شناسه خبر : 63052
سه شنبه 18 دي 1397 , 10:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برگزاری شب خاطره عملیات کربلای ۵ در برج آزادی

شب خاطره دفاع مقدس و گرامیداشت شهدای عملیات کربلای ۵ با حضور رزمندگان و جانبازان و خانواده معظم شهدا در سالن اجتماعات برج آزادی برگزار می‌شود.

برگزاری شب خاطره عملیات کربلای 5 در برج آزادی

شب خاطره دفاع مقدس و گرامیداشت شهدای عملیات کربلای 5 با حضور رزمندگان و جانبازان و خانواده معظم شهدا در سالن اجتماعات برج آزادی برگزار می‌شود. این مراسم در روز چهارشنبه 19 دی ماه 97 از ساعت 17:30 تا 19:30 در برج آزادی برگزار می‌شود.

این مراسم با ذکر خاطراتی از سردار جعفر محتشم، فرمانده گردان انصارالرسول(ص)، محسن تقوی پور و فتح الله نادعلی از مسئولین گردان در عملیات کربلای 5 و همچنین همسر شهید منصور حاج امینی، جانشین گردان انصارالرسول از لشکر27 محمدرسول‌الله(ص) همراه خواهد بود. اجرای گروه سرود وصال یار ز دیگر بخش‌های برنامه خواهد بود.

عملیات کربلای 5‌ که یکی از بزرگترین عملیات‌های رزمندگان در طول جنگ تحمیلی بود، در 19 دی‌‌ماه سال 1365 با رمز یازهرا(ع) در منطقه‌ شلمچه‌ و شرق بصره‌ با وجود وضعیت سخت آن روزها و کمبود تجهیزات و پس از شکست در عملیات کربلای 4 آغاز شد. کربلای 5 را می‌توان پاسخی به عملیات کربلای 4 دانست چرا که در این عملیات دشمن که مورد حمایت کشورهای غربی بود توانست به کمک آواکس‌ها عملیات رزمندگان ایرانی را شناسایی و برای مقابله با آن آماده شود که همین امر موجب به خاک و خون کشیده شدن جوانان ایرانی شد.

انجام عملیات در منطقه کربلای 5، آن هم در مقیاس گسترده ، موجب شد عملیات در فاو منتفی و نیرو و امکانات دشمن به منطقه شرق بصره اعزام شود. در واقع دشمن ضمن غافلگیر شدن نسبت به عملیات شرق بصره از نظر زمان و مکان، در مورد تاکتیک ویژه عملیات که عمدتاً معطوف به عبور از منطقه آب گرفتگی و کانال پرورش ماهی و حرکت از شمال به جنوب در پشت مواضعش بود نیز غافلگیر شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi