شناسه خبر : 63077
چهارشنبه 19 دي 1397 , 11:16
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آیت‌الله جوادی‌آملی: درباره برجام هشدار داده بودم

آیت‌الله جوادی‌آملی: درباره برجام هشدار داده بودم/ اگر از معامله با کفار لطمه خوردید تقصیر خودتان است

آدم وقتی با کفار معامله می‌کند انگشتش را می‌شمارد ولی اگر خدای ناکرده فریب بخورد، دیگر تقصیر خودش است.
اگر از معامله با کفار لطمه خوردید تقصیر خودتان است

آیت‌الله‌العظمی جوادی‌آملی در اظهاراتی با اشاره به دشمنی تاریخی آمریکا گفت: کفاری که از دشمنی دست برنمی‌دارند، شما هم با آنها دشمن باشید، حواس‌تان جمع باشد. 5 سال قبل که مسؤولان امور خارجه آمده بودند به آقایان گفتم وقتی با آمریکایی‌ها دست می‌دهید، انگشتان‌تان را بشمارید!

وی با تشریح اظهارات خود به مسؤولان وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: به آنها گفتم اینها به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند، ما در کودتای ۲۸مرداد آمریکایی‌ها را دیدیم. بعد از 3 سال هم گفتیم که دیاثت سیاسی هم وجود دارد، مواظب باشید. قبل از اینکه دیگران بگویند برجام خطر دارد، ما به اینها گفتیم.
وی افزود: دشمنان به عهد خود پایبند نیستند؛ نمونه بارز عهدشکنی را بعد از قطعنامه دیدیم؛ صدام رؤسای همه کشورهای عربی را به ایران فرستاد و با امام مذاکره کردند تا قطعنامه را بپذیریم ولی سال‌ها بعد وقتی پذیرفته شد عملیات مرصاد را علیه ما راه انداختند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، این مرجع تقلید در پایان خاطرنشان کرد: آدم وقتی با کفار معامله می‌کند انگشتش را می‌شمارد ولی اگر خدای ناکرده فریب بخورد، دیگر تقصیر خودش است.

آیت‌الله جوادی‌آملی موضوع دیاثت سیاسی را نخستین بار اردیبهشت‌ماه 95 در دیدار محمدرضا عارف مطرح کرده بود. این مرجع تقلید در آن دیدار با بیان اینکه دیاثت یا اخلاقی است یا سیاسی، عنوان کرد: کسی که بیگانه را راه می‌دهد دیوث سیاسی است. بیگانه را در حریم خود راه دادن و وارد حریم غیر شدن با غیرت
سازگار نیست.

هشدارهای اقتصادی آیت‌الله
آیت‌الله‌العظمی جوادی‌آملی 2 روز پیش نیز درباره موضوعات اقتصادی هشدارهای مهمی را در دیدار وزیر امور اقتصادی و دارایی مطرح کرده بود. وی با بیان اینکه مال مانند ستون فقرات بوده و یکی از دلایل قیام ملت‌ها و ایستادگی آنها به آن وابستگی دارد، ادامه داد: با توجه به اهمیت مال نباید مدیریت آن در دست افراد نالایق باشد و اگر مال به عنوان ستون فقرات آسیب ببیند، درمان آن کار هر کسی نبوده و نیاز به متخصص برای ترمیم دارد. مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه طبق نص قرآن نباید مال و ثروت جامعه تنها در اختیار دولت باشد، ابراز کرد: مال و ثروت مانند خونی است که باید در وجود تمام اعضا و بدنه جامعه در گردش باشد و هر عضوی بر‌اساس ظرفیت و شایستگی خود از آن استفاده کند.

استاد برجسته حوزه علمیه خاطرنشان کرد: اگر کسی عرضه تولید داشته باشد باید از ثروت استفاده کند ولی اگر کسی عرضه ندارد، نباید به واسطه رشوه و زد و بند بیش از لیاقت خود از جامعه بهره‌مند شود. ما باید مانند کشاورزانی که گندم را به امیدی انبار کرده‌اند، مواظب باشیم موش‌هایی به ذخایر مملکت نفوذ نکرده و به آن آسیب نرسانند. آیت‌الله جوادی‌آملی در بخش دیگری از سخنانش در دیدار وزیر اقتصاد، شرط مصون ماندن از تحریم‌های دشمنان را مقابله با بی‌نظمی مالی در کشور عنوان کرد. وی با بیان اینکه باید مراقب خطر نفوذ غارتگران به ذخایر و داشته‌های کشورمان باشیم، تصریح کرد: به لطف خداوند ما همه‌چیز در این کشور داشته و از همه امکانات برخورداریم و اگر اختلاس و بی‌نظمی مالی در کشور نباشد هیچ‌گاه تحریم‌ها تأثیری نخواهد داشت.

آیت‌الله جوادی‌آملی با تأکید بر اینکه مادامی‌که اختلاسگران را از ثروت و دارایی کشور دور نکرده و نظام بانکی خود را اصلاح نکنیم شکست قطعی است، اظهار داشت: امیدواریم با تلاش مسؤولان شاهد رفع کامل مشکلات باشیم.

به نقل از جهان نیوز

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi