شناسه خبر : 62818
سه شنبه 04 دي 1397 , 14:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آئین ورزش باستانی با حضور جانبازان نخاعی برگزار شد

در آستانه یوم الله «نهم دی» مراسمی با حضور جانبازان باستانی‌کار، ورزشکاران و پیشکسوتان ورزش باستانی و با حضور عموم مردم در محل زورخانه شهید اژدری شمیرانات برگزار شد.

 

 بخشی از ورزش باستانی جانبازان در زورخانه شهیداژدری


فاش‌نیوز - در آستانه یوم الله «نهم دی» مراسمی با حضور جانبازان باستانی‌کار، ورزشکاران و پیشکسوتان ورزش باستانی و با حضور عموم مردم در محل زورخانه شهید اژدری شمیرانات برگزار شد.

 در این مراسم، برخی جانبازان اعم از نخاعی و قطع عضو نیز در کنار دیگر ورزشکاران باستانیِ حاضر در مراسم به انجام ورزش پرداخته و سنگ، تخته شنا، میل و کباده زدند. جانباز نخاعی "عاشق حسینی"، نیز در پایان مراسم بر روی ویلچر به کباده زنی پرداخت.

در این مراسم جانبازان نخاعی سید شهاب الدین بسام تبار، سیدمحمد مدنی، مسعود امامی، عبدالرضا شفیعی و همچنین عاشق حسینی از مسئولان ورزش بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز حضور داشتند و مراسم با حضور مهمانانی همچون محمدرضا طالقانی، پهلوان نام آشنای کشتی، پهلوان پیشکسوت، شیرگیر، حجت الاسلام شیخ رضا اصلانی و حاج حسین سازور(مداح اهل بیت) برگزار شد.

در این مراسم، با اهدای جوایزی از جانبازان نخاعی، معلولین و برخی مدعوین حاضر تجلیل به عمل آمد.

 قابل ذکر است زورخانه مکانى است براى نیرومندى و تقویت روحیه ورزشکارى، تواضع و فروتنى و دورى از تکبر. ورزش باستانی زورخانه ای در فضایی سرپوشیده انجام می شود و ساختمان آن شبیه سرداب ها و عبادتگاه هاست. اسباب و آلات ورزش باستانی که اکنون از آنها در زورخانه ها استفاده مى‌شود عبارت است از سنگ، تخته شنا، میل، کباده و...

همچنین از کهن ترین آداب زورخانه دعا کردن است که در پایان حرکات ورزشی انجام مى گیرد. دعا ها با همان جنبه هاى اجتماعى و نقطه نظرها با همان اندک تفاوت در نوع و شکل دعا کردن، از روزگار باستان تا به این دوران بر جاى مانده است.

در پایان مراسم که با دعای شیخ رضا اصلانی بود که با زمینه ذکر «یا علی و یا علیِ» حاضرین، احادیثی را در رثای امیرالمومنین علی علیه السلام بیان کرد که حس و حال و شور خاصی به مراسم داد.

گفتنی است، این مراسم در آستانه بزرگداشت حماسه «نهم دی» برگزار شد و مورد استقبال قرار گرفت.

کد خبرنگار: 24
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi