شناسه خبر : 62938
یکشنبه 16 دي 1397 , 16:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

با کربلا کربلا رفتیم تا عظمت حسین!

حضور کاروان جانبازان در مراسم ایام سوگ سید و سالار شهیدان، رخدادی کم نظیر!...دومین گفت و گوی ما با جانباز فعال و خوشرو، سید محمد مدنی که از طلایه داران فعالیت های اجتماعی جانبازان نیز هست.

فاش نیوز- حضور کاروان جانبازان در مراسم ایام سوگ سید و سالار شهیدان، رخدادی کم نظیر در طول سال های اخیر است. از این بابت با همراهان و زائران این کاروان به گفت و گو نشستیم تا از احوالات دل ایشان باخبر شویم. دومین گفت و گوی ما با جانباز فعال و خوشرو، سید محمد مدنی که از طلایه داران فعالیت های اجتماعی جانبازان نیز هست. این گفت و گوی معنوی و دلچسب به نظر مخاطبان می رسد.

فاش نیوز: نظرتان را راجع به حضور جانبازان در این کاروان بفرمایید؟

- بسیار کار خوب و قشنگی بود. شاید دوستان این کار را قبلا" انجام داده باشند ولی ما برای اولین باری بود که شاهد چنین کاروانی بودیم که به صورت دسته جمعی و با یک نمایش خوب مذهبی در طول جاده نجف به کربلا بود. به نظر من کار زیبایی بود و ادامه راه عزیزان شهدای بزرگوار دفاع مقدس بود که شعارشان کربلا کربلا بود و با این سفر این شعار را به منصه ظهور و بروز رساندیم و بحمدالله به یاد آن عزیزان توانستیم دعاگوی آن عزیزان و نایب الزیاره آنان باشیم. ان شاء ا.. بتوانیم در سال های آینده نیز این پیاده روی را ادامه بدهیم و هر سال بیشتر از اینها بشود ولی طبیعتا" سختی های خاص خود را دارد که باید با کمک مسئولین و عزیزانی که به آنها مربوط می شود موکب داران برطرف بشود. ویژگی افراد ویلچری را هم در نظر داشته باشند که خیلی می تواند کمک کند به عظمت این مراسم بکند که در طول راه ما خیلی شاهد بودیم که چقدر افراد و معمولا" ایرانی هایی که در این راه بودند استقبال می کردند، چقدر سبب تقویت روحیه در آنها می شد.

 

فاش نیوز: تاثیر این سفر در خودتان را چگونه می بینید؟

- بسیار روحیه بخش بود دستوراتی که داده شده در طی روایات و دستورات دینی که بزرگان ما این کار را می کردند و افرادی بودند که در طول عمرشان بیشتر از دویست و یا سیصد بار یا بیشتر می رفتند پیاده روی نجف تا کربلا. بزرگترین رخداد فرهنگی مذهبی است که هر سال با عظمت تر از سال های قبل برگزار می شود و چقدر دشمن شکن است. از سویی هم می بینید چقدر دشمن کار می کند که این کار انجام نشود! چه دشمن داخلی نفهم ها و انسان های کودنی که نمی دانند چقدر این مسئله مهم است و چه دشمن خارجی که چقدر هزینه می کند و می خواهد این کار را تحقیر کند و این خود دال و علامت این است که این وضعیت هر چه که هست  باید گسترده تر و بهتر شود و این راهپیمایی همانطور که حضرت آقا حتی به فیلمسازها فرمودند که ادامه این کار با شماست و بایستی در این زمینه کار هنری انجام شود و از طریق زبان هنر ابعاد مختلف آن را به نمایش بگذارید و من معتقد هستم که این کارها روحیه بخش است. روحیه بخش معنوی که بتوان این راه را حسینی تر انجام داد.

http://fashnews.ir/images/news/62938/thumbs/62938.jpg

فاش نیوز: تاثیر این سفر نسبت به مردمی که شما را با ویلچری ها می دیدند چطور بود؟

- بسیار زیبا بود. مردم دیدند افراد جانباز بالاخص جانبازان نخاعی یک ویژگی خاصی دارند که سختی هایی را متحمل می شوند. ممکن است که جانبازان دوپا قطع ما روی ویلچر باشند اما مردم می دیدند جانبازان نخاعی با این وضعیت خاصی که دارند سه چهار شبانه روز یا بیشتر مسافتی را طی کردند و در طول راه به حداقل ها اکتفا کردند؛ چه غذا و استحمام و چه استراحت؛ اینها در اقل اقل بود می دیدند و این سبب می شد که بگویند با این وضعیت این عزیزان حاضرند تحمل می کنند و به زیارت بیایند چرا آنهایی که جوانتر و سالم هستند نیایند که این کار تشویق و تبلیغی بود! البته نیاز به کار فرهنگی و رسانه ای است که آن را بیشتر بتواند نشان بدهد و این یکی از جلوه های زیبای این سفر بود البته بودند در طول سفر افرادی بودند که می خواستند دوستان ویلچری را همراهی و کمک کنند و در این ثواب عظیم حسینی شریک شوند ولی بعضی از جانبازان راضی نبودند و می خواستند خودشان طی کنند و بعضی ها این صد کیلومتر را خودشان طی کردند هر چند فشار زیادی هم به دستشان می آمد.

 

فاش نیوز: احساستان مطمئنا قابل درک برای ما نیست! در چند جمله احساستان را بیان کنید؟

- به قولی یدرک و لا یوصف؛ این درک شد ولی وصف شدنی نیست که به زبان بیاید تا حدودی می شود بیان کرد. شما میدانید وقتی ان شاا... آقا امام زمان ظهور می کند به امام حسین متصل می شود و می رساند که این راهپیمایی دارد زمینه سازی می شود نه تنها من می گویم اندیشمندان بزرگ هم معتقدند که ظاهرا" زمینه سازی هایی می شود و در خود انسان چه احساسی می شود شاید شاید یک مقدار کم و کوچکی هر چند اصلا" قابل قیاس نیست اسارت خاندان اهل بیت و خاندان امام حسین در کربلای سال 61 شاید یک مقداری به منصه بروز وظهور می رساند. هرچند اصلا" قابل قیاس نیست ولی به هرحال مشکلات و سختی های این راهپیمایی تا یک مقدار ذره ای از این دریا را شاید بشود فهمید و آن دریایی از انسان ها که در بین الحرمین حضور پیدا می کنند و اینکه واقعا" چیز عجیبی است که کربلایی که جایش مگر چقدر جغرافیا دارد این قدر کوچک و محدود است، زیاد بزرگ نیست علی الخصوص حرم ولی در روایات و منابع دینی ما است که وسعت پیدا می کند واقعا" بهینه می شود این را دید چه از نظر جغرافیا و مکان و محل که این همه میلیون ها انسان را پذیرا هستند و خم به آبرو نمی آورند مخصوصا عزیزان عراقی که باید از آنها تشکر کرد که با جان و دل مایه می گذراند چه از لحاظ پذیرایی که این همه آدم غذا و آب تغذیه می شوند و مشکلی پیش نمی آید که این همه افراد از معجزات حضرت ابالفضل می باشد که دشمنان کور دل ما ان شاء الله شاید بیدار شوند.

فاش نیوز: پیشنهادتان برای بهتر شدن این سفر چیست؟

- اولین مورد برای بهتر شدن حتما تجربیات عزیزانی است که این سفر را رفته اند می تواند کمک کند هر کسی باید بتواند سفرنامه ای داشته باشد و بنویسد چه جانباز چه غیر جانباز، چه جوان چه پیر و زنان و مردان ما بتوانند تجربیات را به دیگران انتقال بدهند خوب است. قدیمی های ما و بزرگان ما سفرنامه داشتند. اگر ما بتوانیم این سفرنامه را در این طریق نورانی و زیبا و راه بهشتی نجف به کربلا که می روند و اجازه می گیرند از امیرالمومنین برای رسیدن به حضور دو فرزندانش حضرت اباعبدالله و حضرت ابوالفضل ما می توانیم اینها را به قلم بیاوریم و مکتوب کنیم و کسی که اهل قلم نیست صوتی آن را ضبط کند و این سفر را از لحظه شروع تا پایان بیان کند برای کسانی که می خواهند بروند سخت نشود. به هر حال مسئولین دولتی ما خیلی وظیفه سنگینی در این راه تبلیغ دینی و شیعی دارند تا بتوانند زمینه ساز ظهور شوند اما به هرحال اگر کسی کوتاهی کرد دلیل نمی شود که دیگران تاسی به این کوتاهی کنند و خودشان هم کم بگذارند عزیزان که سفر کردند و زائر این راه بودند به ویژه جانبازان عزیز می توانند این مسائلی که برایشان پیش آمده است بنویسند هر چه می تواند باشد چه ازلحاظ تجهیزات فنی ویلچر یا بهداشت روانی یا مسائل دیگری که در راه وجود دارد و البته از همه مهمتر اگر بشود سرویس های بهداشتی مناسب و یا خوابگاه های مناسب حداقلی برای جانبازان در سال های آتی در نظر گرفته شود.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi