شناسه خبر : 63113
شنبه 22 دي 1397 , 09:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در آستانه تعیین بودجه ۹۸

جانباز احمدی- خیلی از ایثارگران از شما سپاسگزارند بابت اینکه این جا محلی برای درد دل و همینطور پیگیری مشکلاتشان شده است. خدای بزرگ اجروپاداش اخروی و دنیوی به شما عنایت فرماید. الان که در آستانه بررسی لایحه بودجه سال 98 هستیم، جا دارد شما عزیزان هم اطلاع رسانی کنید که طلب ایثارگران در بودجه سال آینده دیده شود و آن هم با ضرورت به این دلایل:

1- ایثارگران حق برگردن جامعه ونظام دارند که حداقل به موقع حقشان پرداخت گردد.
2- ایثارگران عموما" سنشان بالای 55تا 60سال و هر روز شاهد فوت این عزیزان به دلایل سنی وجراحت جسمی وروحیشان هستیم.پس نگذاریم تضییع حقوق شوند و به سرای آخرت سفر کنند.
3-    چند صباحی که از عمر شریفشان باقی مانده حق قانونی آنها را بپردازند.
4- برخی ایثارگران بیش از 35 سال از مجروحیت آنها می گذرد ولی وفق قانون هنوز بازنشست نشده و مزایای خودرا دریافت نکرده اند. (حالت اشتغالی ها)
5- وظیفه بگیران سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح – ساتا- (سربازان وبسیجیانجانباز-آزاده ) بیش از هرقشر ایثارگری تضییح حقوق شده اند؟ به این دلیل که وفق قانون نیروهای مسلح (ارتش) بایداز زمان مجروحیت و جانبازی حقوق وظیفه شان برقرار گردید در حالیکه برای این عزیزان در ارتش اقدام ولی در سپاه با تاخیر چندین ساله و درنهایت در انتهای سال91 برقرار وآن هم بتدریج وبه شکلی که هنوز تعدادی ازاین عزیزان حقوق وظیفه شان برقرار نگردیده است!!! این خود نوعی دوگانگی در اجرای قانون در خصوص این عزیزان است که سربازان ارتش از همان ابتدا دریافت ولی مابقی هنوز درپیچ اجرا مانده اند!!
6- حالا به هردلیل برقراری حقوق وظیفه (ماده 38 وتبصره آن در قانون خدمت رسانی به ایثارگران) دیر اجرا شده وهنوز هم کامل نشده جای خودش؛ اما  آیا حق این عزیزان نیست که خیلی خیلی  دیر حقوقشان برقرار شده لااقل معوقات آن براساس قانون مصوب مجلس به موقع پرداخت گردد؟؟
7- عرضمان این است: برقراری حقوق وظیفه بسیار دیر انجام شد (انتهای سال 1391) وجانباز وآزاده مشمول ماده 38 وتبصره ی آن می بایست از زمان دفاع مقدس اینرا دریافت می کردند که به هردلیل این تاخیر چندین ساله از دست رفت حالا : لااقل معوقه این مدت کوتاه (سال 1391 تا زمان برقراری حقوق وظیفه در سال های بعد از 91) را در بودجه سال آینده آورده شود که گوشه ای از حق این قشر معزز در این سال های پیری جبران شود.


از فاش نیوز خواهش داریم در این خصوص مثل همیشه پیگیر حقوق ایثارگران باشد

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
بنیاد به تازگی معیار و ملاک بازنشستگی جانبازان حالت اشتغال را تاریخ صدور رای از کار افتادگی به جای زمان مجروحیت قرار داده است . پس با توجه به اینکه قانون حالت اشتغال در سال 1373 تصویب شده است بازنشستگی ایشان از تاریخ 1403 شمسی آغاز می گردد و فعلا ماده 40 قانون خدمت رسانی به ایثارگران اجرایی نیست!
ولی تکلیف کسانی که قبل از حالت اشتغال سوابق بیمه در صندوق های دیگر دارند و با احتساب آنها باید بازنشسته شوند معلوم نیست.
لطفا پیگیری نمایید
با سلام هموطن عزیز این خواسته جنابعالی نیر کاملا بحق است ولی خواسته های جانبازان زیر25% که بدون هیچ گونه حقوق هنوز در صف برقراری حداقل کمک معیشت هستند ، باور کنید بحق تر است .
براستی اگر جنابعالی کارشناس تخصیص بودجه بودید و مبلغ محدودی برای تصمیم گیری در اختیار داشتید ، کدام را انتخاب می کردی ؟
یک طرف ایثارگرانی با دو حقوق و دو مزایا
طرف دیگر ایثارگرانی فقیر و ضعیف و بی حقوق نگه داشته شده
هر دو ایثارگر و جانباز، گروهی دیده شده ، گروهی مغفول مانده
گروهی بالای 25% ، گروهی زیر25% با سالها حضور در جبهه ، تفاوت فقط 5% !
کلمه الویت یکی از کلمات مغفول مانده در واژگان فارسی است .
انصاف این است که طرح امتیاز بندی ایثارگری اجرا شود
ایثارگری که 5% جانبازی دارد برای مثال A ریال دریافت کند و جانباز 70% به اندازه 7A
منتظران واقعی امام زمان" عج " همان اشاعه دهنده های راستین حق و انصاف هستند .
با تشکر از شما هموطن گرامی و ایثارگر محترم
بنیاد شهید و امورایثارگر تمامی مواد و تبصره های مربوط به خدمات ایثارگران را در قالب قانون خدمت رسانی به ابثارگران در مجلس به تصویب رسانده است و توضیحات مربوط به تک تک ایثارگران معزز را در آن ذکر کرده است و عرض بنده مربوط به ماده ۴۰ همان قانون است که به گفته مسئولین از سال ۹۵ اجرایی شده است و چیزی خارج از آن نیست .
بهتر نیست برای مسایل این ایثارگران به این قانون جامع که مشتمل بر چندین ماده و تبصره است رجوع کنید و اگر در آن از جانبازان محترم زیر ۲۵ درصد سخنی در میان نیامده باشد در فکر اعتراض به آن باشید؟
با سلام واحترام
هرچند جنابعالی حتی حاضر به نوشتن یک اسم مستعار هم نیستید وبصورت ناشناس مطلب می نویسید...!!!!
باید در پاسخ شما بگویم:
کسی منکر حق .حقوق ایثارگران جانباز زیر 25 درصد نیست واینکه برخی معصرند ونیازمند کمک شکی درآن نیست وحق هم این است که دولت بیشتر به فکراین عزیزان باشد.
اما یک نکته که بیشتر بصورت کنایه بیان داشتین:
به نظر شما فرقی بین جانباز 70درصد وبالاترازآن که آسمانش 24ساعته سقف اتاق استراحتش است وبا ویلچر هم بسختی جابجا می شود با جانباز زیر 25 درصد نیست؟
در هرکجای دنیا حق وحقوق افراد جامعه (از هرلحاظ) را قانون معین می کند واگر بقول شما جانبازی دوحقوق میگیرد وفق قانون حق وی است.به این دلیل که برای یک حقوق زحمت می کشد وصبح تا شب کار می کند و تا اینجا بقیه ی کارکنان دولت هم این حقوق را می گیرند وفرقی با بقیه ندارد.حقوق دومی که گفتین: حقوق نیست بلکه یک مستمری به عنوان حقوق وظیفه است که حدود دویال است که برقرارگردیده و آنهم تابع شرایط خاص وبسیار اندک بوده ونمی شود اسم حقوق برآن گذاشت که وفق قانون برای آنهایی پرداخت می گردد که: اعضائی از بدنشان را در راه حفظ اسلام ونظام ومیهن اهدا کردند.
شاید این عبارت ناجوری باشد ولی مجبورم درپاسخ کنایه شما آن را بگویم که: به نظر شما جانبازیا آزاده اگر به جای تیر وترکش ونقص عضو ،تصادف می کرد یا کسی آرا مضروب میساخت حق دریافت غرامت یا دیه یاهمان حق نقص عضو نداشت؟!!
شما با هرایده وافکاری هستین باش ولی لااقل منصف باش واین چند ریالی که کمتراز دوسال است که دولت به برخی ایثارگران(علیرغم تصویب قانون آن درسالهای دور وعدم اجرای آن تاکنون) پرداخت می کند را همان حق نقص عضو فرض کن تا خیالتان راحت وکمتر عصبانی شوید.
اقاي جانباز احمدي مثل اينکه فراموش کرده ايد ما يک روزي همسنگر بوديم بهتر نيست بجاي مخالفت با هم بفکر خانواده هاي جانبازان موجي و شيميايي زير25 باشيم . خيلي کم ديده ام جانباز بالاي 70 درصد حداقل کمکي کلامي به همسنگران زير 25 بکند کجا رفته اون دوستي ها و صميميتها
با سلام
اقای احمدی مطلب شما را خواندم
اتفاقا اصلا به نظر من جانباز 70% با جانباز 25% ویا 5% یکسان نیست و نباید دیده شود و برای همین پیشنهاد داده ام اگر حقوق ایثار جانباز 5% باید به میزان A ریال تعیین شود، در مورد جانباز 70% باید به میزان هفت برابر ان تعیین شود .
کاش شنونده های خوبی با شیم و با هم مهربان
کاش می دانستم عمر انسان بسیار کوتاه است و پایان ان مشتی خاک
کاش می دانستید جانباز زیر25% به قول شما معسر و نیازمند نیست ، بلکه ضعیف نگه داشته شده است و مقصران همان تصمیم گیرنده هایی هستند که عادل نبودند.
ودر آخر مهم این نیست نام من چیست
مهم این است که حرف و کلام من چه بود.
ما که 33 سال پیش جانباز شدیم هیچ حقوقی دریافت نکردیم و کسی هم ما را ندید و فریادرسی هم نبود و از قانون جانبازان هم اطلاعی نداریم و ماده 38 جانبازان هم کاری برایمان نکرد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi