شناسه خبر : 62955
چهارشنبه 12 دي 1397 , 09:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پس از ۲۰ ماه جبهه، نمره ۲۰ گرفت

علیرضا رحمانی آبان ماه سال ۱۳۴۵ در تهران متولد شد. تا سن ۱۰ سالگی در تهران بود و در سال ۵۵ به همراه خانواده به شهر رفسنجان رفت. وی در طول تحصیل شاگرد ممتاز بود.در زمان انقلاب در تظاهرات شرکت فعال داشت در مدرسه نیز علیه طاغوت فعالیت می‏‌کرد. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان حضرت امام خمینی (ره)،او از نیروهای فعال بسیج شد و اکثر اوقات فراغت خود را در بسیج که در آن زمان در باغ هرندی بود می‏‌گذراند یا به آموزش اسلحه در مدارس مشغول بود.

علیرضا عضو مرکزی انجمن اسلامی دانش آموزی دبیرستان شهید انصاری هم بود بود و ابتکارات و اقدامات بسیاری از او به یادگار مانده است. از آن جمله تصاویر حضرت امام، شهید رجائی و باهنر در دبیرستان شریعتی و تصویر امام (ره)، شهید رجائی و باهنر و شهید مطهری در دبیرستان شهید انصاری را می‌‏توان نام برد و همچنین تشکیل گروه تئاتر در دبیرستان، برگزاری مسابقه علمی و فرهنگی در دبیرستان و سایر محل‌هایی که حضور داشت.

بیشتر بخوانیم:

تصویری ازشهادت برادر قالیباف در کربلای۴

انتقاد منافقین از محسن رضایی!

از خصوصیات علیرضا علاوه بر پرکار بودن، نوآوری میتوان نام برد. وی به هیچ وجه دنبال کسب امتیازات ویژه و خاص نبود؛ برای مثال هیچگاه در امتحانات ویژه رزمندگان شرکت نکرد و با وجود دشوار بودن رشته تحصیلی (ریاضی فیزیک) که مطالعه و شرکت مستمر در کلاس درس را ایجاب می‏‌کرد او با سایر دانش‏ آموزان امتحان می‌‏داد و هیچوقت خود را رزمنده معرفی نمی‏‌کرد و همیشه سعی داشت ساکت و آرام باشد.

از جلب توجه و بی مورد خود را مطرح کردن، متنفر بود. در تمام امور، فردی صادق و واقعیت‌گرا بود و از شعار بدون عمل همیشه دوری می‏‌گزید و پیروی از ولایت را بر خود فرض و مخالفت با آن را گناهی نابخشودنی می‏‌دانست. عیرضا در سال ۶۳ با گرفتن دیپلم در دانشگاه فردوسی مشهد در رشته شیمی پذیرفته شد. با شروع جنگ تحمیلی به جبهه‏‌های جنگ شتافت.

علیرضا رحمانی حدود ۲۰ ماه در جبهه‌‏های حق علیه باطل به صورت داوطلب بسیجی حضور یافت و در عملیات‌های «رمضان»، والفجر ۱ و ۴ منطقه فاو و «کربلای ۴» حضور داشت. در عملیات «والفجر ۱» او از ناحیه دست، سینه، ساق پا مورد اصابت ترکش قرار گرفت که بیش از یک ماه در بیمارستان‌های تبریز و تهران بستری و تحت درمان بود.

سرانجام در دی ماه سال ۶۵ در «عملیات کربلای ۴» در منطقه امّ‏الرصاص مفقود شد. او در طول جنگ مسؤولیت‌های متعددی داشت. از آن جمله مسؤولیت مخابرات گردان ۴۱۰ غواص لشکر ۴۱ ثاراللَّه را در عملیات کربلای ۴ می‌‏توان نام برد.

منبع: ایسنا
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi