شناسه خبر : 63201
چهارشنبه 26 دي 1397 , 10:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فیلم/مرمت سنگ مزار شهدا توسط رزمندگان

بیش از ۵ هزار سنگ مزار شهدای گلزار شهدای بهشت زهرا(س) تهران توسط رزمندگان لشکر ۲۷ تهران مرمت شده است.

مرمت سنگ مزار شهدا توسط رزمندگان لشکر27 +فیلم

گلزار شهدای بهشت زهرا(س) تهران که با 30 هزار شهید به عنوان بزرگترین گلزار شهدای ایران شناخته می‌شود, مأمن خانواده معظم شهدا, رزمندگان, مردم و خصوصاً جوانان تهرانی است. از شهدای پیروزی انقلاب اسلامی, 17 شهریور57 تا شهدای دوران دفاع مقدس, مدافعان حرم, آتش‌نشان و ... همه زینت بخش این گلزار شهید هستند.

اکثر شهدای مدفون در گلزار شهدای تهران مربوط به شهدای دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هستند و از زمان دفن آنها بیش از 30 سال می‌گذرد. سنگ مزار این شهدا بر اثر گذر زمان و تغییرات جوی دچار تغییرات ظاهری می شود و نیاز به مرمت دارد.

در همین راستا رزمندگان گردان انصارالرسول(ص) و لشکر 27 محمد رسول الله(ص) تهران در دوران دفاع مقدس, از دو سال گذشته اقدام به تمیزکاری و مرمت سنگ قبور مطهر شهدا کرده اند و گرد غبار و جرم را از این سنگ‌ها می‌زدایند. محمد رضا کشوری از رزمندگان این گردان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا در خصوص این اقدام می‌گوید: نزدیک به دو سال است که رزمندگان گردان انصارالرسول(ص)و لشکر 27 محمد رسول الله(ص) با 10 دستگاه شروع به تمیزکاری و مرمت سنگ قبر شهدا می‌کنند.

او ادامه می‌دهد: این برنامه هرهفته پنج شنبه‌ها از ساعت 8 صبح تا 5 بعدازظهر در گلزار شهدا اجرا می‌شود و رزمندگان شروع به تمیزکاری و ساب زنی سنگ مزار شهدا می‌کنند. در طول این مدت توانسته ایم قطعات 40،29،53 و28 گلزار شهدا که بیش از 5 هزار مزار می شود را  مرمت و ساب زنی کنیم. بسیاری از این سنگ ها بسیار کثیف بوده و الان با زحمات رزمندگان تمیز شده است.

این رزمنده دوران دفاع مقدس می‌گوید: اکثر مواقع که مادران و پدران شهدا که این اتفاق را می‌بینند, از تمیز شدن مزار فرزندشان خوش حال می شوند گویی پسرش جلوی چشمنانش لباس زیبا تنش کرده است.

کشوری بیان می‌کند:  این اقدام با نظر کارشناسان انجام می‌شود و با یک فرچه مخصوص این کار انجام می‌شود به نحوی که با مهارت جرم از روی سنگ برداشته می شود و سنگ تمیز می‌شود.

انتهای پیام/

download

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi