شناسه خبر : 62668
دوشنبه 26 آذر 1397 , 10:18
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کجاست حُسن اجرای قوانین دولت؟!

ناشناس- همانگونه که دوستان محترم پاسخ مناسب و هوشمندانه به اظهارات نماینده مجلس دادند باید بگوییم مشکلات ایثارگران محترم از تعیین بودجه و تصویب قانون نیست بلکه مشکلات پس از تصویب قانون و بودجه در نحوه هزینه بودجه و اجرای قانون است.

 همانگونه که امام راحل (ره) فرمودند که مجلس در راس امور است میدانیم مهمترین وظیفه نمایندگان مجلس پس از تعیین بودجه و تصویب قوانین، نظارت بر حسن اجرای قوانین و هزینه صحیح بودجه در راستای اهداف نظام اسلامی میباشد لذا لازم است تمرکز نمایندگان پس از ارائه رهنمودها و ریل گذاری عملکرد مجریان قانون در ادامه تکالیف و وظایف نمایندگی توجه ایشان به نظارت کامل و دقیق معطوف گردد.

 در حال حال حاضر قوانین و بودجه لازم و کافی در اختیار مجریان قرار دارد لیکن وظایف نمایندگان برای کنترل عملکرد مجریان کافی و دقیق نیست لذا میبایست نمایندگان مجلس باور کنند که وظیفه آنان به تصویب قوانین و تعیین بودجه ختم نمیشود از این رو نسبت به تقویت دستگاه های نظارتی تا حصول نتیجه اقدام نمایند. ابراز نارضایتی شدید ایثارگران که از وفادارترین و دلسوزترین اقشار مردم نسبت به نظام اسلامی میباشند بیانگر وجود نقص و انحرافات وسیع از مصوبات قانونی و هزینه غلط بودجه است.

 دیوان محاسبات، دیوان عدالت اداری، سازمان بازرسی و سایر دستگاه های نظارتی در بدترین شرایط و موضع ضعف در برابر قدرت مجریان قانون و بودجه قرار دارند بنابراین چطور انتظار داشته باشیم که دستگاه های نظارتی در موضع ضعف و کمبود شدید بودجه و فقدان نیروهای متعهد و متخصص و با تجربه بتوانند در مقابل مجریانی دارای بودجه هنگفت و موضع قدرتمند و کثرت نیروهای نامحدود موفق باشند؟

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
سندراهبردی را انرا کنید مدال افتخار پیشکش
بنام خدا
باسلام خدمت مسئولان سایت فاش نیوز و ایثارگران محترم
مطابق ماده 88 قانون برنامه ششم دولت موظف است کليه مطالبات معوق خانوادههاي معظم شهدا و ايثارگران
(جانبازان و آزادگان) اعم از پاداش پايان خدمت و وجوه مربوط به ذخيره مرخصي استفادهنشده و کليه مطالبات قانوني آنان را به طور کامل حداكثر در دو سال اول اجراي قانون
برنامه مطابق بودجه سنواتي تأمين و توسط بنياد پرداخت نمايد. به نحوي که در پايان
سال دوم اجراي قانون برنامه هيچگونه مطالبات معوقي در حوزه ايثارگران و خانواده شهدا
باقي نمانده باشد.
تبصره ـ مطالبات مذکور در اين ماده در خصوص جانبازان و آزادگان مشمول قانون
حالت اشتغال نيز بر حسب مورد بايد توسط بنياد و دستگاه مربوطه در طي دو سال اول
اجراي قانون برنامه طبق بودجه سنواتي تأمين و پرداخت گردد.
حال آن که اخکام خقوقی جانبازان بسیجی و سربازسپاه حالت اشتغال ماده 38 قانون ایثارگران باوجود دستورالعمل اجرایی توسط مراجع ذیربط اجرا هنوز اجرا نگردیده است.
باپایان مهلت سه ماهه برای پرداخت معوقات عملا بدلیل استنکاف مراجع ذیربط قانون دیگری حتی در صورت پرداخت حقوق کامل مطابق کادر نیروهای مسلح در سالهای آینده قانونی برای درنظرگرفتن معوقات موجود نیست.
لطفا راهنمایی کنید چگونه خواستار اجرای پرداخت حقوق کامل شوم؟
ازطریق دیوان عدالت یا کمیسیون ماده 16؟
لطفا اطلاع رسانی کنید.
با تشکر مهرداد ر
با سلام اگر می خواهید مشکل ایثارگران مثل بیمه وسند راهبردی رزمندگان واعطای مقطع تحصیلی بالاتر به رزمندگان و سایر قوانین بی خاصیت که توسط نمایندگان بی درد تصویب شده ولی در عمل هیچ خبری از اجرای آن نیست به سر انجام برسد و ایثارگران به حق وحقوقشان برسند باید مفسدانی که مانع اجرای قوانین ایثارگران می شوند و سنگ اندازی می کنند مثل مفسدان اقتصادی اعدام شوند دیگه راهی جز این نیست چقدر قانون بی خاصیت چقدر وعده دروغین تاکی .مملکتی که ادعای شیعه علوی بودن می کند مسولینش باید اینجور به ایثارگران ظلم کند؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi