شناسه خبر : 62680
سه شنبه 27 آذر 1397 , 10:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دوباره وعده بیجا ندهید FATF ارزانی نمی‌آورد


یک سایت حامی دولت از روحانی خواست از تجربه وعده‌های برجامی عبرت بگیرد و این بار معیشت مردم و اقتصاد کشور را به ‌FATF گره نزند.
عصر ایران نوشت: بعد از خواندن این سخنان رئیس‌جمهور که «اگر می‌گویید ‌FATF باشد یا نباشد، یک نفر نمی‌آید بگوید اگر باشد 20 درصد ارزان‌تر کارها انجام می‌شود و اگر نباشد 20 درصد گران‌تر.» یاد حدیث معروف پیامبر اسلام افتادم؛ «لا یلدغ المؤمن من جحر واحد مرتین» یک مومن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود.»
روحانی قبل از رسیدن به توافق هسته‌ای اعلام کرد با برجام بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد. این سخنان او باعث شد حتی بعد از برجام برخی از مردم تصور کنند دلار به کانال هزار تومان باز خواهد گشت.
عصر ایران با اشاره به شوک‌های اقتصادی یک سال اخیر و صعود قیمت دلار تا نزدیکی 20 هزار تومان می‌نویسد: شاید اگر روحانی اجازه می‌داد توافق هسته‌ای به سرانجام برسد و بعد از دستاوردهای آن با توجه به رفتار طرف مقابل با مردم سخن می‌گفت، امروز با توقعات کمتری روبه‌برو بود.
حالا باز رئیس‌جمهور همان اشتباه را تکرار می‌کند و ارزان شدن 20 درصد بعد از تصویب نهایی ‌FATF می‌گوید نباید این توقع را در مردم ایجاد کرد که با این گروه ویژه اقدام مالی، مشکلات کشور حل خواهد شد.
برجام نمونه خوبی است برای این معنا که توافقات بین‌المللی را نباید در کلام با معیشت مردم گره زد. دولت کار خود را انجام دهد و بعد از ایجاد گشایش در امور از آن حرف بزند، نه قبل از آن. از همین الان به رئیس‌جمهور روحانی اعلام می‌کنیم که منتظر این جمله باشد که «دیدید با ‌FATF هم چیزی ارزان نشد و گره‌ای به گره‌های کشور اضافه شد.»

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi