شناسه خبر : 63153
دوشنبه 24 دي 1397 , 11:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

توجه به جایگاه جانبازان در بودجه سال ۹۸

سخنگوی کمیسیون تلفیق از اتخاذ تدابیر واقع بینانه و منطقی برای تصویب لایحه بودجه سال ۹۸ در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

فاش نیوز - سخنگوی کمیسیون تلفیق از اتخاذ تدابیر واقع بینانه و منطقی برای تصویب لایحه بودجه سال 98 در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، محمدمهدی مفتح نماینده ایثارگر مردم" رزن" در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عزم راسخ نمایندگان ملت برای اتخاذ تدابیر واقع بینانه و منطقی برای تصویب لایحه بودجه سال 98 از سوی دولت در خصوص جایگاه ایثارگران در بودجه متذکر شد: در لایحه بودجه سال 98 فقط در تبصره 17 به ایثارگران در دو مورد اشاره شده که عبارت از ادامه اختصاص وام مسکن و لحاظ اعتبارات برای رزمندگان معسر در سال آینده است.
 


فرزند شهید مفتح در مجلس دهم ادامه داد: متاسفانه در لایحه بودجه ارائه شده از سوی دولت، جامعه ایثارگری جایگاه مناسبی از لحاظ اختصاص اعتبارات مالی ندارد که امید داریم با اصلاحات انجام شده در آینده از سوی نمایندگان ملت این نقیصه برطرف گردد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اظهارنظر قطعی در این مورد را منوط به ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه در هفته های آتی دانست و افزود: مسلما نمایندگان ایثارگر مجلس در خصوص بیمه تکمیلی و مسائل معیشتی و بهداشت و درمان ایثارگران نقطه نظرات و پیشنهاداتی برای اصلاح لایحه بودجه ارائه خواهند کرد.

عضو مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سعی شده لایحه بودجه ارائه شده از سوی دولت به کمیسیون تلفیق به نحوی واقع بینانه و منطقی بررسی و تصویب شود اظهار داشت: از درامدهای ارزی بر اساس قوانین بالادستی و قانون برنامه باید برای سال آینده مقداری به صندوق توسعه واریز شود که بر این اساس در سال 98 حدود 20 درصد برای صندوق توسعه ملی، 14/5 درصد برای شرکت نفت و مابقی برای کل بودجه پیش بینی و اختصاص خواهد یافت.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس دهم تاکید کرد: بر این اساس در سال آینده از محل درآمدهای ارزی 6/6 میلیارد دلار به صندوق توسعه ملی، 4/8 میلیارد دلار به شرکت نفت و مبلغی بالغ بر 21/7 میلیارد دلار به عنوان درآمد به دولت اختصاص خواهد یافت.

مفتح کل خالص بدهی دولت تا پایان سال 96 را 143 هزار میلیارد تومان دانست و یاداور شد: اعداد و ارقام ارائه شده نشان دهنده این موضوع است که این بدهی در محدوده قابل قبولی است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در پایان میزان کسب درامدهای دولت در حوزه درآمد مالیاتی در سال 98 را 126 هزار میلیارد تومان پیش بینی و متذکر شد: تغییر قیمت ارز برای کالای اساسی 4200 تومان و برای باقی کالاها 8 هزار تومان بودجه در سال آینده پیش بینی و متوسط 5500 تومان در نظر گرفته شده است.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
فاش نیوزسلام
پرونده ای دریکی از استانها دارم شاکی خودم هستم با دفتر حمایت قضایی آن استان تماس گرفتم که کارم را انجام دهند.کارم را به یکی از وکلاء سپرد وکیل مورد نظر با من تماس گرفت گفت پرونده شما نزد من است و کار را دنبال می کنم. دو هفته گذشت و این وکیل یا تلفنی با عجله حرف می زد و تمام می کرد یا اصلا تماس را جواب نمی داد. به تهران دفتر حقوقی آقای کاشکی گفتم ایشان به مسئول آنجا تذکر داد ولی باز خبری نشد. امروز وکیل تلفن را جواب داد و به من گفت تعداد 13 پرونده دستم است و نمی توانم کارشما را دنبال کنم خودم را گرفتم که حرف زشتی نثارش نکنم به مسئول دفتر جریان را گفتم که این وکیل آدم بد قولی است اگر نیروی من بود اخراجش می کردم . مسئول دفتر گفت می دانید این وکلاء حقوقی ندارند حتی نمی توانیم کرایه هایشان را بدهیم و... آنجا بود متوجه اوضاع شدم . حال برادران فاش نیوز این چه دفاتری است که این قدر بی پول وضعیف هستند . قانونی تصویب می کنند وقتی داخلش ورود می کنی می بینی نه اختیاری و نه بودجه ای برایش است . اعصابم خراب شد.
با سلام...
این کجایش ربط به ایثارگران بجز حرف زدن بود؟...
هر ساله حرف زدن برایشان عادی بوده و حال هم ادامه دارد...
آخر کار می بینید هیچ کاری نکرده اند...
امیدوارم در بودجه نویسی عدالت اجرا شود و ایثارگران مظلوم زیر25% و دفترچه درمان و وام مسکن رزمندگان دیده شود .
حداقل به نماینده ها اطلاع رسانی شود و بدانند
رزمنده وطن هنوز یک دفترچه درمان ندارد !
آیا این عدالت است ؟
بعد از 4سال از تصویب سند راهبردی ایثارگران واعلام آن در روزنامه وتلویزیون و...........وتشکیل دبیرخانه وشورای 30نفره متشکل از وزیر ونماینده وسردارو........وپرداخت حقوقهای نجومی هنوز 1ریال وام به رزمندگان پرداخت نشده !!!!!هنوز معافیت 30درصدی شهریه اعمال نشده !!!!هنوز..............یعنی آفتابه لگن 7دست ولی شام ونهار هیچ واین حرفهای تکرای هرسال در موقع تصویب بودجه اعلام میشود ولی باز درنهایت هیچ لذا به این نتیجه میرسیم که حرف رایگان زدن آسان است!!!!!!!!!
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi