شناسه خبر : 62989
جمعه 14 دي 1397 , 18:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خانم مدیرکل خواستار شد؛

لزوم پیگیری دستگاه‌های اجرایی برای بیمه ایثارگران

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی خبر داد؛ لزوم پیگیری دستگاه‌های اجرایی برای بیمه ایثارگران

مسئولیت بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان و شاغلین ایثارگر طبق مصوبه مهر امسال هیات وزیران برعهده دستگاه‌های اجرایی است.

دستگاه‌های اجرایی مرجع رسیدگی به بیمه تکمیلی ایثارگرانزهرا زاده‌غلام مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشور با اشاره به اظهار نظر‌های متعدد و سردرگمی ایثارگران بازنشسته و شاغل، اظهار داشت: طبق مصوبه هیات وزیران و اصلاح ماده ۲ آیین نامه اجرایی فصل سوم قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، دستگاه‌های اجرایی موظف شده‌اند از محل سرجمع اعتبارات مصوب و در قالب تخصیص اعتبار ابلاغی نسبت به تامین و پرداخت ۱۰۰ درصد هزینه بیمه تکمیلی درمان ایثارگران و افراد تحت تکفل ایشان اعم از شاغل یا بازنشسته در دستگاه مربوطه اقدام کنند.
زاده غلام با بیان اینکه مصوبه هیات دولت کاملا روشن بوده و این موضوعی است که دستگاه‌های اجرایی برای شاغلین و بازنشستگان ایثارگر اجرا می کنند، گفت: صندوق بازنشستگی کشوری نیز برهمین اساس، هزینه درمان کارکنان شاغل و بازنشسته ایثارگر خود را در چارچوب مقرر پوشش داده و بنابراین پرداخت هزینه درمان ایثارگران سایر دستگاه‌های اجرایی اعم از شاغل و بازنشسته طبق این مصوبه بر عهده دستگاه مربوطه است.
وی افزود: همه دستگاه‌ها باید از محل سرجمع اعتبارات مصوب خود این هزینه‌ها که برای ایثارگران بسیار حیاتی است را پرداخت کنند.
زاده غلام تاکید کرد: اینکه گفته شود صندوق بازنشستگی کشوری اعتباری را برای تحت پوشش قرار دادن هزینه‌های درمانی بازنشستگان ایثارگر دریافت کرده، اشتباه بوده و برداشت نادرستی است و این صندوق تنها هزینه درمان بازنشستگان یا شاغلین خود صندوق را پرداخت می‌کند.
وی یادآور شد: با این وجود، بازنشستگان ایثارگر می‌توانند همانند و یکسان با سایر بازنشستگان کشوری که حدود ۲ میلیون نفر را با افراد تحت تکفل شامل می‌شوند، از خدمات بیمه تکمیلی با سقف تعهدات مشخص استفاده کنند و البته سهم بیمه تعیین شده را نیز پرداخت کنند.
زاده غلام تصریح کرد: این مطالب در نامه‌ای به اطلاع سازمان برنامه و بودجه رسیده است.

به نقل از واحد مرکزی خبر

اینستاگرام
با سلام. اینکه با هزینه خودمان بیمه شویم این منت ندارد هربازنشسته چه ایثارگر و عادی می تواند ثبت نام کند. پس قانون کجا رفته که می گوید صد درصد هزینه درمان بعهده دولت است. خاک برسرتان. اینقدر ایثارگران را تحقیر نکنید
با سلام یا این خانم دروغ می گوید یا آقای عباسپور که گفته:معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ابلاغ تامین اعتبار بیمه تکمیلی ایثارگران بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری توسط سازمان برنامه‌وبودجه گفت: بنیاد انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی ایثارگران شاغل و بازنشسته را به صورت مستمر پیگیری می‌کند.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا عباسپور بعدازظهر روز دوشنبه 10 دی‌ماه در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه «پیام و پیامک» شبکه خبر در خصوص آخرین وضعیت بیمه تکمیلی بازنشستگان ایثارگر گفت: مطابق ماده 13 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران مصوب مجلس شورای اسلامی و مصوبه 92138 هیئت وزیران مورخ 14 مهرماه 1397، همه دستگاه‌های اجرایی موظف به تأمین و پرداخت هزینه بیمه درمان تکمیلی ایثارگران شاغل و بازنشسته و افراد تحت تکفل آنها هستند.
سلام سازمان بازنشستگی ن م مسول فاکتور سالهاست پول فاکتور جانبازان میده ولی رزمندگان که درصد ندارن اعصاب شیمیای ۱۰درصدمیده بعضی موقع اصلان نمیده باانکه مبلغ کلانی برای دفترچه کم می کنه انقدر خدمات نمی ده بعلت حضور درجنگ مشکل اعصاب دارم نمیتوانم حقم بگیرم واعصابانی میشم بدتر ادیتم میکنن وحقم نمی دن
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi