شناسه خبر : 63223
پنجشنبه 27 دي 1397 , 14:16
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عقده گشایی یک عده ی خاص

خیلی ممنون از دوست خوبمان؛ 1- منظور ما از سهمیه چیزی هست که در اختیار عده ای باشد اما در اختیار عموم نباشد. سالانه تعداد زیادی از داخل کشور (میگم داخل چون 8 میلیون نفر از جمعیت کشور در بهترین کشور های خارجی زندگی می کنند مثلا یک میلیون و پانصد هزار نفر در امریکا هستند فقط) برای تحصیل به کشور هایی نظیر روسیه و روسیه سفید و اوکراین و فیلیپین و مجارستان و چین و خیلی کمتر ایتالیا و فرانسه و آلمان و ... برای تحصیل در مقاطع مختلف و رشته های مختلف می روند. مثلا هزینه ی تحصیل و خوراک و خوابگاه و ... با دلار ده هزار تومانی در رشته های دکترای عمومی روسیه (دانشگاه معتبر از نظر وزارت بهداشت بی کیفیت هستند اکثرا اما معتبر هستند از نظر وزارت بهداشت) سالی 60 میلیون تومان است. حالا بماند که قبلا به آنان ارز دانشجویی می دادند و برایشان بهشت بود. تعداد خیلی زیادی هر سال می روند و استفاده می کنند. دیدید دیگر امار دادند که دارند نزدیک 1000 نفر بعد دو ترم بر می گردند داخل ادامه بدهند. چند هزار نفر بعد از اتمام بر می گردند. چند هزار نفر بر نمی گردند اصلا یا در همان کشور می مانند یا می روند اتحادیه اروپا.

وزارت بهداشت اخیرا گفت که تعداد زیادی از نیاز کشور به پزشک از خارج تامین می شود (کاملا درسته) در خیابان دیدید دیگر روی تابلوی مطب ها می زنند پزشکی عمومی از ایتالیا و ماما از فرانسه و ... مردم هم فکر می کنند این ها بهتر از بقیه دکترها هستند، می روند پیش اینها؛ در حالی که رفتند بی کیفیت ترین دانشگاه ها که راحت باشند و وقت کنند بروند تفریح کنند درسته؟ اسم این ها را بذاریم چی؟ ابر سهمیه خود این آقازاده هایی که برای تحصیل می روند خارج از دست مسئولان کشور ناراضی هستند، چون که بورس های تحصیلی را فقط به فرزندان مسئولان کشور می دهند وزارتخانه های ما. فرزند مسئول باش برو با پول بیت المال مجانی تحصیل کن! حتی ارز دانشجویی هم گناه بود، چون به همه ی مردم که نمی دهند، به یک عده ی خاص می دهند.

بچه های مردم باید کنکور بدهند اما یک عده باید بدون کنکور فقط با پول بروند خارج. حالا طرف اگر فرزند هیئت علمی باشد بعد دو ترم برمی گردد داخل، بهترین دانشگاه ها سالی 40 میلیون می دهد، قانونی هم هست. یک سهمیه ی دیگری هم دارند فرزندان هیئت علمی که اصلا سقف ندارد و بچه ها می روند دانشگاه می بینند سر کلاسی که ظرفیت دفترچه 60 تا بود 80 نفر نشستند، این 20 تای مازاد هیئت علمی هستند.

در کشور های خارجی تنها جایی که سهمیه گذاشته باشند فقط برای فرزندان کشته شدگان و جانبازان است. این سهمیه های عجیب را چجوری ساختند، توی کدام کشور فرزند هیئت علمی سهمیه دارد؟ در کشور ما سهمیه ی استعداد درخشان گذاشتند، بعد معاون دانشگاه تهران آمده گفته در ارشد با همین سهمیه ی استعداد درخشان (این سهمیه هم سقف ندارد کاملا آزاد است) 1300 نفر دانشجو را سازمان سنجش به آنان تحمیل کرده حالا داشته باشید توی کارشناسی فقط 400 نفر با سهمیه ی 25 درصد ایثارگران و 700 نفر با سهمیه ی 5 درصد ایثارگران در دانشگاه تهران قبول شدند یعنی کلا 1100 نفر. خب می دانید که ظرفیت ارشد نسبت به کارشناسی چندین برابر کمتر است. حالا قبول شده های این سهمیه در ارشد از کارشناسی های ما بیشتر است. حالا این بنده خدا برای چی آمده از این سهمیه رونمایی کرده فقط به خاطر هجمه هایی بود که علیه سهمیه ی هیئت علمی داشت راه می افتاد.

من مانده ام اصلا چجوری این همه استعداد درخشان در دانشگاه دارند توی کل دوران مدرسه ش سالی 5000 تا است سهمیه اش که توی دانشگاه دیگر آنها را حساب نمی کنند. حالا چجوری توی دانشگاه فقط دانشگاه تهران 1300 تا؟ صد درصد نشان می دهد معیار استعداد درخشان کردنشان هم اشتباه هست. اصلا یک وضع عجیبی است.

حرف برای گفتن خیلی زیاد است. خلاصه اش چشم هایی که به روی حقوق های نجومی و رانت ها و ... بسته است. چشم هایی که به روی زیر میزی های یک عده پول پرست بسته است، به قول شما، عقده گشایی یک عده ی خاص است و بس.

کد خبرنگار: 19
اینستاگرام
من اصلاح کنم : وزارت خانه ها اشتباه گفته شد منظور سفارتخانه ها بود ولی سیاست گذاری توسط وزارت خانه ها صورت گرفته چون می روند کشور خارج به صورت پولی مشغول به تحصیل شوند ولی با مراجعه به سفارتخانه های ان کشور کامل بورس می شوند. ( این بورسی که در موردش صحبت می شود ان بورسی نیست که توی دفترچه های دکترا هست و باید ازمون بدهند برایش بلکه یک بورس گسترده ای هست که فقط مختص فرزندان مسئولان کشور هست که تصمیم گرفتند پولی در دانشگاه های خارج تحصیل کنند برای همه ی مقاطع تحصیلی هم هست. )
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi