شناسه خبر : 62973
چهارشنبه 12 دي 1397 , 14:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در نشست مشترک مجلس، دولت و بنیاد شهید مطرح شد:

درخواست نمایندگان برای واگذاری بیمه مکمل به بنیاد

سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی از درخواست نمایندگان ایثارگر مجلس برای تمرکز بیمه مکمل و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد.

فاش نیوز -  سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی از درخواست نمایندگان ایثارگر مجلس برای تمرکز بیمه مکمل و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، علی اکبر کریمی، نماینده ایثارگر مردم اراک در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی فراکسیون ایثارگران، در خصوص نتایج و جمع بندی نشست مشترک روز چهارشنبه فراکسیون با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: همانطور که مطلعید در 11 مهرماه سال جاری، هیئت دولت مصوبه ای را داد و بر اساس آن مصوبه رویه موجود که ارائه خدمات درمانی در حوزه بیمه تکمیلی عزیزان ایثارگر و جانباز و آزاده در سطح کشور بود و قبلا به صورت متمرکز توسط بنیاد شهید ارائه می شد به دستگاه ها انتقال داد.

وی گفت: بر اساس مصوبه دولت، اعتبارات مورد نیاز آن باید از سرجمع اعتبارات دستگاه ها تامین شود. اما واقعیت این است که با توجه به اینکه این تصمیم در وسط سال گرفته شد و بسیاری از دستگاه ها اعتبارات کافی برای این منظور نداشتند و ساز و کار مناسب برای اجرایی شدن این مصوبه وجود نداشت، ما شاهد بودیم طی دو ماه گذشته که از صدور این مصوبه و اجرایی شدن آن گذشته است، همچنان دستگاه هایی مانند آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی که جمعیت ایثارگر تحت پوشش آنها زیاد است، نتوانستند این ساز و کار را فراهم و این خدمات را ارائه کنند.

کریمی با اشاره به بیش از 200 هزار نفر بازنشسته ایثارگر در کشور یادآور شد: متاسفانه مشکل بیمه تکمیلی همچنان در کشور وجود دارد. بنابراین در راستای دغدغه ای که در مجلس شورای اسلامی برای این موضوع وجود داشت، جلسات متعددی از جمله روز سه شنبه و امروز صبح با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، در فراکسیون ایثارگران مجلس برگزار شد.

سخنگوی فراکسیون ایثارگران در خصوص خروجی نشست امروز که بدون حضور نوبخت معاون رئیس جمهور برگزار شد خاطر نشان کرد: جمع بندی ما در فراکسیون ایثارگران که یکی از پرجمعیت ترین فراکسیون های مجلس با حدود یکصد نماینده است، این است که این خدمات باید همچنان در بنیاد شهید ارائه شود.

کریمی اضافه کرد: مهمترین دغدغه عزیزان ما در بنیاد شهید هم عدم تامین اعتبارات بود که نمایندگان عضو فراکسیون به جد همه متفق شده و قول دادند که ان شاالله در بحث بودجه سال 98 حمایت جدی را به عمل آوریم و برای تامین منابع مورد نیاز تلاش کنیم.

نماینده ایثارگر مردم اراک با اشاره به برگزاری جلسه نهایی فراکسیون ایثارگران با آقایان نوبخت و شهیدی، معاونان رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی، متذکر شد: مقرر شد که در روز سه شنبه هفته آینده جلسه ای به همین منظور با دو تن از  معاونان محترم رئیس جمهور خواهیم داشت و ان شاالله موضوع بیمه مکمل را نهایی خواهیم کرد.

سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس در ادامه اعلام کرد: به همین منظور، طرحی توسط اعضای فراکسیون ایثارگران تهیه و در دستور کار مجلس قرار دارد و نمایندگان ایثارگر در حال جمع آوری امضا برای ارائه آن به رئیس مجلس هستند.

کریمی در توضیح طرح ادامه داد: بر اساس این طرح، مجددا کلیه خدمات مربوط به حوزه بهداشت و درمانی عزیزان ایثارگر، شامل جانبازان، آزادگان و خانواده معظم شهدا به طور متمرکز توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه خواهد شد و اعتبارات مورد نیاز آن همه ساله در بودجه سنواتی کشور پیش بینی خواهد شد.

نماینده مجلس دهم ادامه داد: بر اساس این طرح که به زودی در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت، ماده 13 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران که در حال حاضر واگذاری این خدمات را به دستگاه ها موکول کرده است، اصلاح خواهد شد و این رویه دائمی خواهد شد که بنیاد شهید خدمات مورد نیاز را به عزیزان ایثارگر ارائه کند و دغدغه های جدی که در جامعه ایثارگری طی ماه های اخیر بوجود آمده است برطرف شود.

کریمی نماینده ایثارگر استان مرکزی در بهارستان تاکید کرد: به اعتقاد ما ایثارگران، سرمایه های ارزشمند این کشور و پشتیبان نظام هستند و همه جامعه خود را مدیون آنها می دانند و برخورداری این عزیزان از خدمات بهداشتی و درمانی کمترین حقی است که مردم، جامعه و دولت می توانند نسبت به این عزیزان با توجه به مشکلات و لطمات جسمی آنان که در سال های دفاع مقدس متحمل شدند و نیاز به حمایت و پشتیبانی بهداشتی و درمانی مستمر دارند انجام دهند.

سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس دهم در خصوص اصلاح ماده 38 قانون جامع ایثارگران نیز گفت: در خصوص بحث اصلاح حقوق پرداختی به عزیزان اخیرا دغدغه هایی در بین جامعه ایثارگری بوجود آمده است که این موضوع در مجلس شورای اسلامی در حال رسیدگی و پیگیری است.

نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که در چند ماه باقیمانده به پایان سال به طور کلی چه تصمیمی در خصوص بیمه مکمل از سوی دولت و بنیاد شهید اتخاذ خواهد شد اظهار داشت: بر اساس مصوبه هیئت دولت از 97/8/1 مسئولیت بیمه تکمیلی ایثارگران به عهده دستگاه هایی است که آنها در آنجا شاغل هستند. ولی اینکه این رویه در عمل تا کنون چقدر تحقق پیدا کرده و موانع و مشکلات آن برطرف شده است جای سوال و تامل دارد و گلایه و اعتراض ما هم به همین موضوع است.

سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رویه ای که دولت تا کنون تعیین کرده همین است و از طرف دیگر، کسانی که تحت پوشش شغلی هیچ دستگاهی نیستند و مشاغل آزاد دارند، همچنان تحت پوشش بنیاد شهید خواهند بود و بازنشستگان هم تحت پوشش صندوق بازنشستگی هستند که متاسفانه هنوز اعتبار مورد نیاز برای ارائه خدمات توسط این صندوق از سوی سازمان برنامه و بودجه در اختیار آن قرار نگرفته و لازم است که این معضل هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود.

کریمی در ادامه سخنان خود با اشاره به طرح ارائه شده فراکسیون ایثارگران به صحن مجلس یادآور شد: همانطور که عرض کردم، در این طرح قاعدتا" برای سال آینده و بودجه سال 98 موضوع فوق الذکر نیز لحاظ خواهد شد.

وی با اشاره به قوانین حمایتی جامعه ایثارگری متذکر شد: ما اعتقاد داریم که دولت باید تصمیم عاجل و فوری برای رفع معضل بیمه تکمیلی اتخاذ کند و در صورتی که این تغییر رویه را تصویب کند در ماه های باقی مانده سال جاری رفع معضل بیمه تکمیلی قابل اجرا خواهد بود؛ در غیر این صورت رویه ای که دولت تعیین کرده است، بایستی حتما رفع ایراد شود و ان شاالله از ابتدای سال 98 شاهد این موضوع باشیم که بر اساس طرح فراکسیون ایثارگران و قانون جدید بودجه 98، خدمات بهداشتی و درمانی به صورت متمرکز از سوی بنیاد شهید ارائه شود.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
باسلام وعرض ادب
ضمن تشكر از فراكسيون ايثارگران مجلس شوراي اسلامي .بنياد شهيد وامورايثارگران همانگونه كه ازاسمش پيداست متولي امورايثارگران وخانواده هاي شهداست واين خدمات همچنان بايد توسط بنياد ارايه شود
باتشكر محمد ذوالفقاري جانباز 10درصد
درود بر نماینده محترم ارک دکتر علی البر کریمی خداوند انشالا به شما و خانواده محترم سلامتی عطا فرماید از اینکه به فکز برگشت بیمه تکمیلی جانبازان بازنشسته به بنیاد شهید هستید انشالا خداوند کمک کند در این کار خداپسندانه پیشقدم و موفق شوید جانباز باز نشسته
سلام یادتون هست گفتم اینها همه اش گفتار درمانی هست از مهر یک مشکل ساده بیمه را تو این مملکت نه بنیاد نه ادارجات مربوطه نه سازمان بازنشستگی نه نماینده ها و نه دولت نتوانستند حل کنند گفتم کمی طاقت بیارید یواش یواش یادتون میره قضیه چی بود دیدید همون شد حالا حساب کنید این بنده های خدا بخواهند خدای نکرده گره ای از مشکلات مملکت مثلا گرانی کار ازدواج جوانان مسکن اقتصاد و...... را حل کنند چه شود
بیمه ایثارگران شاغل 3 ماه است قطع شده است و با این خبرها یعنی باید 3 ماه هم صبر کنیم تا سال جدید بیاید آقایان بفرمایند با این گرانی دارو ما و خانوادهایمان چه کار کنیم که ( مریض ) نشویم ----- در حد امکان جادویی بخوانید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
چرا نوبخت ( بدبخت ) در این جلسه حضور نداشت چون از اولش هم با ایثارگران مشکل دارد و علت اصلی قطع بیمه تکمیلی ایثارگران بی برنامه گی بودجه است .
سلام احسنت بر نماینده انقلابی کار صحیح همان اصلاح ماده 13 میباشد که در واقع درمان می بایست توسط خود بنیاد صورت گیرد چون واقیت این است که دستگاه ها زیر بار درمان ایثارگران به ویژه بازنشستگان نمی روند وشخصیت وکرامت این عزیزان زیر سوال میرود وذکر این نکته هم ضروری است که روز به روز به لحاظ شریط سنی وضعیت انان به لحاظ بیماری نیز بد تر شده که این مسعله نیاز مند توجه جدی در تخصیص اعتبار به بنیاد می باشد امید است نمایندگان ایثار گر با تلاش دیگر نمایندگان این طرح را تصویب ودغدغه ایثارگران وخانواده انان را مرتفع نمایند
با سلام برخی دستگاه ها فوق العاده ایثارگری ما ه 51 جانبازان حالت اشتغال خود را قطع نموده اند واین در حالی است که این جانبازان حالت اشتغال به جز حقوق دستگاه خود از هیچ نهاد دیگر حقوقی دریافت نمی کنند یعنی هم از مادا 51 محرومشان کرده اند وهم از حقوق ماده 38 و39 اقایان نماینده تورا بخدا به حرف مقام معظم رهبری در خصوص قانون نویسی عمل کنید اقا فرمودند قانون را روان وشفاف بنویسد ایثارگران یک دهه دیگر بیشتر میهمان شما نیستند به داد انها برسید که دارند زیر چرخ های تفکرات لیبرالی له میشوند
سلام
جانباز ۵۵درصد فوق العاده حالت اشتغال علوم پزشکی گ فتم و دوسال هست این ماده از حقوقم کم شده جانباز عزیز ومحترم بیا چند نفر بشیم و جمع شیم و مشکل رو حل کنیم یک دست صدا ندارد
ته مانده های بنی صدر و رجوی و.....پایان عمرشان است و باید و برای همیشه باید و باید محو شوند.
از این ته مانده ها زیادند و روزی خواهد آمد که همین تفاله ها ما ایثارگران رو به جرم دفاع از اسلام و کشور، محاکمه کنند!! اما بیچاره ها نمی دونن که ما دنبال شهادت می گردیم، آرزوی ما شهادت در راه خداست.
باسلام. نمی دانم حذف بیمه تکمیلی ایثارگران با جه انگیزه ای انجام شد. ولی اطمینان دارم برای تمام کسانی که در بنیاد ایثارگران مسئولیتی دارند تکلیف هست که جهاد وار در مقابل اینگونه تصمیمات دولت بایستند. به نظر می رسد کسانی که چتین تصمیماتی گرفتند معنی درد و رنج و نداری را نمیفهمند.حقیقتا چشم و گوش شان بسته شده و خداوند به حال خودشان رها کرده. آرزوی نجات برایشان دارم.
بیمه تکمیلی ایثارگران به کدام سو میرود.مسئولین محترم لطف فکری بحال بیمه تکمیلی جانبازان بکنید .بنیادقرارداد بیمه تکمیلی را با بیمه دی که یک بیمه ورشکسته است منعقد کرده است که هیچ پشتوانه مالی ندارد وتنها از پولی بنیاد بصور افسار گسیخته پرداخت میکند اداره میشود که همین امر موجب شده بدلیل عدم اجرای بموقع بیمه گذار ودر نتیجه عدم توانایی بیمه دی درقبال مراکز طرف قرارداد شده است که درنهایت در حال حاضر یکی یکی مراکز درمانی طرف قرارداد لغو همکاری مینمایند که این امرموجب سرگردانی ایثارگران شده است وسوی دیگر ایثارگرانی که از جیب خو هزینه مینمایند بدلیل عدم توانائی بیمه دی پرداخت هزینه بیمه حداقل 6ماه طول میکشد که قبل بیمه دی سابقه نداشت (بیمه ایران).ضمنا"جهت استحضار عزیزان ایثارگر اعضای هیئت مدیره بیمه دی بجز مدیرعامل مابقی متشکل از ریاست بنیاد وتنی چند از معاونین بنیاد میباشدحال با این اوصاف پیدا کردن مشکل واضع است.
سلام درود برادر روحانی من به عنوان یه جانباز شرمنده این هستم که به شما رای دادم وخدا منو ببخشه برای شما از کنار گوشه رای جمع آوری کردیم درود بر شما که دستمزد جانبازان را به خوبی دادید .اینو خوب میدانم شما در جریان بوده آید و خوب در جریان بودید ادارات نمی توانند بابت بیمه تکمیلی کاری انجام دهند .اعتبار کل کشور در دست شماست چطور نمی‌توانستید از سر جمع اداران کسر وبه حساب بنیاد واریز کنید اینو بدانید آخر کار نوبخت بدبخت ابرور برای شما نمی‌گذارد .شما که نمیتوانید از چند نفر جانباز حمایت کنید چطور حوادث را مدیریت میکنید از طریق شما من شرمنده هستم برادر روحانی
با سلام
این اصلاح ماده 38 قانون جامع ایثارگران یعنی برگشت ؛یعنی سردرگمی؛یعنی دوباره معطل ماندن؛یعنی کش دادن موضوع و در آخر یعنی اجرایی نشدن...
به استناد بند الف ماده87 قانون توسعه ششم رزمندگانی که صورت صانحه بالینی همزمان با مجروحیت ندارند..بایستی به یکان مربوطه مراجعه ودر صورت تایید به کمیسیون بدوی وسپس به کمیسیون عالی پزشکی ونهایتا به کمیسیون 134 مراجعه ودر صورت تایید تمامی ان مراحل واحراز مجروحیت مراتب به بنیاد شهید ارسال می شود.وبنیاد بعد از احراز مجروحیت فرد را به کمیسیون معرفی می کند . لذا بنده با رعایت تمام این موارد علی رغم الزام برخورداری از حداقل 5درصد جانبازی بنیاد در تاریخ 97/9/25برایم صفر درصد منظور نمود.وپیگیر اجرای این حق قانونی شدم اعلام کردند مجددا بایستی از اول همه ان تشریفات قبلی را تکرار کنم سوال این است وقتی فردی بعد از ابلاغ قانون تمام تشریفات را انجام داده وتمام مدارک هم مستند وقانونی در پرونده بنیاد شهید است.وصراحت قانون هم احراز مجروحیت می باشد.چرا بایستی بامن مانند افراد جدید که از ابتدا می خواهند پیگیری کنند ،رفتار می شود.، به نظر می رسد.بایستی دستورالعمل بنیاد بازنگری شود.وقطعا رزمندگانی که قبلا این مراحل را رفته اند ومجروحیت انان تایید شده،ومدارک در بنیاد مستند وجود دارد،بایستی بنیاد راسا به تکلیف قانویش عمل کند
ه نام خدا عزیزان لارهر عرض کرده ام که چرا به این حلقه مفقوده توجه نمیشود ؟؟؟؟ تکلیف جانبازان بازنشسته که مستمری بگیر سازمات تامین اجتماعی شده اند چیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چون مستمری یا همان حقوق بازنشستگی خود را از سازمان تامین اجتماعی میگیرند و دیگر واحدهای قبل از بازنشستگنیستند وهیج ارتباطی با محل خدمت قبلیشان ندارند و بعضا نیز تعطیل و ورشکسته هسشده اند و وجود خارجی دیگر ندارند . لطفا بگوئید تکلیف چیست ؟؟؟؟؟؟؟؟ لطفا به گوش کر شده مسئولین مرتبط برسد تا تکلیفمان روشن شود . با تشکر
مسعولین مادارودرمان ماجانبازان راسه ماه است قطع کردندبیمه ماقطع کردند اکسیژن ماراقطع کردند عده ای شهید شدند وعده دیگری ازما مفقود شدند الآن افرادی زحمت می کشنداستخوانها شون را درمیارند تحویل خانواده هاشون میدهندحال ما جانبازان وآزادگان مونده ایم باکلوله باری دردورنج و مشقت زندگی اما با ثروت ایران آقازاد های این آقایان در امریکا واروپا برای خود عیش نوش میکنند نه لباسی درستی حسابی میپو شندو نه حجاب رعایت میکنند ونه اسلا میتی دروجود شان است اما ماها با این همه درد و رنج زندگی می کنیم آقایان مارابه تمسخرنیز گرفتنداین شد اداره کشورببینیدما چه زندگی برای خود ساختیم یک سری دزد برای خودمان مسعول تعیین کردیم حال ما را قبول ندارند والا اینها مگه کیهایند وکی بودند ما ها مقصریم نه این دولت مردان ماملت اینهارا پرورش دادیم خود سرانه که نیا مدند خواهشمندیم چاپ کنید بزاریدتوکانال ها تا این مسعولین دزدی که ما آنها را برای خود ساخته و پرداخته ایم بخونند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi