شناسه خبر : 63038
دوشنبه 17 دي 1397 , 14:58
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جلد ۹ «آموزش داستان‌نویسی پیشرفته» چاپ شد

«ابوالفضل درخشنده»، جانباز و نویسنده و استاد فعال داستان نویسی، از چاپ نهمین جلد کتاب «آموزش داستان‌نویسی پیشرفته» خبر داد.

فاش نیوز - «ابوالفضل درخشنده» از چاپ نهمین جلد کتاب «آموزش داستان‌نویسی پیشرفته» خبر داد.

ابوالفضل درخشنده مدیر انتشارات حدیث قلم گفت: به تازگی نهمین جلد کتاب «آموزش داستان‌نویسی پیشرفته» را با عنوان «نقش قانون سوم نیوتن در هنر داستان‌نویسی» در انتشارات حدیث قلم چاپ کرده‌ایم که ۶ مقاله علمی را شامل می‌شود.

وی افزود: در این مقاله‌ها این مساله ثابت می‌شود که وظیفه داستان تنها سرگرمی و آموزش خواننده نیست؛ بلکه انتقال انرژی برای اصلاح رفتار و وادار کردن مخاطب به عمل، رسالت داستان است. براساس بررسی‌های صورت گرفته توسط محققین، اندیشمندان، مفسرین، پژوهشگران و روان‌شناسان؛ نوشته‌ای که باعث افزایش آگاهی خواننده نشود و در او «شور» ایجاد نکند و او را (به معنای تمام مترادف‌های کلمه) «تهییج» نکند، قطعاً داستان نیست.

این داستان‌نویس در ادامه گفت: در جلد اول مجموعه مورد نظر، به تفاوت قالب های نگارشی نظم و نثر، انواع قالب های نگارش داستان، روش های یافتن فکر اولیه و ۱۳ زاویه دید آموزش داده شده است. در جلد دوم، نقش روان‌شناسی رفتاری برای خلق شخصیت‌های باورپذیر داستانی و انواع شخصیت داستانی مطرح شد. جلد سوم هم مربوط به آشنایی با ابزارهای پرداخت و ارکان داستان با کاربردهای جدید بود.

درخشنده گفت: جلد چهارم «آموزش داستان‌نویسی پیشرفته»، درباره انواع کاربردهای زمان و مکان و تکنیک فلش‌بک؛ جلد پنجم درباره روش انتقال اطلاعات و نثر خوب؛ جلد ششم دربرگیرنده تکنیک‌های ایجاد لحن داستانی و جلد هم درباره نقش صحنه و صحنه‌پردازی بود. در جلد هشتم هم روش‌های ایجاد سرعت مناسب داستانی مطرح شده بودند.

منبع: مهر
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi