شناسه خبر : 62591
چهارشنبه 21 آذر 1397 , 12:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اسارت ۱۱عراقی به دست یک نوجوان مجروح!

یک کاربر فضای مجازی در اینستاگرام با انتشار تصاویری در روز تولد شهید علی چیت سازیان به نقل خاطره ای از این شهید دفاع مقدس پرداخت و نوشت:

«... نا امید و نگران از سرنوشت عملیات ، نماز صبح را در خط خودی خواندیم که سر و کلّۀ علی چیت سازیان پیدا شد. باورکردنی نبود. خودش مجروح بود و یازده عراقی را جلو انداخته بود که بعضی هایشان دو برابر او قد داشتند. اینجا بود که علی آقا (چیت سازیان) آوازه اش پیچید که یک فرمانده گروهان نوجوان تا نخلستان های شهر #مندلی عراق رفته و با تعدادی اسیر عراقی برگشته است...»

متولد ۱۳۴۱ ، بچه همدان . از کودکی به ورزش های رزمی علاقه داشت. هم کار می کرد و هم درس می خواند. با ورودش به هنرستان، انقلاب پیروز شد و به عضویت بسیج درآمد.

در پادگان قدس همدان ، آن قدر هوش و ذکاوت از خودش نشان داد که نیامده فرمانده آموزش شد. با آغاز جنگ تحت عنوان فرمانده گردان انصار الحسین (ع) راهی جبهه شد.

شهامت و شجاعت خود را در سن ۱۷ سالگی در عملیات مسلم ابن عقیل در سومار نشان داد که به تنهایی به عمق خاک دشمن نفوذ کرد و با چند اسیر بازگشت.

با تشکیل لشکر انصارالحسین (ع) همدان، فرمانده اطلاعات عملیات لشکر شد.

در کربلای چهار و کربلای پنج ، مسئول محور لشکر بود و در نهایت روز چهارم آذر ۱۳۶۶ در یک مأموریت گشت و شناسایی به آرزوی خود رسید و پر کشید.


۱- صدام برای سرش جایزه گذاشته بود.
۲- علی کسی بود که مراسم تولد صدام را به عزا تبدیل کرد.
۳- افسران صدام، لقب عقرب زرد به او داده بودند.
۴- این نابغه اطلاعات و عملیات بارها در دوران جنگ تحمیلی توانسته بود با نفوذ به خاک دشمن به زیارت امام حسین علیه السلام برود.

شهید علی چیت سازیان در مناجات‌هایش بیان کرده است: «کسی می‌تواند از سیم‌های خاردار دشمن عبور کند که در سیم‌های خاردار نفس خود گیر نکرده باشد.»
 

اینستاگرام
سلام ببینیدشکنجه اسرای عزیزما راکه یکی یکی الآن باسن ۴۵ الی ۵۰ سالگی باهزاران بیماری دست پنجه میزننداما آقازاده هانه جنگی دیدندونه چیزی از جنگ میدانندباحق این بچه های مظلوم مادرکشورهای اروپاوامریکادنبال عیش ونوش هستند وازطرفی دیگرادعا دارند نخبه هستند واقعااگرنخبه هستندهمه از برکت همین خون شهداوجانبازان است نه اینها هم اگردرس مشق زندگی خودرارها نمیکردندبرای دفاع ازوطنومیهن اسلامی واطاعت ازامررهبری نمیکردندآنها هم الآن در جای کشوربلکه درخارج بابهترین رشته ادامه تحصیل میدادندوالآن برای خودکسی بودند‌مگرماکم داریم دربین همین آزادگان وجانبازان باتوجه به آن وضعیت جسمی هم سفیرداریم هم بهترین جراح مغزاعصاب داریم بهترین استاددانشگاه داریم نماینده مجلس داریم اما دردمااین است عده ایی ببت المال کشوربدستشان افتاده دراون ور دنیاباماشینهای آنچنانی دارن پوزمیدهند این نمگ هازخمهای بچه های جنگ جبهه رارنج میدهد نه زخم شلاق ویاتیرترکش صدام وصدامیان جمله اصلی بچه این است که چراباید حق حقوق ۸۰میلیون ملت رادومیلیون نفربه تاراج ببرندبعدشم مقام معظم رهبری متهم کنندآنجایی که بایدبه فرمایشان معظم له گوش میدادند که فرمودندمن به این دولت مردان اروپا امریکا اعتماد ندارم اینها بدعهداند اینها دروغگوهستند همه به زبان آمدندکه رهبر نمیگذارندماقراردادبرجام راامضاء کنیم حال که امضاء کردیدچه گلی به سراین ملت گذاشتیدپس دیگرحنای شماهابرای مردم رنگ نداردهمه تلاشهای ملت برای حفظ حراست تامرزشهادت میروندفقط اطاعت ازامررهبری معظم انقلاب است نه شماها چون این ملت ازاول انقلاب باامام خودعهدپیمان بسته اند تاقطره خون جلوی دشمن ایستاده اندحالا چه دشمن داخلی باشه چه دشمن خارجی ما باولایت زنده ایم تازنده ایم رزمنده ایم وسلام هرکس هرفکری درسرخود دارداز سرخودبیرون کند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi