شناسه خبر : 62647
یکشنبه 25 آذر 1397 , 09:46
اشتراک گذاری در :
عکس روز

هفدهمین سالگرد شهادت شهدای تفحص برگزار می شود

مسئول خانه شهید گلزار شهدای بهشت زهرا(س) تهران از برگزاری مراسم هفدمین سالگرد شهادت شهدای تفحص خبر داد.

 

علیرضا اکبری مسئول خانه شهید گلزار شهدای بهشت زهرا(س) تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگی از برگزاری مراسم سالگرد شهدای تفحص خبر داد و گفت که مراسم بزرگداشت هفدمین سالگرد شهادت شهید علیرضا شهبازی و شهید محمدزمانی از شهدای تفحص در خانه شهید گلزار شهدای بهشت زهرا(س) تهران برگزار می‌شود.

مراسم هفدمین سالگرد شهادت شهدای تفحص برگزار می شود

 

وی ادامه داد: این مراسم با سخنرانی سرهنگ اصحاب کریمی معاون اجرایی سپاه تهران بزرگ و روایتگری علی حسنی یکی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس همراه خواهد بود.

اکبری بیان کرد: این مراسم پنج شنبه 22 آذرماه ساعت 15 در سالن نمایش شهید آوینی خانه شهید گلزار شهدای بهشت زهرا(س) تهران برگزار خواهد شد.

مسئول خانه شهید گلزار شهدای بهشت زهرا(س) تهران گفت که در پایان این مراسم خانواده های معظم شهدا و ایثارگران با حضور بر سر مزار این شهدا و با نثار گل و قرائت فاتحه یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی را گرامی می‌دارند.

برپایه این گزارش، شهید «علیرضا شهبازی»، در سال 1355 به دنیا آمد. رضا که بیشتر در مناسبت ها پا به مسجد گذاشته بود حالا پایگاه فعالیتهای خود را آنجا قرار داده بود و هیئت های اهل بیت (ع) ماوای تثبیت قدمهایش بود.با به پایان رسیدن دوره راهنمایی برای اخذ مدرک دیپلم وارد آموزشگاه درجه داری قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران شد.

رضا با توجه به جثه درشت و قوی اش با عضویت در مجموعه ورزشی هویزه در رشته آمادگی جسمانی به تمرین پرداخت و با ورود به رشته ”جودو»  در سال 1377 با شرکت در پنجمین جشنواره فرهنگی، نمایشی، رزمی،لوح تقدیر دریافت کرد.

او در سال 1378 دانشجوی دانشکده علوم و فنون پیاده شد ولی همچنان تمرینات ورزشی را ادامه می داد و در سال 1379 و 1380 به ترتیب موفق به دریافت کمربندهای 6 و 8 شد. او در تمام این سال ها فرزند انقلاب و جنگ بود و یاد شهدا و امام (ره) پیوسته حرف اول کتاب آرزوهایش بود. همیشه از مادر می خواست تا بعد از نماز برای شهادتش دعا کند. او در سال 1380برای پیدا کردن پیکرهای مطهر شهدا وارد گروه تفحص شد، سرانجام در 26 آذر 1380 در قتلگاه فکه به شهدا پیوست و در قطعه 27گلزار شهدای بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد.

منبع: tasnimnews
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi