شناسه خبر : 63237
شنبه 29 دي 1397 , 08:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دانشجوی نخبه‌ای که نگذاشت حرف امام بر زمین بماند

«رحیم قربانی» مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ، «مهدی کدخدازاده» سرپرست معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه شهید بهشتی و جمعی از فعالان قرآن کشور در دیدار هفتگی خود با خانواده شهدای قرآنی به نیابت از حافظان، قاریان، اساتید و فعالان قرآنی به دیدار خانواده شهید احمدرضا احدی رفتند و با ۲ برادر شهید به گفت‌وگو نشستند.

http://defapress.ir/files/fa/news/1397/10/27/615931_388.jpg

حمیدرضا احدی برادر شهید احمدرضا احدی در این دیدار اظهار داشت: برادرم سه سال از من بزرگ‌تر بود. او به من تاکید می‌کرد که هر فرد باید برای جامعه مفید باشد. اگر یک نفر در جامعه تاثیرگذار نباشد، بیهوده زنده است. این سخن برادرم باعث شد تا راه زندگی‌ام را پیدا کنم.

وی افزود: رفتار و سلوک احمدرضا همچون یک عارف بود. دست‌نوشته‌هایی از او به یادگار مانده است که بعدها در قالب کتاب تحت عنوان «حرمان هور» به چاپ رسید و رهبر معظم انقلاب توجه ویژه‌ای به کتاب داشتند.

برادر شهید احدی در بیان خاطره‌ای گفت: احمدرضا رتبه اول کنکور را به دست آورده بود. وقتی کارنامه‌اش را دیدم، من بیش از او هیجان زده شدم. جنگ که آغاز شد به جبهه رفت، اما با این حال نمره‌های برتر را در دانشگاه کسب کرد. وقتی دوستانش از او پرسیدند که با وجود چنین شرایطی چرا به جبهه می‌روی، پاسخ داده بود: امام فرمودند که جنگ در رأس امور است.

وی خاطرنشان کرد: برادرم با فداکاری و ایثارش ثابت کرد که چقدر به مذهب خود پایبند است.

محمدرضا احدی در تکمیل سخنان برادرش گفت: احمدرضا آبان سال ۴۵ در اهواز به دنیا آمد. خانواده ما به جهت شکل پدرم در اهواز زندگی می‌کردند. جنگ که شروع شد به شهر خودتان «ملایر» رفتیم. برادرم مدرک دیپلمش را در ملایر گرفت. سپس در کنکور شرکت کرد و در سال ۶۳ رتبه اول را کسب کرد و در رشته پزشکی دانشگاه شهید بهشتی مشغول به تحصیل شد.

وی ادامه داد: برادرم حدود ۱۳ مرتبه به جبهه اعزام و در عملیات رمضان مجروح شد؛ البته چندین مرتبه دیگر هم مجروح شده بود ولی خانواده بی اطلاع بودند.

برادر شهید احدی عنوان کرد: زمان جنگ شایعه‌ای بود که می‌گفتند دانش‌آموزان و دانشجویان برای فرار از تحصیل به جنگ می‌آیند، ولی برادرم با وجود شرایط عالی درسی، ثابت کرد که محصل‌ها برای دفاع از کشور به جبهه می‌روند.

وی با اشاره به اینکه شهید علاقه خاصی به کتاب‌خوانی داشت، گفت: دست‌نوشته‌های احمدرضا به حدی غنی است که حوزه هنری آن را چاپ کرد و چندین جلد از این کتاب به مسجد ابوذر اهدا شد.

این برادر شهید در بیان خاطره‌ای گفت: دوستانش برایمان روایت کردند که روزی احمدرضا و دوستانش قرار می‌گذارند که در یک روز سرد بدون کاپشن یک خیابان را راه بروند. آنها می‌خواستند حال مردم فقیری را که در سرما مانده‌اند، به خوبی درک کنند.

وی در خصوص فعالیت‌های قرآنی شهید عنوان کرد: در ملایر یک تالار قرآن داشتیم که در ایام خاص سال مردم در آنجا جمع می‌شدند و قرآن می‌خواندند. مسابقات قرآن هم آنجا برگزار می‌شد. احمدرضا همیشه در این جلسات شرکت می‌کرد. او علاوه بر تلاوت قرآن، تفسیر قرآن هم می‌خواند. برادرم همیشه همراهش قرآن بود.

احدی بیان کرد: به جز دانشجویان دانشگاه‌های پزشکی، کمتر کسی نام و زندگی‌نامه احمدرضا احدی را شنیده است. یکی از دغدغه‌های من این است که یک شهید چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد تا خیابان یا اتوبانی را به نامش کنند. برادرم اگر زنده بود، حتما به خاطر هوش و پشتکاری که داشت، یک پزشک معروفی می‌شد؛ اما حالا که شهید شده است، کسی او را نمی‌شناسد. احمدرضا می‌تواند الگوی خوبی برای دانشجویان و مسئولان باشد.

براساس این گزارش، شهید احمدرضا احدی از جمله سرداران شهید دوران دفاع مقدس است که سال ۶۵ و در جریان عملیات کربلای ۵ به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

این شهید بزرگوار متولد سال ۴۵ و دارنده رتبه نخست کنکور و دانشجوی رشته پزشکی بود.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
روحش شاد
منم میشناسمش
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi