شناسه خبر : 63222
پنجشنبه 27 دي 1397 , 14:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

زند باد سردار جعفری

سلام ، امروز سخنرانی سردار جعفری در افتتاح 5400 پروژه را مطالعه کردم و هنگامی که به مطلبی رسیدم که بیان داشتند بجای توسعه پایدار باید بگوییم پیشرفت اسلامی؛ آه از نهادم برآمد و فکر کردم ایشان چقدر از امیر کبیر بزرگتر و آگاه تر و عاشقتر نسبت به دین و میهن هستند.

فقط خداوند می داند هنگامی که در امتحان اکولوژی شهری دانشگاه بجای پیشرفت اسلامی یا معماری اسلامی نوشتم توسعه پایدار و گذار از سنت به مدرنیته و زندگی روستایی به شهری چقدر آشفته و نگران بودم که غربی ها معماری اسلامی و با شکوه ما را دزدیدند و بجایش معماری مدرنتیه غربی که باعث هرج و مرج و آلودگی خودرویی در شهرها و مشکلات روانی مردم بعد از جنگ جهانی دوم بوده به خورد ملت دادند و نامش را معماری پهلوی اول و دوم گذاشتند.

هنوز در جوامع اندیشمندان معماری جهان میدان نقش جهان اصفهان کاملترین فضای شهری در جهان از لحاظ کلیه استانداردهای شهرسازی علمی و پیشرفته محسوب می گردد و به عنوان مهمترین شاخص های معماری در شهرسازی و فضاهای شهرها استفاده می کنند؛ در حالیکه هرج و مرج معماری پهلوی اول و دوم موجی از ساختمان ها و فضاهای شهری فرسوده و ناکارآمد و ناسازگار و نامطلوب را روی دست مسئولان گذاشته و درمانده شدند.

سال ها قبل پس از فرمان رهبر معظم انقلاب در خصوص اسلامی شدن دروس دانشگاهها هنوز پس از چهل سال از گذشت انقلاب اسلامی مبانی و اصول دروس دانشگاهی بر مبنای دور ریز علوم کهنه و مندرس غربی استوار است که مغز و اندیشه جوانان و دانش پژوهان را مخدوش و مرتجع کرده است.

زنده باد ایران اسلامی و پاینده باد پاسدارانی که نقش مهر و محبت ایرانی و اسلامی را بر قلوب مردم ساکن در مناطق محروم نقش می کنند تا نقشینه عطوفت اسلامی بر قلوب ایرانیان تا ابد زنده و جاودان بماند.

کد خبرنگار: 19
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi