شناسه خبر : 62991
جمعه 14 دي 1397 , 20:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

۶ مجروح در چهل و یکمین راهپیمایی حق بازگشت در نوار غزه

وزارت بهداشت غزه خبر داد؛ 6 مجروح در چهل و یکمین راهپیمایی حق بازگشت در نوار غزه

وزارت بهداشت غزه هدف قرار دادن کادر پزشکی از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی را محکوم و اعلام کرد در راهپیمایی امروز جمعه، 6 فلسطینی به دست این نظامیان زخمی شده‌اند.

 

6 مجروح در چهل و یکمین راهپیمایی حق بازگشت در نوار غزه

 

 

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت بهداشت غزه حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به کادر پزشکی و امدادرسانی غزه را محکوم کرد.

 

خبرگزاری »صفا» فلسطین به نقل از وزارت بهداشت نواز غزه جمعه (۱۴ دی) گزارش داد که در جریان حمله و تیراندازی نظامیان رژیم صهیونیستی به شرکت کنندگان در چهل و یکمین راهپیمایی «حق بازگشت و شکست محاصره غزه»، ۶ تن تا لحظه تنظیم این خبر زخمی شده‌اند.

 

 

 

 

 

 

این خبرگزاری گزارش داد که در بین زخمی‌ها یک کودک و یک نیروی امدارسان وجود دارند که در تیراندازی صهیونیست‌ها در شرق خان‌یونس دچار جراحت شده‌اند.

 

وزارت بهداشت غزه در واکنش به تداوم حملات نظامیان رژیم صهیونیستی به نیروهای امداد رسانی، این حملات را مصداق نقض حقوق این نیروها که کارشان کمک به زخمی‌هاست خواند و این اقدامات صهیونیست‌ها را محکوم کرد.

 

 

 

 

 

 

این وزارتخانه گفته‌ است بر اثر اصابت نارنجک گاز اشک آور به «محمد ابو طعیمه»، امدادرسان داوطلب از ناحیه سر، او دچار جراحت شده است.

 

نظامیان رژیم صهیونیستی طی خرداد ماه گذشته، یک امداد رسان داوطلب به نام خانم «رزان نجاز» را عامدانه هدف قرار دادند و او را به شهادت رساندند که اخیرا روزنامه نیویورک تایمز با بررسی اسناد و عکس‌های روز شهادت او، عامدانه بودن این گونه حملات را تأیید کرد.

 

راهپیمایی‌های بزرگ «حق بازگشت به سرزمین‌های اشغالی و شکست محاصره غزه» از  ۳۰ مارس ۲۰۱۸ (۱۰ فروردین ۱۳۹۷) در اعتراض به اقدام «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا در شناسایی شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و تصمیم واشنگتن برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به این شهر آغاز شد.

 

بر اساس آخرین آماری که «عبدالله الحورانی» وابسته به سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» منتشر کرده، از ابتدای این راهپیمایی‌ها تا کنون ۲۵۳ شهید و ۲۵ هزار زخمی زخمی شده‌اند.

 

 

 

 

 

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi