شناسه خبر : 62654
یکشنبه 25 آذر 1397 , 15:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مشکل بیمه، درد طیف بزرگی از ایثارگران!

نماینده مردم استان خوزستان به مشکلات طیف گسترده ای از ایثارگران جانباز اعصاب و روان و شیمیایی و کمبودهای درمانی اشاره کرد

فاش نیوز- عضو کمیسیون انرژی مجلس، همفکری نمایندگان مجلس و دولت دوازدهم برای ارائه راه حل هایی برای رفع مشکلات بیمه مکمل و سایر مسائل ایثارگران در لایحه بودجه سال آینده را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، هدایت الله خادمی نماینده ایثارگر مردم ایذه و باغ ملک در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی مجلس با یادآوری ایثارگری های جانبازان، رزمندگان و خانواده های معظم شهدا در دفاع از میهن اسلامی اظهار داشت: ما هرچه داریم از صدقه سری کسانی است که به جبهه ها رفتند و از کشور دفاع کردند. خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران و بسیجیان کسانی هستند که از حدود و شعور میهن اسلامی دفاع کردند.

وی افزود: ایثارگران جان و مال خود را در طبق اخلاص گذاشته و آنانی که شهید شدند باعث افتخار بودند، آنهایی هم که ماندند به عنوان جانباز، تا زمانی که زنده هستند خود و خانواده شان باید تحت پوشش قرار داشته باشند، تا هیچگونه مشکل و دغدغه ای در خصوص درمان، بهداشت، درمان، نان و مسکن نداشته باشند.

عضو کمیسیون انرژی ادامه داد: شما بروید ببینید کسانی که در جنگ های دوم جهانی بوده اند، چگونه حتی به نوه های آنها پس از ده ها سال رسیدگی و خدمات رسانی می شود.

نماینده ایثارگر مردم ایذه و باغ ملک با اشاره به وضعیت نامطلوب خدمات رسانی به جانبازان و ایثارگران پس از لغو بیمه مکمل تصریح کرد: متاسفانه طی دو ماه اخیر در خصوص بیمه مکمل، جانبازان و ایثارگران دچار سردرگمی و بلاتکلیفی شده اند و برخی از آنها حتی توانایی مراجعه به سازمان ها و دستگاه های مربوطه را ندارند چرا که دچار آسیب های جدی، روحی و جسمی هستند.

خادمی متذکر شد: امیدواریم که دولت برای رفع مشکلاتی که ظرف این چند ماه برای جانبازان، ایثارگران و خانواده های آنها پیش آمده است، در اسرع وقت اقدام کند، چرا که این خیلی بد است که ما در حق کسانی که ایثارگر هستند و جان و سلامتی خود را برای کشور گذاشته اند، ظلم کرده و آنها را به حال خود رها کنیم تا با مشکلات دست به گریبان باشند.

نماینده مردم استان خوزستان با اشاره به طیف گسترده ای از ایثارگران جانباز اعصاب و روان و شیمیایی و کمبودهای درمانی متذکر شد: برخی از ایثارگران ما دارای مشکلات جسمی حرکتی و اعصاب و روان هستند و دولت باید با واگذاری بیمه مکمل به بنیاد شهید به عنوان یک نهاد دست اندرکار و متولی امر ایثارگران، نسبت به احقاق حق آنها در اسرع وقت اقدام کند.

نماینده مجلس دهم تاکید کرد: جوانان ما نباید کوتاهی دولت و مجلس را در مورد ایثارگران به حساب این بگذارند که نظام نسبت به ایثارگران بی تفاوت است و آنها حتی در دارو و درمان خود معطل مانده اند! آنها باید بدانند برای کسانی که از کشور دفاع کرده اند، باید ارزش والایی قائل شد، چرا که اگر به آنها بی توجهی شود، جوانان ما هم خدای ناکرده ممکن است بی انگیزه شوند و حتی ممکن است زمانی اگر نیاز به فداکاری و از جان گذشتگی باشد، دچار تردید شوند.

وی در پایان به لزوم ارائه طرح برای رفع مشکلات ایثارگران در لایحه بودجه سال 98 اشاره کرد و اظهار داشت: امیدواریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی با درک ضرورت رفع مشکلات ایثارگران، با همفکری دولت طرح هایی برای حل بیمه مکمل وسایر مسائل مورد نیاز ایثارگران از جمله، بهداشت، درمان و مسکن ارائه دهند تا در آینده دغدغه های فعلی برای جامعه ایثارگری وجود نداشته باشد.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
با ایجاد مشکل برای بیمه ایثارگران عملا موضوع بسیار مهم لغو ماموریت تحصیلی فرزندان جانبازان فراموش شده ، نمایندگان لطفا اقدام کنند.
سلام جناب اقای نماینده شما هم مثل بقیه نمایندگان رو به گفتاردرمانی اورده اید اگر کوتاهی بخصوص در مورد درمان را به پای نظام ننویسیم بفرمایید به پای کی باید نوشته شود من فکر می کنم نظام در درجه اول یعنی رییس جمهور و نمایندگان مگر نه اینکه جامعه را قوای مجریه مقننه و قضایی اداره میکنند
با سلام. همه مسئولین اعم از نمایندگان و غیره فقط در حد حرف اظهار نظر می کنند. مگر توان وقدرت آن را ندارند گفته هایشان را به قانون تبدیل کنند الان دو ماه است بیمه مکمل قطع شده حداقل ده نماینده گفتند بیمه به بنیاد برگردد یا مشکل ایثارگران حل شود. ولی در عمل چیزی دیده نشده و این عزیزان سر گردان هستند
حقوق ایثارگران را در نظر بگیرید کارنامه انقلاب شهدا جانبازان ایثارگران هستند شماها در مسند قدرت استفاده میکنید حق این سه خانواده را در نظر بگیرید افتخار انقلابند چهل سال از انقلاب گذشت برای تاریخ پر افتخار انقلاب خودتان را شرمنده نکنید
توضیح صندوق بازنشستگی درباره بیمه تکمیلی بازنشستگان ایثارگر / 30 آذر آخرین مهلت حذف و اضافه بیمه تکمیلی
سخنگوی صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به بیمه ایثارگران بازنشسته گفت: ایثارگران مشمول این صندوق خدمات بیمه تکمیلی خود را طبق مصوبه هیات وزیران باید از دستگاه محل خدمت دریافت کنند در غیراین صورت می توانند از بیمه تکمیلی صندوق همانند سایر بازنشستگان استفاده کنند.
محمدرضا افشار با اشاره به سوالات بسیار زیاد بازنشستگان ایثارگر در زمینه بیمه تکمیلی که تا پیش از این توسط بنیاد شهید ارائه می شد، گفت: براساس مصوبه جلسه 11 مهرماه هیات وزیران، کلیه دستگاه های اجرایی موظف شدند تا از سرجمع اعتبارات مصوب و در قالب تخصیص اعتبار ابلاغی نسبت به تامین و پرداخت هزینه بیمه درمان تکمیلی ایثارگران و افراد تحت تکفل ایشان اعم از شاغل یا بازنشسته در دستگاه مربوط اقدام کنند.

وی گفت: بازنشستگان کشوری ایثارگر که در این زمینه با مشکل مواجه شده اند در صورت علاقه می توانند تا 30 آذرماه 97 با مراجعه به کلیه شعب و نمایندگی های بیمه آتیه سازان نسبت به برقراری این خدمت برای خود و افراد تحت تکفل اقدام کنند.

مشاور مدیرعامل و مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر اینکه خدمت بیمه تکمیلی این صندوق برای تمامی بازنشستگان ایثارگر و غیرایثارگر یکسان است، گفت: بازنشستگان ایثارگر در صورت برقراری این خدمت توسط شرکت طرف قرارداد، همان خدمات ارائه شده به سایر بازنشستگان را دریافت کرده و ضمناً باید سهم حق بیمه خود و افراد تحت تکفل را نیز پرداخت کنند.

وی یادآور شد: سایر بازنشستگان این صندوق نیز تنها تا پایان آذرماه فرصت دارند تا برای حذف و اضافه بیمه تکمیلی خود به یکی از شعبه ها یا نمایندگی های بیمه آتیه سازان حافظ مراجعه و درخواست خود را ارائه کنند.
مبلغ بیمه را از حقوق ایثارگران کسر می کنه !!!!! و دارو و آزمایش و لوازم پزشکی و بعضی گرافی ها هم شامل این بیمه نیست!!!! این هم از شاهکارهای روحانی وشهیدی و پاسخ دستگاههای دولتی!!!
سلام جناب نماینده عزیز از کجا بگویم از چه بگویم دل همه ایثارگران را خون کردن بری بنیاد یک جوان 20 ساله نشسته پشت میز برگرده بگوید دروغگو انسان دوست داره بمیره ولی این حرف را نشنود میری دکتر بنیاد میگوید چرا چپ چپ راه میری تورا خدا قانونی به تصویب برسانید اولین قابل اجرا باشد دوم یک قانونی تصویب کنید هتا کم ولی برای همه ایثارگران از جانباز 90 درصد تا رزمنده 3 ماه جبهه نسبت به امتیاز این نشه همه بالای 25 منکه 36 ماه جبهه دارم از زندگی ماندم خود بیماری پیدا کردم نباید پول داروی مرا بچه من کارگری بره غروب پول داروی مرا پرداخت کنه بد بزند به سرمن بگوید این از دفای مقدستان تا امروز یک دفترچه درمان ندادن آخه انساف خوبه مگر امکان دارد انسان 36 ماه جبهه باشد ولی مشگل نداشته باشد کمک کنید یک قانون قابل اجرا تصویب بفرماید همه ایثارگران را خلاص کنید واسلام ممنون از لطف حضرات محترم نمایندگان ایثارگر
با سلام ودعای خیر
واقعادر این دوماه علاوه مشکلات ما صدها برابرشد اکثر مسولان ونماینگان فقط صحبت میکنند و وعده وعیدهایی میدهند ودیگر هیچ
عزیزان من جانباز شیمایی وبازنشسته شهرداری هستم مراجعه کردم جهت بیمه تکمیلی گفتند ما نمی توانیم شما رابیمه کنیم بروید به هر کی می خواهید بگویید
درخواست به بیت رهبری دادم جواب امد باز کوچکترین وقعی ننهادند
ما باید دردمان را به کی بگوییم
چگونه راضی میشوید در این سن وسال با جسمی رنجور در ادارات گردن کج کنیم والتماس کنیم...
هروز بارها میمیریم واب میشویم
فقط صحبت وصحبت و وعده هیچ نتیجه ای نشده
بنده عمل جراحیم را برای چندمین بار به تعویق انداخته ام
دیگر نمیدانم شکایت کجا برم
به داد ما برسید
جانباز شیمیایی وبازنشسته
خداوند لعنت کند بانیان حذف بیمه تکمیلی جانبازان را.
سلام وستان از تیرماه 97بیمه دی یک ریال هم پرداخت نکرده اخر ما جانبازان طول درمان داریم ازکجا باید بیاریم
سلام.ماجانبازان رمقی نداریم حداقل انها راجمع اوری کتید وبه دریا بریزد هم خیال ما ازبیمه تکمیلی راحت میشود وهم خیال مسولین که مثل توپ فوتبال انها را سردرگم نکتید چه قانون نسجیده ای تصویب کرده اید دستتون درد نکند.حق ما اینه
انتخابات نزدیکه!!!هرچه میخواهد دل تنگت بگوی!!!
اگر نمایندگان راست می گویند تا ابطال مصوبه دولت در مورد بیمه تکمیلی ایثارگران در صحن مجلس تحصن کنند آن وقت ببینند که چطور جواب میگیریم .
باعرض ادب واهداءسلام به محضرنماینده محترم ایذه جناب آقای هدایت ا...خادمی وتمامی نمایندگان احتراماًباستحضارمیرساندمقصراصلی بیمه به اصلاح تکمیلی ایثارگران روُسا وبه اصطلاح متولیان امورایثارگران یعنی حضرات سهامداران اصلی بانک دی وعلت اینکه بنیادشهیداموردرمانی ایثارگران رابه بیمه دی واگذارنموده بازبرمیگرددبه اینکه سهامداران عمده اش حضرات بنیادشهیدمیباشندوچون بانک دی یکی دونفرازسهامدارانش زبل ترتشریف داشته ازبانک دی اختلاس نموده وحال سهامداران بانک دی بخاطرجبران مافاد اموردرمانی ایثارگران رابه بیمه دی آن هم بدون مناقصه واگذارکرده وخوب دراین بین حتماًگزارشاتی به دستتان رسیده است تمامی مراکزدرمانی طرف قراردادبیمه دی قرارداد خود رافسخ نموده وایثارگران مجبورندبرای ادامه درمانشان هزینه های درمانی رانقداًپرداخت نموده وسپس فاکتورها رابه بنیادشهیدتحویل داده وتااین تاریخ97/9/29ازتیرماه ریالی بابت فاکتورهای ایثارگران پرداخت نگردیده است وتازه وقتی هم مبالغ هزینه های درمانی ایثارگران را واریزمیکنندمبلغی ازاصل پول پرداختی توسط ایثارگران راکسرنموده وباقی مانده را آنهم با بازه زمانی 5الی6ماهه پرداخت کرده وعلتش هم آن ست که جبران اختلاس همکاران رانموده وصدالبته بااین روشی که درپیش گرفته اندنه تنها مبلغ اختلاس جبران شده است بلکه ملیاردهاتومان به جیب سهامداران عمده بانک دی وبیمه دی سرازیرشده است باتوجه به اینکه آدمی سیری ناپذیرمیباشدمگرمیشودحضرات ازاین سودهنگفت صرف نظرکنندمگراینکه باافرادخاطی دربنیادشهیدکه عرض شد همه سهامداران بانک دی وبیمه دی ازکله گنده ها میباشندوپشتشان به کله گنده ترازخودشان گرم است برخوردشودکه باتوضیحی که دادم زهی خیال باطل ودراین بین این فقط ایثارگران وبه قول خودشان جامعه هدف هستندکه علاوه بردردورنج ناشی اززخمهای درجنگ برداشته وازطرفی همه پابه سن گذاشته وهرروزنیازبه درمانشان بیشترشده بایستی دردبی پولی راهم بکشندوهرروزبیشترشرمنده همسروفرزندانشان باشندفقط امیدوارم خداوندبی نهایت قادروتوانا مزداین افرادسودجوراکه به مظلومترین قشرجامعه هم رحم نکرده کف دستشان گذاشته وامیدوارم به روز ماایثارگران دچارشوندان شاءا ..باتشکروسپاس از سایت محترم فاش نیوز خداوندحفظتان کندان شاءا...
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi