شناسه خبر : 62839
پنجشنبه 06 دي 1397 , 10:43
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گله‌مندی خواهر شهید از کم‌توجهی مسئولین!

دیدار جامعه قرآنی با خانواده شهید امیدوار برگزار شد؛

گروه جهاد و حماسه ــ خواهر شهید محمدرضا امیدوار گفت: سالی یک بار آن هم در قالبی رسمی به خانواده‌های شهدا سرکشی می‌شود و توجیهشان هم مشغله کاری است، در حالی که این خانواده‌ها بیشتر به توجه و اهتمام مسئولان نیازمندند.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ دیدار جامعه قرآنی با خانواده شهدای قرآنی که بعد از ظهر دیروز، چهارشنبه، ۵ دی‌ماه، برگزار شد، اختصاص به ملاقات با خانواده شهید محمدرضا امیدوار داشت. رحیم قربانی، رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ؛ علی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن و حسن محمدی، عضو هیئت مدیره اتحادیه قرآنی  کشور در این دیدار که در بیت پدری شهید محمدرضا امیدوار برگزار شد حضور داشتند.

در ابتدای این دیدار رحیم قربانی با اشاره به تشکیل ستاد شهدای قرآنی در سال ۹۲ گقت: نهادهای و سازمانی زیادی در طول فعالیت چند ساله این ستاد همکاری داشتند  تا ما توفیق بیشتری در شناسایی شهدای قرآنی داشته باشیم و البته نقطه عطف این ماجرا یادواره ای که هر ساله تحت عنوان «سوره‌های سرخ» موفق به برگزاری آن شده‌ایم که امسال و در سالروز حماسه ۹ دی، روز بصیرت، ششمین دوره این یادواره را در سالن شیخ صدوق حرم عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار خواهیم کرد.

رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ تصریح کرد: در ششمین دوره این یادواره که یکشنبه ۹ دی و پس از نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد مبنا را بر شب خاطره گذاشته‌ایم و علاوه بر تجلیل از خانواده‌های شهدای قرآنی تازه شناسایی شده، دقایقی سرداران و فعالان جامعه قرآنی که در دوران دفاع مقدس نیز حضور داشتند به ذکر خاطرات خود از آن دوران خواهند پرداخت.

وی در پایان گفت: از جمله دیگر برنامه‌های ما در پرداختن به خانواده شهدای قرآنی  برگزاری برنامه هفتگی دیدار با خانواده معظم این شهیدان است که چهارشنبه هر هفته برگزار می‌شود و این هفته نیز شورای عالی قرآن با کاروان جامعه قرآنی برای تجلیل از یکی از خانواده‌های شهید همراه شده است که امروز به نمایندگی از این شورا آقایان علی سرابی و محمدتقی میرزاجانی در این محفل حضور دارند.

این گزارش حاکی است  در ادامه علی سرابی؛ قائم مقام شورای عالی قرآن در سخنان کوتاهی گفت: برای شخص من و شورای عالی قرآن مایه مباهات است که این هفته توفیقی دست داد تا میهمان یکی از خانواده‌های معظم شهیدان باشیم.

وی در توصیف مقام شهید گفت: شهدا بزرگترین سرمایه‌های معنوی جامعه ما هستند؛ افرادی که در روزگاری در اوج گمنامی  ارزشمندترین سرمایه خود را که جانشان باشد در طبق اخلاص قرار دادند و در دفاع از کیان اسلامی از جان و مال خود گذشتند؛ چنین جانفشانی و سلحشوری بود که اینک انقلاب اسلامی فراتر از مرزهای جغرافیایی خود اهدافش را در سرتا سر دنیا دنبال می‌کند.

سرابی در پایان گفت: از اینها گذشته این خانواده شهدا و مادران شهید بودند که زینب‌وار با صبر و شکیبایی خود ملت ایران را در برابر هجمه و خصومت دشمنان بیمه کردند، من از سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ ممنون و سپاسگزار هستیم که بسیار نکته‌سنج هر هفته این مهم یعنی دیدار با خانواده شهدا را پیگیری کرده و آنها را به بهترین نحو ممکن برگزار می‌کند.

در ادامه این دیدار خواهر شهید امیدوار با تشکر از جامعه قرآنی در اختصاص اوقاتی به منظور ملاقات با خانواده شهید  گفت: امیدوارم که این سنت پیگیرانه و بسیار قوی تداوم پیدا کند. متأسفانه به ویژه در سال‌های اخیر کمتر شاهد توجه مسئولان به خانواده شهدا بوده‌ایم که البته دلیل آن را نمی دانم اما تصور می‌کنم بیشتر به دلیل مشغله بسیار زیاد آنها بوده است.

وی ادامه داد: اینکه سالی یک بار آن هم در قالبی رسمی به خانواده شهدا سرکشی شود و در جریان امور و احوال ایشان قرار بگیریم، چندان مقبول نیست. باید مسئولان نسبت به خانواده شهدا که روزگاری جوانان و دلبندان خود را برای دفاع از این آب و خاک به جبهه فرستادند و این آرامش و امنیت کنونی ثمره خود ایشان است توجه و اهتمام بیشتری داشته باشند.

خواهد شهید‌محمدرضا امیدوار به توصیف خلقیات برادر شهیدش پرداخت و گفت: شهیدمحمدرضا بسیار پایبند به شئون اسلامی بود و همواره با وجود سن کمی که داشت برادر و خواهرانش را به انجام واجبات دینی تأکید و توصیه می‌کرد تا جایی که بحمدالله ۴ خواهر او در تمامی امور زندگی پایبند به انجام فرایض و واجبات دینی خود هستند و همچنان گوشزدهای برادرشان را به دقت انجام می‌رسانند.

وی که خود از جمله بازنشستگان آموزش و پرورش است افزود: شهیدمحمدرضا سال ۶۱  در شرایطی که سال دوم دبیرستان بود به جبهه اعزام شد و البته تا یک سال مفقودالجسد بود تا اینکه یک سال بعد پیکر مطهر او را شناسایی  و به کشور بازگرداندند.

5شنبه//گله‌مندی  خواهر شهید از مسئولان به دلیل کم‌توجهی به خانواده شهدا/رونمایی از پوستر«سوره‌های سرخ»

خواهر شهید امیدوار تصریح کرد: او حافظ چند جزء از قرآن بود، حافظ عمال به قرآن بود و ما هچگاه رفتار و کاری از او را سراغ نداشتیم  که نافی دستورات و فرامین قرآن باشد. به شدت راستگو بود و خلوص نیت داشت، در نهایت حرمت و تکریم پدر و مادر با ایشان، در عین حال مهربان و دلسوز بود که تصور می‌کنم چنین خصوصیات و خصایلی به جهت عشق و علاقه وافری بود که او نسبت به قرآن و اهل بیت(ع) داشت.

وی در پایان به وصیت‌نامه شهید اشاره کرد و گفت: او در زمان شهادت ۱۶ سال داشت با این حال وقتی وصیت‌نامه او را مطالعه می‌کنید این تصور برای همه پیش می‌آید که یک انسان پخته و سرد و گرم چشیده اقدام به نگارش این سطور کرده است و نکته بارز در این وصیت‌نامه آن است که در سطر پایانی آن، این شهید بزرگوار که واله و شیدای ولایت فقیه است، دعا برای سلامتی امام(ره) و حفظ ایشان تا انقلاب مهدی موعود(عج) می‌کند که آن زمان ورد زبان هر انسان مسلمان انقلابی بود.

این گزارش حاکی است در پایان این نشست، لوح یادبودی به خواهر شهید امیدوار تقدیم شد و وی از پوستر ششمین یادواره «سوره‌های سرخ» رونمایی کرد ضمن آنکه از بیت شهید امیدوار برای حضور در این یادواره که یکشنبه ۹ دی برگزار می‌شود رسماً دعوت به عمل آمد.

گزارش از امیرسجاد دبیریان

انتهای پیام

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi