شناسه خبر : 62692
سه شنبه 27 آذر 1397 , 14:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

معاون امورتوانبخشی سازمان بهزیستی کشور خبر داد:

۶ سال سنوات ارفاقی برای معلولان

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت:معلولان با ۲۰ سابقه کار می‌توانند شش سال از سنوات ارفاقی استفاده کنند، اما این قانون با مشکلاتی روبه رو است.

حسین نحوی نژاد درباره عدم اجرای قانون بازنشستگی پیش از موعد معلولان با ۲۰ سال سابقه کار اظهار داشت: این افراد می‌توانند تا شش سال از سنوات ارفاقی استفاده کنند.

وی در ادامه گفت:بهزیستی فقط نقشه واسطه را ایفا می‌کند، یعنی کمیسیون پزشکی سه نفره در وزارت بهداشت است و افرادی که این درخواست را دارند به دستگا‌های مربوطه خودشان مراجعه سپس درخواست آن‌ها به بهزیستی استان‌ها و از آنجا به بهزیستی کشور ارجاع می‌شود ما به وزارت بهداشت این درخواست را ارایه می‌‌کنیم ونظر آن‌ها را اعمال می‌کنیم.

نحوی نژاد ادامه داد : این قانون چند اشکال دارد یکی این که دستگاه‌ها را نام برده و بنابراین تامین اجتماعی نمی‌پذیرد شامل بخش خصوصی شود. نکته دوم اینکه کمیسیون در وزارت بهداشت است، اما دبیری آن  در سازمان بهزیستی است، هرچند ما چند بار مکاتبه کردیم که اگر بشود وزارت بهداشت این را به خود سازمان بهزیستی واگذار کند.

معاون امورتوانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: بحث سوم هم این است که در قانون آورده اند که دستگاه‌ها  می‌توانند، چون لفظ می‌توانند آمده، ممکن است دستگاه اعلام کنند که نمی‌خواهند و دلبخواهی است در واقع دستگاهی ملزم نشده است.در نتیجه انجام آن جدی گرفته نمی‌شود  و در رابطه با سنوات ارفاقی هم تا شش سال گفته شده و ممکن است خیلی از دستگاه‌ها این شش  سال را به رسمیت نشناسند.

وی افزود:تا قبل از این، قانون خدمات بازنشستگی  کشوری بین ۴۵ سال برای خانم‌ها و ۵۰ سال برای آقایان لحاظ شده بوده، در قانون خدمات بازنشستگی کشوری سقف سنی برای خانم‌ها برداشته شده و یکی از  معلولان هم به دیوان عدالت اداری کشور شکایت کرد، در نهایت یک وحدت رویه ایجاد شد که این سقف سنی برای آقایان هم برداشته شود متاسفانه دستگاه‌ها این را هم رعایت نمی‌کنند.

نحوی نژاد گفت:قرار شد در قانون جامعه حمایت از حقوق معلولان این موضوع را بگنجانیم، اما مجلس اعتقاد داشت، چون قانون وجود  دارد  باید قانون را اصلاح کنیم، یعنی در قانون جدید این اجازه داده نشد که احتمالا با اصلاح قانون این مشکلات برطرف خواهد شد.

به نقل از میزان

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi