شناسه خبر : 63231
جمعه 28 دي 1397 , 14:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارشی از مراسم تولدی متفاوت!/ تصاویر

دیروز جشن تولدی متفاوت توسط همسری عاشق و خاص برگزار شد که حقیقتا" یکی از بی سابقه ترین مراسم های تولدی بود که تاکنون در آن شرکت کرده بودیم.

شهید گمنام- دیروز جشن تولدی متفاوت توسط همسری عاشق و خاص برگزار شد که حقیقتا" یکی از بی سابقه ترین مراسم های تولدی بود که تاکنون در آن شرکت کرده بودیم.

عشق از لحظه لحظه زمان، زبانه می کشید و شور و حالی خاص در فضای خانه شهید جریان داشت!... تولد، تولد عدی نبود! سالگرد تولد یک شهید بود!... یک جانباز شهید! ... مراسمی باشکوه که پس از شهادت شهید برگزار میشد.

شهید مهران عبدالمناف در سال 1338 در تهران متولد و در دوران دفاع مقدس، از سال 1361 در قالب بسیج به جبهه اعزام و در روز 31 اردیبهشت ماه 1363 مجروح و به درجه جانبازی نائل گشت و بالاخره در تاریخ دوم تیرماه سال 93 نیز به دلیل عوارض ناشی از مجروحیت و جانبازی در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) تهران به شهادت رسید.

همسر شهید عبدالمناف که آوازه عشق بی مثال و ازدواجشان در تمامی مزار شهدا و دوستان و آشنایان پیچیده است، از بعد شهادت مهران، هر سال در روز تولدش، بر سر مزار او جشن تولدی کوچک می گرفت و از میهمانان مرد شهیدش پذیرایی می کرد اما امسال، همسر این جانباز شهید با عملی زیبا و متفاوت مراسمی متفاوت تر از شال های پیشین را برای شهیدش برگزار کرد.

 دیروز پنج شنبه، 27 دی ماه 1397، خانه شهید میزبان میهمانان جشن مراسم سالگرد تولد شهید عبدالمناف بود. روزی بارانی و سرد که تصور برگزاری باشکوه آن در آن هوای وخیم، آنچنان نمی رفت اما از آنجا که آنچه بنام شهدا، این عاشقان زنده یاد می شود، به برکت وجود خودشان متبرک می شود، مراسم دیروز در عین دیر رسیدن مهمان ها و حتی رفتن برق در میان برنامه، بدون هیچ خللی و با زیبایی هرچه تمام تر برگزار شد.

مراسم در سالن اجتماعات خانه شهید بهشت زهرا و مزار شهدا برگزار میشد. میهمانان که شامل دوستان جانباز شهید عبدالمناف، خانواده وی و دوستان و همسایگان ایشان بودند، کم کم در زیر باران از راه می رسیدند.

مراسم با کمی تاخیر به دلیل دیر رسیدن میهمانان، با قرائت زیارت عاشورا آغاز شد و در فضایی معنوی درحالیکه تصاویر شهید بر روی ال ای دی های روی دیوارها نمایش داده میشد، به زیبایی خوانده شد و نم اشکی را بر چشم ها نشاند.

پس از آن چند تن از مسئولین بنیاد شهید، درباره شهید عبدالمناف به بیان خاطره پرداختند و از مقام جانبازان و شهیدان و صبر و استقامتشان صحبت کردند.

در طول تمام برنامه نیز، از میهمانان با نظم و زیبایی خاصی با میوه و شیرینی و کیک و چای و نسکافه و میان وعده پذیرایی میشد.

در میان برنامه کلیپی از صدای شهید و کمی از صحبت هایش هم پخش شد که برای تجدید خاطره، ایده ای بسیار دلنشین بود و کلیپی از تصاویر شهید نیز پخش شد.

در میان برنامه ها هم اشعاری درباب رزم و عشق رزمندگان توسط مجری برنامه قرائت میشد.

و برنامه های انتهایی برنامه، خاطره گویی دوستان جانباز شهید مهران عبدالمناف بود که شامل صحبت های جانباز سید محمد مدنی، جانباز بهروز ساقی و ... بود.

دو تن از همسایگان این خانواده و زوج عاشق نیز از خوبی های همسایگی با این دو قهرمان دلداده و خاطراتشان تعریف نمودند.

مراسم تولد شهید عبدالمناف، در انتها با آوردن یک کیک که بر روی آن تولد او تبریک گفته شده بود، توسط همسرش و روشن کردن شمع بر روی آن و تحسین و تشکر همسر شهید، به پایان رسید.

 در انتها نیز که مقارن با اذان مغرب بود، میهمانان با دریافت پذیرایی شام، از جلسه خارج شدند

درحالیکه همگی در تمام طول برنامه حس عاشقانه ای خاص از نظر ویژه و خاص یک شهید، عشق یک همسر شهید و زیبایی بودن در این جمع پر نور را تجربه کرده بودند!

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi