شناسه خبر : 63204
چهارشنبه 26 دي 1397 , 13:19
اشتراک گذاری در :
عکس روز

استقبال از پیکر شهدای تازه تفحص شده سوریه و عراق

پیکر مطهر این پنج شهید فاطمیون شب گذشته، ۲۵ دی ماه ۹۷ در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مورد استقبال عموم مردم قرار گرفت.

فروردین ماه سال 94 عملیاتی برای آزادسازی منطقه بصری‌الحریر در استان درعای سوریه صورت گرفت که شهدای زیادی از جبهه مقاومت در این عملیات به شهادت رسیدند. شهید سردار هادی کجباف، روحانی شهید حجت الاسلام والمسلمین مالامیری، شهید امیر افتخاری، شهید سید مجتبی حسینی و شهید سید مصطفی موسوی از این جمله‌اند. تعداد زیادی از شهدای این عملیات مفقودالاثر شدند. حالا بعد از گذشت سه سال از شهادت این شهدای مدافع حرم، پیکر مطهر پنج شهید مدافع حرم فاطمیون طی عملیات تفحص پیدا و احراز هویت شده که چهار تن از این شهدا متعلق به عملیات بصری‌الحریر هستند.

«شهید حسن قنبری»، «شهید سید عزیز حسینی»، «شهید سید حسن حسینی» و «شهید علیجان علیزاده» چهارتن از شهدای بصری الحریر هستند و «شهید خداداد حسینی» نیز یکی از شهدای خان طومان است که حالا پیکرشان پیدا شده و به کشور بازگشته است. پیکر مطهر این پنج شهید فاطمیون شب گذشته 25 دی ماه 97 در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مورد استقبال عموم مردم قرار گرفت.

پیکر مطهر این شهدای افغانستانی از لشکر فاطمیون در آستانه ایام فاطمیه در مشهد تشییع شده و خاکسپاری خواهند شد. مراسم تشییع این شهدا در روز چهارشنبه، 26 دی ماه 97 در مشهد، گلشهر، ابتدای بلوار شهید آوینی آغاز شده و به سمت مسجد حضرت زهرا(س) ، مجتمع کوثر ادامه خواهد داشت. همچنین مراسم تشییع و وداع دیگری با حضور پنج شهید دوران دفاع مقدس که چهارتن از آنان از شهدای عراقی لشکر بدر هستند نیز برگزار می‌شود. مراسم وداع با پیکر مطهر این 10 شهید در روز پنجشنبه 27 دی ماه 97 از نماز مغرب و عشا در حرم مطهر رضوی ، رواق امام(ره) برپا می‌شود. در روز جمعه، 28 دی ماه 97 نیز مراسم تشییع از ساعت 9:30 با حضور عموم مردم در میدان شهدای مشهد برگزار می‌شود.

تصاویری از مراسم استقبال از شهدای فاطمیون در ادامه قابل مشاهده است:

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi