شناسه خبر : 62752
شنبه 01 دي 1397 , 12:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پیش کنگره ۵۴۰۰ شهیدکردستان برگزار شد

پیش‌کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان با حضور مسئولان کشوری و لشکری، ایثارگران و گروهی از دیگر اقشار مردم کردستان، در سالن اجتماعات دانشکده فنی مهندسی شهرستان سقز برگزار شد.

فاش نیوز - پیش‌کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان با حضور مسئولان کشوری و لشکری، ایثارگران و گروهی از دیگر اقشار مردم کردستان، در سالن اجتماعات دانشکده فنی مهندسی شهرستان سقز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما از سقز، نماینده ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان در این همایش، طی سخنانی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان یکی از تحولات بزرگ و اساسی در جهان است و نتیجه آن ظهور انقلاب اسلامی بود.

حجت‌الاسلام علیرضا باباشاهی اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) یکی از بارزترین رخدادهای قرن بیستم به شمار می‌رود و کارشناسان جهان هم به آن اذعان داشته‌اند.

وی با بیان اینکه آمریکا در آستانه سراشیبی و سقوط قرار گرفته است تصریح کرد: نمونه آن شکست آمریکا در دسیسه‌های چون کودتای نوژه، کودتای طبس و جنگ تحمیلی بود.

همچنین فرماندار شهرستان سقز در پیش‌کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان گفت: امیدواریم این کنگره بتواند گوشه‌ای از اهداف مقدس شهدا برای عزتمندی و سرفرازی ایران اسلامی را بنمایاند.
کامیل کریمیان به اقدامات شهرستان در راستای تکریم شهدا اشاره کرد و بیان کرد: نشست‌ها و جلسات متعدد و حساس با هدف اجرای بی‌مانند کنگره و تجلیل و تکریم شهدا و خانواده معززشان در سطح شهرستان از ماه‌ها قبل برگزار شده است.

وی افزود: وحدت و همدلی تمامی مسوولین شهرستان و اعضای ستاد کنکره مثال‌زدنی و بی‌مانند است.

کریمیان اظهار داشت: این برنامه با هدف یادکرد شهدای بزرگوار، برای شناساندن اوج جلوه‌های ایثار و مقاومت فرزندان این مرز و بوم که جان عزیز خود را در راه اعتلای حق و حقیقت و عزت و آزادگی نثار کردند برگزار می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی هم اظهار داشت: حفظ حرمت شهدا و خانواده بزرگوارشان وظیفه ماست.

محسن بیگلری اضافه کرد: اگر شهدا نبودند، امروز آرامش ما مفهومی نداشت و این عزتمندی ایران اسلامی هرهون خون پاک شهیدان است.

وی خاطرنشان کرد: باید انصاف داشته باشیم و در مورد تکریم شهدا و رسیدگی به وضعیت معیشتی یادگاران شهدا به صورت ویژه فکر بکنیم.

بیگلری ادامه داد: انتظار از فرزندان شهدا این است که ادامه دهنده راه پدر شهیدشان باشند و لیاقت بزرگی که با نام شهدا کسب کرده‌اند با تلاش و مجاهدت در کسب علم بیش از دیگر افراد جامعه تثبیت نمایند.

وی به تحریم ظالمانه علیه ملت ایران اسلامی به همت ویژه مسوولین اشاره کرد و افزود: وظیفه تک تک مردم و مسوولین است که در برابر این تحریم‌ها، رفاه و آسایش عمومی و همکاری شبانه‌روزی در بهبود وضعیت معیشتی و ارائه خدمات مضاعف را مدنظر داشته باشند.

در ادامه این کنگره فرمانده سپاه کردستان اظهار داشت: کنگره ملی 5400 شهید استان کردستان اردیبهشت‌ماه سال آینده۸ در ایام سالروز سفر مقام معظم رهبری به استان در سنندج برگزار می‌شود.

سردار محمدحسین رجبی ظهر امروز در پیش‌کنگره 5400 شهید استان کردستان در سقز با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا، برگزاری این کنگره‌ها را نشان از اهمیت و جایگاه شهدا در جامعه عنوان کرد.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان در ادامه با اشاره به اینکه شهدا با نثار جان خود درخت انقلاب اسلامی را تنومندتر کردند، بر حفظ و حراست از دستاوردهای شهیدان تاکید کرد.

وی ادامه داد: امروز نفوذ ایران اسلامی در جهان وجود دارد و در هر کجا به مظلومی ظلم شود نظام مقدس اسلامی برپایه دستورات دین از آن حمایت خواهد کرد.

سردار رجبی از مجموعه برگزارکنندگان این کنگره تقدیر کرد و اظهار داشت: تقدیم 611 شهید گلگون‌کفن از شهرستان سقز نشان از استقامت ملت ایران در برابر دشمنان دارد.

وی تشکیل چنین اجلاسیه‌هایی را برای یادآوری حماسه‌های شهیدان به نسل کنونی جامعه ارزشمند داست و بر برگزاری منظم آن تاکید کرد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان به رشادت‌های رزمندگان این شهرستان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: صلابت و اقتدار رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی، دلهره را در دل دشمنان نظام انداخته بود و اجازه ورود گروهک‌های ضدانقلاب را به این خطه نداد.

وی افزود: در راستای کنگره ملی 5400 شهید کردستان، اقدامات زیادی را انجام داده‌ایم و مجموعاً 60 کمیته از اقشار مختلف جامعه داریم.

در ادامه این کنگره از یادمان حماسه و ایثار مردم شهرستان سقز در میدان استقلال سقز پرده‌برداری شد و در ادامه از کتاب نقش سقز در دوران دفاع مقدس نیز رونمایی و چند برنامه عرفانی هم در گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا برگزار شد.

در پایان پیش کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان و اجلاسیه شهدای شهرستان سقز از خانواده 8 شهید شاخص شهرستان با اهدای لوح یادبود کنگره تجلیل شد.

همچنین در حاشیه این مراسم، نمایشگاه ادوات جنگی هم در معرض دید عموم مردم و شرکت کنندگان گذاشته شد.

شهرستان سقز برای حفظ و حراست ایران اسلامی بیش از 2 هزار شهید، جانباز و آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

گزارش از سحر مرادی

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi