شناسه خبر : 63196
چهارشنبه 26 دي 1397 , 10:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تقدیر و تجلیل از ۷۰ همسر شهید

نخستین نشست سرو قامتان صبور (همسران شهدا) به مناسبت چهل سالگی پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با هدف تجلیل از مقام همسران شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافعین حرم و نظم و امنیت با حضور همسران شهدا در سالن فجر نیروی انتظامی برگزار شد.

در ابتدای این نشست، مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس اظهار داشت: شیرزنانِ انقلاب و دفاع مقدس نشان دادند که الگوی سوم، «زنِ نه شرقی، نه غربی» است. زن مسلمان ایرانی، تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان، گشود و ثابت کرد که می‌توان زن، عفیف، محجّبه و شریف بود، و در عین حال، در متن و مرکز بود. می‌توان سنگر خانواده را پاکیزه نگاه داشت و در عرصه سیاسی و اجتماعی نیز، سنگرسازی‌های جدید کرد و فتوحات بزرگ به ارمغان آورد.

مجتهدزاده با بیان اینکه زنان شهدا مردانه‌ترین میدان‌ها را فتح کردند، اظهار کرد: زنان اوج احساس و لطف و رحمت زنانه را با روح جهاد و شهادت و مقاومت درآمیختند و مردانه‌ترین میدان‌ها را با شجاعت و اخلاص و فداکاری خود فتح کردند و در نبود همسران خلاء‌های ناشی از نبود همسر را صبورانه پذیرفتند و پشت سر همسرانشان ایستادند و چهره جدیدی از زن را به جهانیان نشان دادند.

وی ادامه داد: زنان ایرانی در طول هشت سال دفاع مقدس سرود جنگ و مجاهدت را در خانواده‌های خود سرودند و موجبات ترغیب مردانشان را به جنگ فراهم ساختند تا شهدا با جانفشانی و مجاهدت از تمامیت ارضی کشور در مقابل دشمن متجاوز دفاع کنند.

مجتهدزاده به نقش زنان در فرایند تحقق تمدن نوین اسلامی اشاره و اظهار کرد: زنان شهدا و ایثارگران همانطور که به شایستگی مسئولیت زندگی را در نبود همسر ایفا کردند لازم است سهم‌شان را به جامعه‌ای که دشمنان سرمایه‌گذاری‌های میلیاردی برای تضعیف آن انجام داده‌اند ادا کنند، چون هر کدام از افراد تاثیرگذار در جامعه مانند قطعه پازلی هستند که اگر نقش خود را به درستی ایفا کنند می‌توانند محقق تمدن نوین اسلامی و زمینه ساز حکومت عدل جهانی حضرت مهدی (عج) باشند.

بر اساس این گزارش، همسر شهید نورخدا در این مراسم حضور داشت. در پایان این مراسم سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس از ۷۰ همسر شهید تجلیل کرد.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi