شناسه خبر : 62649
یکشنبه 25 آذر 1397 , 09:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

قرارداد ۸۷ دستگاه ملی و استانی برای بیمه تکمیلی درمانی ایثارگران شاغل

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در حال حاضر ۸۷ دستگاه اجرایی ملی و استانی در سراسر کشور نسبت به عقد قرارداد بیمه تکمیلی درمان ایثارگران با شرکت بیمه دی اقدام کرده‌اند.

سید منصور میرمرادی، معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران در حاشیه جلسه کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به موضوع بیمه تکمیلی ایثارگران، گفت: هیئت وزیران در تاریخ 14 مهرماه در راستای اجرای ماده 13 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران مصوبه‌ای را به تصویب رساند که بر اساس آن دستگاه‌های اجرایی موظف شدند از محل سرجمع اعتبارات مصوب و در قالب تخصیص اعتبار ابلاغی نسبت به تأمین و پرداخت بیمه درمانی تکمیلی ایثارگران شاغل در دستگاه مربوط و افراد تحت تکفل آنان اقدام کنند.

قرارداد 87 دستگاه ملی و استانی برای بیمه تکمیلی درمانی ایثارگران شاغل

 

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: با توجه به مذاکرات و پیگیری‌های انجام شده، نامه‌ای از سوی معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه‌ و بودجه کشور به مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری ارسال و در آن تأکید شد تا اعتبار لازم برای بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان ایثارگر و خانواده تحت تکفل آنان به سازمان برنامه‌ و بودجه اعلام و نسبت به قرارداد بیمه تکمیلی درمان ایثارگران اقدام شود.

وی با بیان اینکه پیش از مصوبه اخیر دولت، تعداد ایثارگران تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران بالغ بر یک میلیون و 700 هزار نفر بود افزود: 450 هزار نفر از ایثارگران شاغل و بازنشسته شامل مصوبه اخیر می‌شوند و بیمه آن‌ها بر عهده دستگاه‌ها خواهد بود و یک میلیون و 250 هزار نفر از ایثارگران عزیز همچنان از خدمات بیمه درمانی تکمیلی بنیاد شهید و امور ایثارگران استفاده می‌کنند. همچنین والدین شهدا و جانبازان 70 درصد شاغل با توجه به شرایط جسمی آنها تا زمان اجرایی شدن کامل مصوبه هیئت دولت از سوی دستگاه‌های اجرایی همچنان تحت پوشش بیمه تکمیلی بنیاد قرار دارند.

میرمرادی با بیان اینکه مشکل بیمه تکمیلی ایثارگران شاغل در وزارت آموزش‌وپرورش و جهاد کشاورزی نیز برطرف شده است افزود: جمع ایثارگران این دو دستگاه و همچنین ایثارگران بازنشسته حدود 200 هزار نفر است. اعتبار مورد نیاز برای تحت پوشش قرار دادن ایثارگران باقی مانده از سوی دستگاه‌ها در هر استان ماهانه مبلغ محدودی است که امیدواریم با توجه به الزامات قانونی و مصوبه هیئت وزیران و همراهی استانداری‌ها هرچه سریعتر این مسئله به‌خوبی مدیریت و حل شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در حال حاضر 87 دستگاه اجرایی ملی و استانی از جمله استانداری‌ها و شهرداری‌ها در سراسر کشور نسبت به عقد قرارداد بیمه تکمیلی درمان ایثارگران با شرکت بیمه دی اقدام کرده‌اند. همچنین تعدادی از سازمان‌ها با سایر شرکت‌های بیمه‌ای با توجه به سقف خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران قرارداد بسته‌اند.

میرمرادی در خصوص اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران از سال 1395 خود را مکلف دانست که برنامه‌ریزی‌های لازم را برای خروج بازنشستگان از مجموعه انجام دهد و امروز می‌توان گفت این قانون به‌صورت 100 درصد در بنیاد اجرایی شده است. در مجموعه سازمان‌های وابسته بنیاد نیز با پیگیری و اقدامات صورت گرفته روند اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان اجرا شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه تمام امور اجرایی کشور در قالب قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی و مصوبات هیئت دولت انجام می‌گیرد و موضوع بیمه تکمیلی ایثارگران شاغل و بازنشسته هم دقیقاً بر همین اساس انجام می‌شود، ضمن تقدیر از مسئولان اجرایی از جمله مسئولان قوه قضائیه، وزارتخانه ها، استانداری‌ها و سازمان‌هایی که برای حل مشکل بیمه ایثارگران اقدام کرده‌اند، افزود: این اقدامات در راستای رعایت شان و منزلت ایثارگران در عمل است و توقع داریم سایر مسئولان نیز بر همین اساس فعالیت کنند.

توسعه ارائه خدمات الکترونیکی در دستور کار نشست کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم بنیاد قرار داشت و پس از بحث و بررسی مقرر شد که از 107 خدمت شناسایی شده بر اساس استاندارد سازمان اداری استخدامی تا یک ماه آینده علاوه بر 14 خدمت ارائه شده در حوزه الکترونیکی و دیگر خدمات در سامانه برخط حداقل 30 درصد از خدمات شناسایی شده به صورت الکترونیکی ارائه شود. همچنین مقرر شد نسبت به ارزیابی عملکرد سال 1396 توسط حوزه مرتبط با محوریت اداره کل ارزیابی عملکرد اقدام شده و تا قبل از 5 دی ماه 1397 جهت طرح در شورای راهبردی بنیاد ارائه شود.

منبع: tasnimnews
اینستاگرام
دروغ است چون من امروز 97/9/25به آموزش و پرورش مراجعه کردم گفتند بعلت نبود بودجه نمی توانیم ایثارگران را بیمه کنیم .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi