شناسه خبر : 63097
یکشنبه 23 دي 1397 , 11:43
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بودجه۹۸ونکاتی که‌درباره بیمه‌و درمان‌ایثارگران باید مدنظرباشد

حوزه درمان و بخصوص درمان جانبازان و ایثارگران، محل آزمون و خطا نیست و می بایست تصمیم گیری دراین خصوص با دقت و تدبیر و مشورت با اهل فن انجام گیرد و تصمیمات فی البداهه و غیر تخصصی باعث...

دکتر سجاد قنبری - نمایندگان مجلس دراقدامی بجا به اصلاح ماده ۱۳ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، رای قاطع دادند. با تشکر از این اقدام حمایتی نمایندگان مجلس و باتوجه به اینکه لایحه بودجه در مجلس درحال تصویب است، نکاتی را پیرامون این مسئله متذکر می شود:

اول: حوزه درمان و بخصوص درمان جانبازان و ایثارگران، محل آزمون و خطا نیست و می بایست تصمیم گیری دراین خصوص با دقت و تدبیر و مشورت با اهل فن انجام گیرد و تصمیمات فی البداهه و غیر تخصصی باعث آسیب به این قشر محترم می گردد که سلامتی خویش را با اختیار در راه کشور فدا کرده اند و درمان بی دغدغه و کامل، حق بدیهی آنان می باشد.

دوم: معمولا اواخر هرسال بیمه ها بدلیل بدهی و معوقات بنیاد به آنها، اقدام به کاهش خدمات و لغو قراردادهای درمانی با مراکز می کنند. دلیل آن نیز این است که یا دولت بموقع بودجه مربوطه را تخصیص نمی دهد و یا بنیاد بودجه تخصیص یافته را در محل دیگری خرج می نماید و نتیجه انباشت بدهی بنیاد به بیمه و متعاقب آن لغو قرارداد بیمه می شود و آنان که دراین بازی بیشترین صدمه را می بینند ایثارگران و خصوصا ایثارگرانی که وضعیت جسمی پرخطر دارند و قطع خدمات درمانی ولو برای مدت کوتاه باعث صدمات جبران ناپذیر به سلامت ایشان می گردد؛ البته قاعدتا این بدهی ها با تاخیر تسویه می گردد ولی  همین تاخیر در پرداخت در سال های قبل، باعث شد بنیاد قراردادش را با بیمه ایران که از کارگزاران شناخته شده و مورد قبول اکثر مراکز درمانی است، لغو نماید و با بیمه ناشناخته و تازه وارد دی وارد قرارداد شود که تا هم اکنون هم نتوانسته خدمات جامع و کاملی مانند بیمه ملی به ایثارگران ارایه کند.

لذا مجلس محترم می بایست در تخصیص بودجه درمان ایثارگران تمهیداتی بیاندیشد و یا بودجه درمان ایثارگران را در قالبی از بودجه تصویب کند که دولت و بنیاد، اجازه دخل و تصرف در این موصوع را نداشته باشند و بودجه مذکور بموقع و صرفا برای منظور درمانی اختصاص یابد تا تبعات آن دامنگیر ایثارگران نشود.

سوم: حق مسلم و بدیهی ایثارگران و جانبازان که سلامتی خود را فدای کشور کرده اند این است که بهترین خدمات و تجهیزات درمانی را در کمترین زمان و در بهترین مرکز دریافت کنند، اما متاسفانه با توجه به شرایط جسمی و مجروحیت این عزیزان، گاها خدمات معمول جوابگو نیست و می بایست خدمات تخصصی در مراکز خصوصی انجام شود و یا تجهیزات خاصی از خارج تهیه شود و گاها نیاز به اعزام عزیزان ایثارگر به خارج هم هست که معمولا بنیاد و بیمه گزار در این موارد دست و دلشان برای هزینه کردن میلرزد و متعاقب آن، تاخیر در ارایه خدمات درمانی به این عزیزان صورت می گردد که معمولا منجر به صدمات غیر قابل جبران و گاها شهادت ایشان می گردد.

یادآور می شود تعداد جانبازان درصدبالایی که به علت صدمات ناشی از جنگ و متعاقب آن، عدم دریافت خدمات کامل و جامع به شهادت می رسند در سال های اخیر رو به فزونیست برای مثال هفته ای یکی از جانبازان نخاعی یا ۷۰ درصد به بالا به خیل شهدا می پیوندند که به نسبت آمار کل جانبازان نخاعی بسیار بالاست.

چهارم: اجرای قانون بیمه تکمیلی رایگان برای ایثارگران به طور علی السویه و بدون لحاظ شرایط جسمی و نوع مجروحیت هرایثارگر، در واقع منجر به اجحاف در حق برخی ایثارگران که دارای درصد بالای مجروحیت و لاجرم آسیب جدی تر هستند می شود؛ چون نوع خدمات و زمان ارایه خدمات درمانی به برخی از ایشان حیاتیست؛ البته اگر خدمات بیمه ای بصورت باصطلاح طلایی و کامل برای همه ایثارگران قابل اجرا باشد حرفی نیست؛ مشکل اینجاست که معمولا به خاطر کمبود بودجه درمانی، درمان رایگان بصورت نصفه و نیمه برای همگان اجرا می شود و در این مسیر، کسانی که بیشتر محتاج به خدمات هستند به دلیل این خدمات نصفه و نیمه، بیشتر آسیب می بینند.

همانگونه که قبل تر اشاره شد، در مواردی که نیاز به خدمات تخصصی تر هست، بیمه گذار وسواس به خرج می دهد. مورد دیگر هزینه کرد ایثارگر برای درمان می باشد. طبق روال معمول، درمواردی که بیمه گزار با مرکزی قرارداد نداشته باشد ،ایثارگر هزینه را بصورت شخصی پرداخت می کند و طبق روالی که معمولا مدتی طول می کشد به بیمه شونده پرداخت می گردد، این مسئله در مورد کسانی که به ندرت مجبور به مراجعه به مراکز غیر بیمه می شوند شاید مشکل نباشد ولی برای ایثارگران با مجروحیت خاص مثل شیمیایی ها و اعصاب وروان و یا نخاعی ها و ... که خدمات تخصصی و یا داروهای تخصصی مورد نیاز هرروزه شان است، اگر قرار باشد همه این خدمات را با هزینه شخصی تهیه کنند از توان ایشان، بلکه از توان افراد مرفه هم برنمی آید.

لذا درصورتی که اجرای بیمه تکمیلی کامل و طلایی برای همه ایثارگران امکانپذیر نیست، باید ترتیبی اتخاذ شود که ایثارگران با درصد مجروحیت بالا به مشکل برنخورند و محدودیتی برای ارایه خدمات به ایشان وجود نداشته باشد و احیانا به دلایلی مانند عدم پرداخت بدهی بنیاد به بیمه، این قشر پرخطر دچار مشکل در دریافت خدمات نشوند.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
بنام خداوند اکرم الاکرمین
نمایندگان محترم ومعزز مجلس شورا
با سلام وعرض ادب واحترام
کار انقلابی شما عزیزان مورد قدردانی وعای عاقبت به خیری همه شما نمایندگان محترم حتی مخالفین از سوی جامعه هدف . بازهم نمایندگان عزیز تشکر تشکر . اگر بحث پاداش پایان خدمت ومعوقات ومرخصی ذخیره شده نیز چنین اقدام انقلابی صورت گیرد دیگه هیچ انتظاری از شما بزرگواران نداریم بجز دعای خیر برای همه شما ...
با تشکر جانباز 50 درصد بسیجی حالت اشتغال بنیاد
تبعیض شایسته ایثارگران نیست.بیمه طلایی درمان برای همه ایثارگران بابد باشد
با تشکر از اقای قنبری ---- ایثارگر فرقی نمیکند چه بادرصد بالا وچه درصد پایین چون جانبازانی هستند که با کم لطفی کمسیون درصد کمی دارند ولی بعلت صدمات ناشی از مجروحیت هم ردیف جانبازان درص بالا هستند و زجر می گشند.
با سلام
درمان ایثارگرانی که در جبهه ها به صورت مستقیم حضور داشته اند باید در اولویت هرنوع خدمت قرار گیرد.افسوس بسیاری از مسئولین نمی دانند که :
رزمنده وطن که فاقد شغل و حقوق و یا بسیار کم درامد است ، هنوز حتی یک دفترچه درمان ندارد !
لذا بسیار ضرروی است دولت محترم ضمن تخصیص بودجه مناسب برای بیمه تکمیلی همه جانبازان ، امسال برای درمان رزمندگان نیز تدبیر کند و با صدور دفترچه بیمه پایه و بیمه تکمیلی قدردان همه ایثارگرانی باشد که در ایام جنگ و سختی بدون هیچ بهانه ای در اولین فرصت در جبهه ها حاضر شدند .
انصاف حکم می کند، جوانان پر شور و دلیر و سالم سی سال پیش که اکنون پیر و سالخوره شده اند مورد حمایت همه جانبه دولت قرارگیرند .
صدور دفترچه بیمه پایه، حداقل نیاز یک رزمنده است
باورکنید .
مملکت ما نباید اینقدر بدبخت باشد که برای قشر کمی ار ایثارگرانش و رزمندگانش نتواند تصمیم بگیرد نتواند بیمه طلایی یکسان بدون سقف مهیا کند کشور به این بزرگی مایه شرم است که مسئولینش بخواهند فکر کنند به یکی کمتر بدهند به یکی بیشتر .خدا شر افراد بی لیاقت جامعه را از سر این مردم بدبخت بردارد لااقل مواردی را که در برنامه ششم گفته شده و تصویب کرده اید اجرایی کنید به خدا خجالت داره کشورهای دیگه ببیند یا بفهمند که شما برای خدمت رسانی به این قشر که جان خود را در راه کشورشان به خطر انداختند تعلل می کنید باید از شرمساری و خجالت آب شوید و به زیر زمین بروید
باسلام ممنون ازراهنمایی جنابعالی ایثارگران زیر25 درصدحالا بهردلیلی درصدپایین شده همیشه ظلم بهشون شده حالاتو تمام این قوانین یک بیمه تکمیلی بهشون میدن که اون افرادی مثل جنابعای برنمیتابید خب تقصیرخودمان هست وقتی ایثارگران به هم نوع خودشون روا ندارن بهشون خدمات پزشکی بدن ازمسولین چه انتظاری هست واقعابرای شما متاسفم بجایی که بفکر باشی بگیدرسیدگی بیشتربکنند انتظار داریدازبقیه جانبازان هزینه بکنند متاسفم من نمیگم به جانبازان درصدبالا نرسن میگم دولت باید مستقیم هزینه روبده تو تنهاکشوری که مجروحین جنگ درصدبندی شدن ایرانه
بهتر بود نمایندگان به جای این گونه اصلاحات در قوانین ایثارگری به فکر ضمانت اجرای قوانین ایثارگری باشند . تا این مشکل فوق العاده مهم حل نشود هر روز یکی از مصوبات حوزه ایثارگر زیر تیغ خواهد رفت. آقای نوبخت حرف های درستی در مجلس بیان کرده اند ، باید تمام دستگاه به وظیفه خود عمل کنند. چندین بار تجربه تلخ واگذاری بیمه تکمیلی به بنیاد وجود دارد از تصمیم مجلس بدون توجه به نظرات کارشناسی متاسف هستم و باز تاکید میکنم نمایندگان و تشکل های ایثارگری بدنبال ایجاد ضمانت اجدایی مصوبات این حوزه باشند و چرا که اگر دستگاه های اجرایی به وظایف خود درست عمل می کردند این معضل ایجاد نمیشد . نمایندگان راه فرار از اجرای قوانین را پیش پای دستگاه ها قرار دادند
سلام امروز بیست سوم دی ماه نود و هفت بعد از دو فوریت مجلس و تصویب ان برای بیمه تکمیلی و موافقت دولت هنوز عملا کاری برای بیم ه انجام نشده فقط در بوق و کرنا کردند که بله بیمه جانبازان درست شده جانباز حق بیمه پرداخت نمی کند و متاسفانه ذهن جامعه را نسبت به جانباز خراب میکنند
سلام آقای قنبری دردمان کم بود تا توهم ازخود فتوا صادرمی کنید کسی نیست به فریادم برسونید بدانید که اگرمجبورشریم مجازاتتان میکنیم بس است حرف زدن بروید ازکمونیستها یادبگیریدخدمت به آنهایی که ازجنگ باقی مانده اند
بهترین حرکت وخدمت به جانبازان این است که شهیدی را بگذارند رئیس محیط زیست وکلانتری را بگذارند رئیس بنیاد جانبازان چون اگر روباهی در یکی از دشتهای کویر لوت از تشنگی بمیره فورا کلانتری رسانه ایش میکنه وزمین زنده ماندن بقیه اش را فراهم میکنه ولی اگر روزی صد جانباز از درد بمیره شهیدی سرپوش میگذار و آب از آب تکان نمیخوره یعنی کلانتری ارزش روباه را درک کرده ولی شهیدی مرفه بی درد و نوبخت فئودال درد جانباز را درک نکرده خدا ان شاءالله انتقام این همه آزار وشکنجه ودرد را از شهیدی ونوبخت هم در این دنیا وهم در آخرت بگیرد به آبروی امیرالمومنین
واقعا عجب حرف جالبی زدید منم الان فکرمیکنم دیدم چندروز قبل یک حیوان درنده ای به چوپانی حمله کرده بودوزخم بسیار به این چوپان زده بود محیط زیست اعلام کرد ازچوپان دلجویی شده واین حیوان بیمه تکمیلی بوده وتمامی مخارج چوپان قابل پرداخته وازایشان نیزتجلیل کردن به دلیل اینکه به این حیوان ضربه ای نزده واقعا جای تامل وفکرکردن داره که تمامی پلنگها ببرها یوزو گرگ و..... بیمه هستند حالا مااز اول 8 بیمه نداریم خیلی متاسفم حالا اقای قنبری میخواد همین یک قانون رو از جانبازان زیر 25درصد بگیره ازفاش نیوزبعیده که این ایده اقا روچندروزه سرتیترکرده خواهش میکنم بردارید همچین فکرکهنه وقدیمی رو..
تا ما جامعه ایثارگری سکوت کرده ام ودر مقابل شعارهای دروغ باید هر روز ذلیل تر وخوار بشیم از یک طرف بدبینی علیه ما در جامعه وبین مردم ایجاد کرده اند که بودجه مملکت خرج دوا ودرمان وخدمات ایثارگران وجانباز میکنیم مردم هم از ما تنفر درست کرده اند از آن طرف هم دولت ومجلس تو بوق کرنا می کنند که خدمات رسانی می کنیم همین دروغ ها بیشتر موجب عذاب ما شده بیایید واقعا خودمان روشنگری کنیم واقعیتها را به مردم وجامعه بگیم مردم را اطرافیان را دعوت کنیم رسانه های محلی را دعوت کنیم مسائل ومشکلات را بیان کنیم تا این مسولین مرفه بی درد در چشم مردم خوارشوند ودست از این دروغ پردازیها وشانتاژهای سیاسی بردارند اینها به مناسبتهای به دیدار یکی از جانبازان در حال مرگ وذلت وبدبختی میروند بعد میان از صدا وسیما پخش میکنند همان روز یا شب خیلی از مردم نجیب وساده دل وساده لوح میگن نمایندگان مسولین به خانواده جانبازان سر میزنند وهمه مشکلاتشون بر طرف کردند دردی وخواری از این بالاتر نیست بوق وکرنای تو خالی این مسئولین
ای سرداران سرافراز ای فرماندهان تیپ ولشکرها ای فرماندهان عالی رتبه مگر شما ها را الزایمر گرفته مگر شما کر ولال شده اید یا غرور درجه های سرداری وسرتیپی وسرلشکری مجال دیدن این بال وپر شکسته های سی چهل سال درد همراه را نمیبینید ونمی شنوید که اینطور شبانه روز از درد ونداری به خود میپیچند وناله میکنند وفریادشان به جایی نمی رسد دولتیان مرفه وبی درد ومجلسیان منفعت طلب نمیتوانند درد ما را درک کنند فداش بشم حضرت آقا را هم که ما دسترسی نداریم کی باید درک کند درد های نیمه شب ما را که خانواده ها هم دیگر طاقت شنیدن و دیدن آن را ندارند ان شاءالله در محشر وسر پل صراط در محضر معصومین وشهدا شکایات ما مورد توجه واجابت قرار گیرد
سلام وعرض ادب خدمت عزيزان فاش نيوز ؛ سوالي در مورد سبد حمايتي دولت در مورد جانبازان داشتم ؛ نه در مرحله اول و نه مرحله جديد شامل حال ما نشده ؛ در صورتي كه روز هاي اول در رسانه ها در بوق و كرنا نموده بودند كه همزمان با گروه اول بهزيستي و كميته امدادي ها به اين عزيزان هم پرداخت خواهد شد ؛ لطفا اطلاع رساني نمائيد.
بیمه دی 5 ماهه هزینه های جانبازان را نداده است
با سلام باتوجه به نزدیک شدن زمان ثبت نام کنکور سراسری لطفا پیگیر سهمیه ایثار گران باشید این درست نیست جانبازی به خاطره یک درصد جزوه 25 درصدی ها محسوب نشود و جزوه 5 درصدی ها حساب بشود و اینکه تعداد شرکت کننده های سهمیه 25 درصدی کمتر از 5 درصدی ها است و در نتیجه در یک سمت رقابت بسیار اسان و در سمت دیگر رقابت بسیار دشوار است مشابه انکه از سهمیه استفاده نمی شود خواهشا پیگیری کنید که هردو سهمیه ادغام بشوند و باهم رقابت کنند
بنیادباهیچ بیمه ای قراردادنبندد!بنیادمستقیمأبه جانبازان سرویس بدهدوخودش بامراکزدرمانی وداروخانه هاقراردادببندد.و.....
سلام به همه عزیزان اگر شد یا الباقی که ماند یه کم به این 36 ماه جبهه رفتها بدهید یک دفترچه درمانی یا سبد کالای حالا گوشت اگر تمام شد مشگل نیست همان آب گرم خوبه بوی گوشت میاد ای بابا فل کنید این مسولین اگر مسول بودن در این 35 سال یه کمک میکردن اینها بلد هستن با جانبازان عکس بگیرن اینها یک مش بیلیاقت بلد هستن سربرج برن پول بیزبان بیت لمال را بگیرن برن دمبال زندگی خود امروز آمریکا آمده چند سال پیش چکار کردن اینها 35 سال است به سره ایثارگران شیره میمالند همه ناراحت از جانباز 5 درصد تا 90 درصد همه ناراحت اگر مردش هستن یک نظر سنجی کنند ببینند چند درصد دوست مانده اینها سر را کردن داخل برف فکر نمیکنند الباقی بدنشان بیرون است متاسفم به این مملکت با این مسولینش حیف به اون جوانهایکه رفتن ببین آخرش چکار کردن اونکه ما را برد جبهه آموزش داد حالا میگوید رزمندگان متولی نداشتن پس تو چکاره بودی جناب حالا دفترچه گرفتی بسیجیان متولی نداشتن آفرین به این قیرت شما مرا بردی جبهه بدنم داقون شده روانی شدم چرا میگوی متولی نداشتن این بی وجدانی نسیت هر اسم که تو بلدی بگذار در حالیکه تو امتحانت را دادی دیگر روضه نخوان واسلام
قرارداد بيمه سلام لطفا چرا با دكترها وبيمارستانها ومحل هاي درماني وداروخانه ها قرارداد بسته نمي شود به خدا امكان نداريم پولي در بساط نيست بريم دكتر لطفا توجه كنيد لطفا برنامه ريزي كنيد لطفا كاري كنيد ما شرمنده نباشيم لطفا ناله هاي دردمندان را بشنويد لطفا خدا را در نظر بگيريد لطفا حواستان بعد جلسه سرعت عمل داشته باشيد لطفا كمي دردهاي شبانه را التيام بخشيد
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi