شناسه خبر : 62814
سه شنبه 04 دي 1397 , 11:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دیلی‌میل:

ایران در خلیج‌فارس قدرت خود را به رخ آمریکا کشید


یک روزنامه چاپ لندن تصریح کرد ایران با تعقیب ناو آمریکایی در خلیج‌فارس، توان نظامی خود را به رخ کشید.
دیلی‌‌میل در گزارش خود نوشت: سپاه‌پاسداران ایران همزمان با ورود یک ناو هواپیمابر آمریکایی به خلیج‌فارس و در بحبوحه تشدید تنش‌ها بین دو کشور بر سر اعمال دوباره تحریم‌های آمریکا، در خلیج‌فارس رزمایش برگزار کرد.
تلویزیون ایران نیروها و تجهیزات آبی خاکی را که طی رزمایش در جزیره قشم، واقع در خیلج‌فارس فرود می‌آمدند، نشان داد. این نیروها و تجهیزات عبارت بودند از ناوهای نیروی دریایی، بالگرد، راکت‌انداز و یگان‌های کماندویی‌.
قشم که بزرگترین جزیره واقع در خلیج‌فارس است، نزدیک تنگه‌هرمز قرار دارد، تنگه‌ای که مسیر عبور دریایی یک سوم محموله‌های نفت جهان است.
ناو هواپیمابر آمریکایی جان سی.استنیس جمعه وارد آبهای خلیج‌فارس شد و تحت تعقیب‌ قایق‌های تندرو سپاه قرار گرفت. همچنین شاهدان به خبرگزاری رویترز  اعلام کردند یک هواپیمای بدون سرنشین را در حال پرواز نزدیکی محل این رویداد دیدند.
قایق‌های تندرو سپاه راکت شلیک کردند، اما سخنگوی نیروی دریایی آمریکا گفت این راکت‌ها به سوی (اهدافی) با فاصله دور از کشتی‌های آمریکایی نشانه‌گیری شد. کلویی مورگان، سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا،  مستقر در بحرین گفت: «ما فکر می‌کنیم این بخشی از رزمایش دریایی آنها بود.»
مقامات ایرانی تهدیدهای علنی کرده‌اند اگر آمریکا به تلاش برای توقف صادرات نفت ایران- که بخشی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران است- ادامه دهد، تردد محموله‌های نفت کشورهای دیگر در خلیج‌فارس را مختل خواهند کرد.
سردار جعفری، فرمانده سپاه به تلویزیون ایران گفت: «آنها آمده‌اند و وانمود می‌کنند امنیت کشورهای خلیج‌فارس را تامین می‌کنند. اما این ایران است که باید امنیت تنگه هرمز، خلیج‌فارس و کشورهای برادر واقع در ساحل جنوبی خلیج‌فارس را تامین کند.»

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi