شناسه خبر : 63001
شنبه 15 دي 1397 , 09:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تبرئه اروپا مأموریت افراطیون نفوذی


عضو سازمان منحله مجاهدین انقلاب می‌گوید به دلیل تندروی‌ها و ماجراجویی‌های داخلی نتوانستیم از برجام استفاده کنیم.
بهزاد نبوی در گفت‌وگو با انجمن اسلامی پزشکان گفت: بعد از برجام هیئت‌های اروپایی به ایران آمدند اما اقدامات ماجراجویانه هم ایجاد شد که این مسئله موجب شد آنها احساس کنند شرایط سرمایه‌گذاری را ندارند.
وی ادامه داد: سرمایه ترسو است. جایی نمی‌رود که خطر و ریسکش بالا باشد. بنابراین نتوانستیم از برجام استفاده کنیم. معنایش این نیست که برجام چیز بدی است. به نظر من برجام مهمترین توافقی است که جمهوری اسلامی طی چهل سال انقلاب توانست به انجام برساند.
نبوی با بیان اینکه به دلیل تندروی‌ها و ماجراجویی‌های داخلی نتوانستیم از امکانات برجام استفاده کنیم، تصریح کرد: بعد دیدیم که ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا شد، تیر خلاص را رها کرد و تحریم‌ها را شروع کرد. شنیدم یکی از کسانی که قدیم‌ها تندرو نبود، بعد از خروج ترامپ از برجام سجده شکر برگزار کرد. چرا اینکار را کرد، نمی‌دانم. حتی تعداد محدودی از سرمایه‌گذارانی مثل توتال هم مجبور شدند عملاً حضور خود در ایران را منتفی کنند.
وی با طرح این مطلب که می‌گویند اروپا برای برجام کاری نمی‌کند اما من می‌گویم اروپا تلاش می‌کند اما نمی‌تواند چون اقتصادش دست حوزه خصوصی است و آنها هم به منافعشان می‌اندیشند، عنوان کرد: علیرغم تندروی‌ها، ایران باید موقعیت جهانی که بعد از چهل سال به دست آوردیم را حفظ کند. چین را که قبول داریم، بیایید مثل چین با دنیا رفتار کنیم.
وی اضافه کرد: آن عواملی که نمی‌گذارد روابط خارجی داشته باشیم را افشا کنیم. دولت نمی‌تواند ما که می‌توانیم. الان انتقاد از دولت جایزه هم دارد، کار شجاعانه‌ای نیست.
یادآور می‌شود اخیراً حجاریان نیز مدعی شده بود «وقتی نگذاشتند روحانی برجام رابه اجرا بگذارد، او باید همان زمان استعفا می‌کرد». تکرار این مواضع انحرافی و دروغین نشان می‌دهد عناصر آلوده به نفوذ در برنامه‌ای مشترک اصرار دارند با متهم کردن نیروهای داخلی، اروپا و آمریکا را از تنگنای پاسخگویی و بدعهدی خارج کنند.
ادعای خصوصی بودن شرکت‌های اروپایی در حالی است که دست کم 100 شرکت و بانک دولتی اروپایی وجود دارند که می‌توان آنها را وادار به همکاری با ایران کرد اما اروپایی‌ها به چنین کاری تن نمی‌دهند چرا که اولویت آنها همکاری و هماهنگی و حفظ روابط راهبردی با آمریکاست.
جالب اینکه بهزاد نبوی نمی‌گوید کدام اتفاق در داخل مصداق ماجراجویی و تندروی بوده است؟ و کدام بند برجام از سوی ایران انجام نشده که به اروپایی‌ها بهانه بدعهدی بدهد؟ و بالاخره اینکه حضرات ادعا می‌کردند برجام موجب گسترش ثبات و همکاری با اروپا می‌شود و شرکت‌های خارجی را جلب می‌کند اما اکنون به جای پاسخگویی درباره این وعده دروغ، فرار به جلو می‌کنند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi