شناسه خبر : 62836
پنجشنبه 06 دي 1397 , 10:36
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ارائه ۲۶۷۵ خدمت مددکاری به خانواده شهیدان مدافع حرم

تهران- ایرنا- مدیرکل مددکاری و مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بر اساس تکلیف، دو هزار و 675 مورد خدمات مددکاری فردی و گروهی برای پیشگیری و پیگیری مسائل و مشکلات به خانواده های شهیدان مدافع حرم ارائه شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن هنرمند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: همچنین دوره های آموزش خانواده با هدف ارتقای بهداشت روان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی به تعداد هزار و 527 نفر برای خانواده های شهیدان مدافع حرم در کشور برگزار شد.
وی تصریح کرد: ارائه خدمات مشاوره فردی، گروهی و تلفنی در راستای پیشگیری و درمان آسیبهای روانی و اجتماعی به تعداد هزار و 664 نفر از این خانواده ها نیز انجام شده و همچنین بررسی موارد خاص این خانواده ها و پیگیری تا حصول نتیجه صورت گرفته است.
وی بدون اشاره به آمار شهیدان مدافع حرم در کشور اظهار داشت: تمام خدمات مددکاری و مشاوره های فردی و گروهی شامل ایثارگران مدافع حرم و خانواده های آنان نیز می شود و این خدمات به صورت رایگان به این افراد ارائه می شود.
هنرمند اضافه کرد: در راستای اجرای طرح سپاس نیز از سال 1395 تاکنون هفت هزار و 197 مورد دیدار برای تجلیل و تکریم از خانواده های این افراد انجام شده است.
مدیرکل مددکاری و مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: به همین منظور بنیاد شهید برنامه های ویژه ای به خانواده های این شهدا ارائه می دهد اما در این راستا همراهی با خانواده های مدافع حرم و تشکیل پرونده مددکاری با تامین نیروهای متخصص مشاور، روانشناس، روانپزشک و مددکار برای رسیدگی و پیشگیری از آسیب های احتمالی روانی و اجتماعی، از برنامه های اولویت دار این نهاد است.
وی ارائه خدمات به موقع با توجه به شرایط این افراد، برنامه ریزی برای آموزش و توانمندسازی همسران شهیدان و جانبازان مدافع حرم به خاطر شرایط سنی جوان بودن آنها برای مقابله با مشکلات، توانمندسازی همسران شهدا و جانبازان از نظر تحصیلی و اشتغالزایی و انجام اقدامات فرهنگی و حس قدرشناسی در بین مردم نسبت به شهدای مدافع حرم را از دیگر برنامه های بنیاد شهید برای این خانواده ها عنوان کرد.
هنرمند در ارتباط با شهیدان مدافع حرم گفت: مدافعان حرم عنوان تازه ای است برای یک عهد قدیمی که باید از نو ثابت می شد که آن حماسه هشت ساله، برای همیشه ریشه در قلب ها و صف استوار آرزومندان این موهبت و کمر بستگان راه جهاد و شهادت در ایران اسلامی دوانده است.
مدیرکل مددکاری و مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین گفت: در قالب اجرای طرح سپاس و در 6 ماه نخست امسال، 181 هزار و 284 مورد دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران دوران هشت سال دفاع مقدس انجام شده است.
طرح سپاس به منظور قدردانی از زحمات خانواده های شهدا، ایثارگران و جانبازان هر ساله در سراسر کشور اجرا می شود که به همین منظور رئیس جمهوری، رئیس بنیاد شهید، ائمه جمعه و مسئولان اجرایی کشور در این دیدارها حضور دارند.
بر اساس آمار بنیاد شهید، 230 هزار شهید تقدیم انقلاب شده است و تعداد کل جانبازان در کشور به 574 هزار و 101 نفر می رسد که 336 هزار و 282 نفر، معادل 59 درصد جانبازان زیر 25 درصد و 237 هزار و 819 نفر، معادل 41 درصد نیز جانبازان 25 درصد و بالاتر هستند. تعداد آزادگان کشور در دوران دفاع مقدس نیز 43 هزار و 173 نفر است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi