شناسه خبر : 62860
پنجشنبه 13 دي 1397 , 10:42
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خاطرات خواندنی جانبازان حماسه آفرین حاضر در راهپیمایی ۹ دی

حضور گرم در زمستان سرد فتنه ۸۸

بر آن شدیم خاطرات و نقطه نظرات چند تن از جانبازان فعال در عرصه های مختلف را درباره فتنه سال ۸۸ و حماسه ۹ دی در معرض دید و نظر کاربران این پایگاه خبری قرار دهیم...

فاش نیوز -  حماسه حضور گرم و پرشور مردم در زمستان سرد سال 88 برای دفاع از ولایت و نظام مقدس جمهوری اسلامی بی شک همانند انقلاب عظیم 22 بهمن خاطره ای ماندگار در دفتر وقایع چهار دهه اخیر به شمار می رود؛ خاطره ای که مردان و زنانی آن را رقم زدند که حاضر بودند همانند دوران دفاع مقدس تا پای جان از میراث امام و جانشین برحق او دفاع کنند.

بر آن شدیم تا به مناسبت نهمین سالگرد حماسه پر شور حضور مردم کشورمان در راهپیمایی عظیم نهم دی ماه 1388 خاطرات و نقطه نظرات  چند تن از جانبازان فعال در عرصه های مختلف را درباره فتنه سال 88 و حماسه 9 دی در معرض دید و نظر کاربران این پایگاه خبری قرار دهیم.

حسین اسرافیلی جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس و از فعالین حوزه ایثارگران، به عنوان یکی از ایثارگرانی که از ابتدای آغاز فتنه 88 تا راهپمایی بزرگ حماسه 9 دی در صحنه حضور داشت در خصوص ماندگاری چنین حماسه هایی در دفتر وقایع انقلاب اسلامی اظهار داشت: در وقایع منجر به حماسه 9 دی می شود گفت که کل استکبار از جمله امریکا، رژیم صهیونیستی و وادادگان وطنی برای براندازی به صحنه آمده بودند تا به زعم خود، انقلاب را واژگون کنند که الحمدالله با حضور مردم و درایت و رهبری های حضرت آقا توطئه و نقشه آنها نقش بر آب شد.

جوش و خروش مردم در حماسه 9 دی حالت یک انقلابی را داشت که مردم آن را در سال 88 شروع کرده بودند. من یادم هست که در جمع کثیری از ایثارگران و جانبازان در آن روز در پارکینگ بنیاد شهید در خیابان طالقانی جمع شده بودیم. در این تجمع که دوستان تشکل های ایثارگری و جانبازان حضور داشتند همه اعلام آمادگی کرده بودند که به صورت جمعی حضور پیدا کنند. یادم می آید که دوستان بسیار زیادی جمع شده بودند و با پوشیدن کفن به سوی میدان انقلاب حرکت کردیم.

در این تجمع که بسیاری از دوستان ویلچری، بصیر، قطع عضو و خانواده ایثارگران حضور داشتند، جانبازان بصیر پشت ویلچرهای جانبازان را گرفته بودند و از خیابان آیت الله طالقانی به سمت میدان انقلاب به راه افتادیم. هرچه به خیابان انقلاب نزدیک تر می شدیم تراکم جمعیت بیشتر و بیشتر می شد. از بس جمعیت زیاد بود ما در نزدیکی میدان انقلاب نگران بچه های ویلچری شده بودیم که مبادا فشردگی جمعیت موحب شود که آنها اذیت و خدای نکرده دچار آسیب هایی شوند. اما بر خلاف تصور ما مردم با استقبال از جانبازان، ایثارگران و خانواده های معظم شهدا، راه را برای آنها باز کرده و آنها را در آغوش گرفتند. با مشاهده این جوش و خروش، من یاد حماسه پر شور حضور مردم در دوران پیروزی انقلاب افتادم که چگونه خودجوش برای دفاع از نظام نوپا و آرمان های شهدا در صحنه حضور می یافتند. الحمدالله که حضور گسترده و پر شور مردم در روز 9 دی توطئه بزرگ دشمنان قسم خورده نظام را با هدایت و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری خنثی کرد.

مردم کشورمان همیشه حضور حماسی خود را در صحنه های مختلف دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان دادند. در مقابل این مسئولین هستند که باید این درک را داشته باشند که وقتی که مردم همیشه در همه صحنه ها برای دفاع از انقلاب و اسلام حضور پیدا می کنند باید به این حضور ارزش قائل شوند. اما متاسفانه در حال حاضر مردم تحث فشارهای اقتصادی قرار دارند و کمر آنها در زیر باز گرانی له شده است و نمی توانند در مقابل این فشارها قد علم کنند.

دولت دوازدهم که نام خود را دولت تدبیر و امید گذاشته است بر خلاف آنچه که مدعی است نه تدبیری از آن دیده شده است و نه امیدی در مردم ایجاد کرده است که بتواند این فشارهای اقتصادی را از روی دوش مردم کم کند. متاسقانه همه حرف و وعده و وعید و بدون اجرا است بنابر این مردم از این حرفهای شعار گونه خسته شده اند.

به نظر من با گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی، مسئولان و دولتمردان به جای شعار دادن باید قدردان مردم برای حضورشان در صحنه های مختلف باشند. چرا که با وجود بیکاری جوانان و وضعیت سخت اقتصادی هنوز هم پای کار هستند و این بسیار ارزشمند است.

مردم همیشه حضور خود را به رخ مسئولان کشیده اند و امیدوارم در راهپیمایی بزرگ چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب این حضور هر چه باشکوهتر برگزار شود. در مقابل باید دولت به این حضور ارج نهاده و به نیازهای مردم توجه بیشتری کند و در جهت رفع تنگناهای معیشتی گام های اساسی تری بردارد.  

اما مهم ترین پیام این حماسه که باید به آیندگان منتقل شود این است که مردم همیشه با حضور خود اعلام کرده اند که ما در دفاع از آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری و پاسداشت خون شهدا همیشه در صحنه حضور پیدا می کنیم. همچنین پیام این حضور حماسی به امریکا و جهان استکباری این است که شما هیچ غلطی نمی توانید بکنید. مسلما تا زمانی که حضور مردم انقلابی در صحنه وجود داشته باشد استکبار قطعا نمی تواند قدمی علیه ملت ما بردارد.

حسن ابوطالبی نایب رئیس هیئت مدیره انجمن جانبازان نخاعی و از جانبازان فعال در عرصه های مختلف نیز می گوید: یک جریان استعماری بود که در این فتنه 88 سر باز کرد؛ یعنی آن دست های پنهان در این فتنه 88 که می رفت سراغ حکومت، در این روز سیاست های استعماری رو شد و توطئه هایی که علیه انقلاب می کردند برملا شد.

مردم کشور ما هر وقتی برای انقلابشان احساس تهدید می کنند، تمام توانشان را به کار می گیرند برای برخورد، مبارزه و ایستادن در برابر توطئه ها. در 9 دی ماه مردم تمام تلاششان را کردند که آن عفونتی که در آن فتنه 88 از آن غده استعمار بیرون زده بود، پاک کنند تا نکند که انقلاب خدشه دار شود و خللی در آن ایجاد شود؛ و این حضور مردم نقش بسیار موثری داشت و همیشه هم همینطور بوده؛ همینجا هم من توصیه می کنم به مسئولین که این حضور مردم را قدر بدانند، حضرت امام خمینی(ره) می فرمودند: هر وقت مردم از انقلاب روی گرداندند، آن روز باید فاتحه انقلاب را خواند.

به نظر من مردم در مقاطع مختلف انقلاب، وظایف خود را انجام داده اند، و مسئولین این حضور مردم را قدر بدانند و از آن به نحو احسن استفاده بکنند.

پیام 9 دی همان بصیرتی است که رهبری فرمودند. مردم آگاه باشند و بصیرت داشته باشند. جریانات پنهانی که یک لایه و رویه زیبایی دارد و در زیر آن توطئه ها جریان دارد، این بصیرت را مردم حفظ بکنند و همیشه در صحنه باشند و انقلاب را زیر نظر داشته باشند و کسانی که می خواهند به انقلاب ضربه بزنند را رصد کنند.

امیدواریم که این انقلاب محفوظ باشد و حضرت آقا تا ظهور امام زمان (عج) سالم و برقرار باشند.

 

 مهدی اسدزاده جانباز نخاعی که همانند بسیاری از جانبازان ویلچری در حماسه 9 دی حضور داشت در مورد آن روز خاطره انگیز می گوید: من هم مثل سایر مردم در این راهپیمایی عظیم شرکت کزدم و در حمایت از ولایت و آرمان های انقلاب  اسلامی حضور یافتم. به نظر من نقش مردم  در حماسه 9 دی به دلیل  دلبستگی و همدلی باعث ایجاد این حماسه بزرگ گردید. متاسفانه در طول چهار دهه که از عمر انقلاب اسلامی می گذرد کشور ما از این نوع مشکلات زیاد به خود دیده است اما با توجه به پیروی مردم از فرمایشات مقام معظم رهبری و دلدادگی به آرمان های امام راحل توانستیم از همه این مشکلات از جمله فتنه سال 88 عبور کنیم که مهمترین ارمغان آن همین امنیت کنونی است که اکنون شاهد آن هستیم.

9 دی همانطور که امام خامنه ای فرمودند "روز بصیرت" است چرا که مردم ایران با آن نگاه آینده نگری که داشتند آسیبی که این فتنه می توانست ایجاد کند را دیدند. به نظر من با توجه به این نگرش، هر کسی که پیرو ولایت و گوش به فرمان رهبر باشد حتما دچار غفلت نخواهد شد و مهمترین دستاورد حضور حماسی 9 دی همین بصیرت پیدا کردن مردم ایران بود.

حمید زارعیان از دیگر جانبازان ویلچری دوران دفاع مقدس که خود از نزدیک در خلق حماسه 9 دی حضور داشت نیز باور حماسی مردم و حضور به موقع در صحنه را ارزشمندترین سرمایه انقلاب اسلامی در طول 40 سال " گذشته می داند و معتقد است: به نظر من اتفاق بسیار مهمی که در سال 88 افتاد این بود که بسیاری از افرادی که به ظاهر انقلابی بودند و خود را در زیر لایه های انقلابی گری پنهان کرده بودند ماهیت و طینت اصلی خود را نشان دادند که در کل این موضوع به نفع ملت و انقلاب شد. طینتی که آنها در جریان فتنه 88 نشان دادند این بود که برای خط قرمزها و شعائر مذهبی که پایه و اساس انقلاب ما را تشکیل می داد ارزشی قائل نیستند و با رفتار و اعمال خود آنها  را نادیده گرفتند و با مقدسات بازی کردند و حرمت عاشورا را شکستند.

از طرف دیگر نشان دادند که پایبندی به ولایت ندارند که به نظر من این دو مورد برای ملت ما بسیار مهم است. البته آنها جواب خود را در همان 9 دی سال 88 از مردم گرفتند و ملت سر افراز ایران اسلامی که آن حماسه بزرگ را بوجود آوردند جواب حرمت شکن ها را با حضور پر شور خود به دشمنان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان دادند.

حماسه آفرینی مردم در 9 دی مرا به یاد دوران پیروزی انقلاب اسلامی می اندازد که چگونه مردم ایثارگر ما با حضور موثر خود در صحنه، به مقابله با رژیم ستم شاهی پرداختند و به نظر من حماسه 9 دی یک انقلاب دیگری بود که در نهم دی سال 88 در کشورمان صورت گرفت و در تاریخ ماندگار شد.

مردم با حضور خود در روز 9 دی نشان دادند هر جا که ارکان نظام و خطوط قرمز و اصولی که برای آن انقلاب کرده اند در معرض خطر قرار بگیرد به صحنه خواهند آمد و این امر را با خلق حماسه بزرگ نشان دادند.

پیام این حماسه بزرگ این است که شهدا همیشه ماندگار هستند و ایثارهایی که انجام شده است و جانفشانی ها که صورت گرفته است نشان می دهد برای پیروزی و ماندگاری انقلاب اسلامی بهای سنگینی را پرداخت کرده ایم. نسل های آینده باید متوجه این اصل باشند و از این ایثارگری، جانفشانی و زحماتی که کشیده شده است به خوبی محافظت کنند.

خود مسئولان هم باید تلاش کنند که مفهوم ایثار و شهادت را هر چه بیشتر در جامعه پر رنگتر کنند و آن را در جامعه و به خصوص نسل جوان نهادینه کنند که البته این موضوع تلاش مضاعفی را می طلبد.

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
همون کسی هستم که کامنت بالا رو نوشتم
اینهمه جانباز فعال در اون ایام
مثل آقایان حسین صفری جانباز دوچشم آقای مصطفی پورکره جانباز قطع نخاع جانباز دو چشم امیرعقیقی امیرحاجعلی جانباز قطع نخاع موسی گل محمدی جانباز قطع نخاع
وووو....
خب پس چرا ان وقت که باید بیانیه می دادید و از فتنه گرها بیزاری می جستید گفتید ما سیاسی نیستیم و سکوت کردید ؟
تا آنجایی که یادم هست این دوستان از همان اوایل مواضع خوبی در مقابل فتنه گران داشتند و لا اقل بعد از سخنرانی حضرت آقا در نماز جمعه پشت سر ولایت بودند و قبل از آن هم که هنوز خیلی فضا روشن نبود و موضع گیری ها هم طبیعتا" با احتایاط بیشتری صورت می گرفت. البته بودند کسانی که خیلی زودتر مواضع سریح تری داشتند ولی ملاک رهبری و فصل الخطاب ایشان است و ملاک قضاوت باید آن مقطع به بعد باشد. تازه این برادران تا آنجا که به خاطر دارم از همان اوایل مواضع وبایتمدارانه شخصیشان مشخص و معلوم بود در نه دی هم حضور داشتند اکثرا"
بجز آقای اسرافیلی این آقایون حضور فعال در همراهی جانبازان بر علیه فتنه نداشتند
هر وقت به انجمن جانبازان هم میگفتیم در این ضمینه فعال باشید میگفتند انجمن جانبازان قطع نخاع طبق اساسنامه نمی تواند فعالیت سیاسی داشته باشد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi