آنان وارد می‌کند.

مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق جانبازان و قربانیان سلاح‌های شیمیایی فارس همچنین از عضویت چهارنفر از اعضای این انجمن در سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمایی که در آن 196 کشور حضور دارند خبرداد و افزود: 12 سال است عضو این سازمان بوده و دارای کرسی مستقل هستیم و امسال نیز در بیست و سومین کنفرانس سازمان منع گسترش صلاح‌های شیمایی که از 28 آبان تا 10 آذر 97 در «لاهه» کشور «هلند»  برگزار شد حضور یافتیم.

حاجی‌پور با بیان اینکه انجمن دفاع از حقوق شیمیایی استان فارس در این کنفرانس به قرائت بیانیه پرداخت که مورد تشویق حضار قرار گرفت.

مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق جانبازان و قربانیان سلاح‌های شیمیایی فارس با تاکید بر اینکه جانبازان شرکت کننده ایران  در این نشست همچنین تحریم‌های دارویی را محکوم کرده و خواستار پیگیری این موضوع شدند گفت: در حاشیه کنفرانس نمایشگاه‌هایی از اسناد بمباران‌های شیمیایی در جنگ تحمیلی هشت سال دفاع مقدس به نمایش گذاشته شد و یکی از جانبازان  که در آن زمان نیز برای درمان به کشور هلند نیز اعزام شده بود در این نشست حضور یافته و به تشریح عوارض سلاح‌های شیمیایی پرداخت.

انتهای پیام/

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi