شناسه خبر : 62830
چهارشنبه 05 دي 1397 , 15:13
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رئیس کمیته فنی مجلس:

دستگاه های دولتی از زیر بار مسئوولیت در قبال ایثارگران شانه خالی می کنند

دستگاه های دولتی با ردیف کردن هزار و یک دلیل موضوع کمبود منابع مالی را برای خدمات دهی در زمینه بیمه مکمل برای ایثارگران مطرح و از زیر بار مسئوولیت شانه خالی می کنند.

فاش نیوز -  عضو کمیسیون انرژی مجلس، لغو بیمه تکمیلی جانبازان و ایثارگران بدون تعیین متولی و منابع مالی شفاف را بی مهری به جامعه ایثارگری عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حسن بهرام نیا، نماینده ایثارگر مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری های فراکسیون ایثارگران مجلس دهم خاطرنشان کرد:

متاسفانه در حق جانبازان و ایثارگران بی مهری هایی صورت گرفته است که از مصادیق آن همین بحث بیمه تکمیلی است.

جامعه ایثارگری به طور عادی، خود با مشکلات فراوانی از لحاظ معیشتی، رفاهی، بهداشتی و درمانی روبرو است چه برسد به اینکه برخی از داروهای مورد نیاز کمیاب و گران باشد.

وی ادامه داد: طبق روال گذشته بنیاد شهید و امور ایثارگران متکفل امور درمانی ایثارگران بود اما با تصمیم ناگهانی دولت در مهر ماه مشکلاتی برای جانبازان و ایثارگران در خصوص بیمه مکمل ایجاد شد؛ اگر چه استدلال بنیاد این بود که اعتبارات کافی برای این کار ندارد و آن را به سایر دستگاه های دولتی حواله کرد.

این نماینده افزود: دستگاه های دولتی با ردیف کردن هزار و یک دلیل موضوع کمبود منابع مالی را برای خدمات دهی در زمینه بیمه مکمل برای ایثارگران مطرح و از زیر بار مسئوولیت شانه خالی می کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان همدان متذکر شد: در واقع دستگاه های دولتی به جای پذیرفتن مسئولیت در مقابل این قشر ایثارگر، سنگ اندازی می کنند؛ که بدور از انصاف، و بی مهری به این عزیزان است.

رئیس کمیته نفت کمیسیون انرژی مجلس دهم متذکر شد: به نظر من باید دولت اعتبارات خاص این موضوع را همانند گذشته در لایحه بودجه مشخص کند و در اختیار وزارتخانه ها و سازمان های دست اندرکار قرار دهد و برای سال آینده پیش بینی لازم بعمل آید.

عضو کمیسیون انرژی خاطرنشان کرد: به عنوان نماینده ملت در مجلس شورای اسلامی به سهم خود، تلاش خواهیم کرد با تعیین اعتبارات و ردیف های شفاف مالی در لایحه بودجه سال 98 از این قشری که ما مدیون زحمات آنها هستیم دفاع و در چارچوب مقررات و ضوابط اقدام کنیم تا حق و حقوق آنها پایمال نشود.

وی در پاسخ به این سوال که چه راهکاری برای جلوگیری از این موضوع برای لایحه بودجه سال 98 دارید متذکر شد: خوشبختانه فراکسیون ایثارگران مجلس دهم در این زمینه بسیار فعال عمل کرده است و حمایت از جامعه ایثارگری در سرلوحه کار آن قرار دارد؛ لذا این نگاه وجود دارد که اگر اجحافی در حق ایثارگران نبود منابع اعتباری صورت گرفته است، اقدام به تعریف منابع شفاف و روشنی کند تا جامعه مخاطب بتواند از حداقل امکانات مصوبه قانونی خود برخوردار شود.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
با سلام. آموزش و پرورش برای شاغلین با بیمه دی قرارداد بسته و تکلیف بازنشسته های این دستگاه مشخص نیست آیا بازنشستگان متولی‌ ندارد سرسرنوشت ایثارگران بازنشسته چگونه خواهد شد خواهشمند هرکه اطلاع دارد ما را نیز در جریان بگذارد
علی آقا - آموزش و پرورش با هیچ بیمه ای برای شاغلان ایثارگر قرارداد نبسته است چون بنده 97/10/6 به آموزش و پرورش ( رفاه معلم) مراجه کردم گفتند وضعیت ایثارگران به روال قبلی برگشته و شما زیر نظر بنیاد و بیمه دی هستید .
باسلام وعرض ارادت محمد ذوالفقاري هستم جانباز 10درصد درخصوص بيمه تكميلي ايثارگران مزاحم وقت شريفتان شدم
اگر بناست اعتبار لازم دراين خصوص رادراختيار وزارتخانه دسازمانهاي دست اندر كار قراردهند چرا اين اعتبار را دراختيار خو بنياد قرار نمد هند
اين نشان از آن است كه ميخواهند با اين بهانه بيمه تكميلي راقطع كنند
اگه بهانه نيست دولت كه ميخواهد اين اعتبار رابدهد چه فرقي مي كند كه به بنيا دبدهد يا به وزارتخانه ها
پس دستي در كاراست كه يه جوري بيمه تكميلي را ميخواهند قطع كنند
انرژی اتمی کارکنان ایثارگرش از همه قوانین مصوب خدمات رسانی به ایثارگران در برنامه ششم محرومند و مورد ظلم قرار گرفته اند
بنام خدا محضر دوستان عزیز فاش نیوز با سلام وعرض ادب واحترام به عرض میرساند که قبلا در شرکت الومینیوم سازی اراک مشغول به کار بودم چون زمان انقطاع از کارخانه زیاد نتونستم مدارک اشتغالم را از شرکت بگیرم با هزار بدبختی موفق شدم وبه بنیاد مراجعه کردم وارائه دادم واحد حقوقی نیز زحمت کشید طی فرم خاصی ان را در تیرماه سال 96 به ماده 16 ارسال فرمود پس از این همه مدت چشم انتظاری رد شکایت شد چون حالت اشتغال بنیاد هستم واز کار افتاده هستم نمیتونم به کار برگردم در حالیکه کار اداری میتونم انجام دهم مثل اینهمه جانباز 70 درصد که در بنیاد یا ادارات دیگر کارمیکنند لذا عاجزانه درخواست دارم حقیر راهنمائی فرمائید آیا از طریق دیوان اعتراض بکنم به نتیجه میرسم راهنمائی فرمائید که خرج بیخودی نکنم خیلی حقوق بنیاد زیاد است که خرجای اضافی هم رو دست خودمان بذاریم . سپاسگزارم . خداوند جزای خیر دنیا وآخرت نصیبتان فرماید . با تشکر جانباز 50 درصد حالت اشتغال بنیاد اراک
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi