شناسه خبر : 63129
شنبه 22 دي 1397 , 14:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

زندگینامه معلم بسیجی شهید «عطاءالله صحافی»

پیرو علی(ع) در جامعه و جبهه

معلم بسیجی شهید، «عطاءالله صحافی»، بیست و پنجم دی ماه سال 1331، در شهرستان سمنان دیده به جهان گشود. پدرش عبدالحسین و مادرش بتول نام داشت. تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت و معلم آموزش و پرورش بود. سال 1358 ازدواج کرد و صاحب یک پسر و یک دختر شد.

 

بچه یتیم ها و دانش آموزان ضعیف، همیشه حواس او را مشغول می کردند. با همان اندک حقوق معّلمی برای بچه های بی بضاعت و بی سرپرست لباس و کفش تهیه می کرد و طوری به دست آنها می رساند که هیچ کس متوجه نمی شد. اعتقاد داشت روزی کسانی هم مأموریت پیدا می کنند که سر یتیم های ما دست بکشند. این را بارها به همسرش گفته بود.

او به عنوان بسیجی از طریق سپاه سمنان(-تیپ21-گردان موس ابن جعفر ع)در جبهه حضور یافت و روز بیست و دوم بهمن 1364، پس از 6 ماه و 26 روز حضور در جبهه های دفاع مقدس، در حالی که «آرپی جی» زن بود، در جزیره ام‌الرصاص عراق، بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

پیکر این معلم شهید مدت‏ ها در منطقه عملیاتی ماند و سرانجام، سال 1377 پس از تفحص، در گلزار شهدای امامزاده یحیی در زادگاهش به خاک سپرده شد.


برگرفته از خاطره همسر شهید

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi