شناسه خبر : 62996
شنبه 15 دي 1397 , 09:38
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تفکر دفاع مقدس باعث نجات عراق و سوریه شد

سردار «غلامرضا علاماتی» رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس روز چهارشنبه در چهارمین جلسه مسئولین مستندسازی نقش و عملکرد قوه قضائیه و سازمان‌های تابعه در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با اشاره به هفته بصیرت اظهار داشت: رهبر معظم  انقلاب در فرمایشات خود، ۹ دی را بیش از ۱۰۰ مرتبه روز غلبه بر فتنه نامیدند. فتنه ۸۸ نظام را به کنار پرتگاه کشید و آن چیزی که توانست نظام را نگه دارد، بصیرت مردم و حضور آن‌ها بود.

وی با یادآوری فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه ملتی که ۲۰ میلیون جمعیت دارد، باید ۲۰ میلیون تفنگ‌دار داشته باشد، بیان کرد: امام خمینی (ره) با بصیرتی که داشتند جنگ را پیش‌بینی کرده بودند.

رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس با بیان اینکه مردم همواره در میدان‌ها ایستادند، گفت: امام خامنه‌ای همواره بر بصیرت و هوشیاری تاکید دارند و حضور مردم بصیر در سال ۸۸ باعث حفظ نظام شد.

سردار علاماتی افزود: دفاع مقدس مجموعه پیوسته‌ای از حضور مردم بود و مردم برای دفاع از کشور همه چیز خود را فدا کردند.

وی با اشاره به اینکه در طول دفاع مقدس، جوانان زیادی تقدیم نظام شد و همچنان راه شهدا و رزمندگان ادامه دارد، بیان کرد: مردم بدون هیچ چشمداشتی در صحنه‌های مختلف حضور پیدا کردند.

رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس ادامه داد: مردم خود را بدهکار انقلاب می‌دانند و هنوز هم همان روحیه در مردم وجود دارد و هرگاه جامعه نیازمند مردم بوده در صحنه‌ها حضور پیدا کرده‌اند.

سردار علاماتی گفت: امروز با کار‌های صورت گرفته، هرگونه تهدید علیه مرز‌های ما بی اثر شده است و کشور‌های منطقه با الگوگیری از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در برابر دشمنان ایستادگی می‌کنند. تجربه و تفکر دفاع مقدس، باعث نجات عراق و سوریه و پیروزی جبهه مقاومت شد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باعث شد که امروز استقلال، آزادی و امنیت داشته باشیم، افزود: ما امروز باید میراث انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را زنده نگه‌داریم تا مردم از این میراث بهره برداری کنند.

رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس با بیان اینکه باید امروز با یک هم‌افزایی سرمایه‌های انقلاب و دفاع مقدس را حفظ کنیم، بیان کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس طبق اساسنامه خود، وظیفه حفظ آثار دفاع مقدس، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال به نسل جوان را بر عهده دارد.

سردار علاماتی گفت: امروز به دلیل ضعف‌هایی که داریم، نتوانسته‌ایم در بخش‌هایی به خوبی عمل کنیم، در حالی که می‌توان درباره این فرهنگ هزاران کتاب و رمان نوشت، شب شعر برپا کرد و طنز ساخت.

وی با اشاره به اینکه طبق اسناد موجود، ۳۶ کشور در جنگ تحمیلی از عراق حمایت کردند، افزود: جنگ ما جنگ با جبهه استکبار بود و باید این مسائل به مردم گفته شود.

رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس در پایان با اشاره به رونمایی سامانه جامع اسناد و مدارک دفاع مقدس در دهه فجر گفت: به دنبال این هستیم که این سامانه به چرخه ملی متصل شود و در این زمینه آماده همکاری با دستگاه قضا هستیم.

 

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi