شناسه خبر : 63166
دوشنبه 24 دي 1397 , 16:01
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نماز عشق، با وضوی خون!

 



 

به یاد بسیجی شهید، «مسعود شحنه»
نماز عشق، با وضوی خون!

بسیجی شهید «مسعود شحنه» پنجمین فرزند هادی و خدیجه بود که در اولین روز فروردین سال 1347 در تهران متولد شد. زندگی چهار برادر و سه خواهر دیگرش با شغل آزاد پدر تأمین می‌شد. ابتدایی را در تهران خواند و برای گذراندن دوره راهنمایی به سمنان رفت و در مدرسه آیت‌الله کاشانی(دکتر مصدق سابق) ثبت‌نام کرد. به دلیل کمی سن در دوران انقلاب فعالیت خاصی نداشت اما با پیروزی انقلاب عضو بسیج مسجد جهادیه شد.

با رفتن برادرش به جبهه و شهید شدن مجید، او هم تلاش کرد برود. او که سال دوم را در دبیرستان دکتر علی شریعتی می‌گذراند، به دلیل کمی سن نمی‌توانست به جبهه برود. با وساطت مادر و اعلام رضایت والدین به مسؤولین بسیج، برای بار اول در سال 61 به عنوان تک‌تیرانداز به جبهه اعزام شد.

سال 1362 برای بار دوم، به منطقه جنوب در پاسگاه زید رفت و درپنجم تیرماه همان سال، بعد از خواندن آخرین نماز، برای گرفتن وضوی دیگر از سنگر اجتماعی بیرون آمد که با برخورد ترکش خمپاره به صورت و گردنش مجروح و در بیمارستان گلستان اهواز شهید شد.

پیکر خونین او را در گلزار شهدای امامزاده یحیای سمنان به خاک سپردند.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi