شناسه خبر : 63242
شنبه 29 دي 1397 , 08:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهدای «کربلای ۵» با خون خود بند‌های قطعنامه ۵۹۸ را تنظیم کردند

به مناسبت فرارسیدن سی و دومین سالگرد شهادت سردار شهید «حسن علیپور» فرمانده مهندسی رزمی تیپ 21 امام رضا(ع)، مراسم بزرگداشتی با حضور سردار سرتیپ پاسدار «اسماعیل قاآنی» جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، سردار «مجید حسن­‌زاده» جانشین فرمانده قرارگاه ثامن الائمه(ع) نیروی زمینی سپاه، سردار «حسینعلی یوسفعلی‌­زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، پیشکسوتان دفاع مقدس و خانواده شهدا شامگاه پنجشنبه در فرهنگسرای غدیر مشهد برگزار شد.

سردار قاآنی در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا اظهار داشت: محور این مراسم شهید «علیپور» است. شهیدی که در درون جامعه عادی رشد کرده بود، اما به دلیل همت، پشتکار و اخلاصی که داشت توانست یک عنصر تعیین کننده در میدان نبرد باشد.

وی افزود: شهید «علیپور» در شب عملیات «کربلای5» چفیه‌­اش را به سر بست و به همراه رانندگان لودر و بولدوزر تا صبح پای کار ایستاد و خین را پر کرد تا توانستیم تجهیزات را از آن عبور بدهیم و وارد بوارین بشویم.

اخلاص، همت و توکل به خدا باعث اداره جنگ شد

سردار قاآنی تصریح کرد: امکانات و تجهیزات ما در دوران دفاع مقدس بسیار محدود بود؛ اما عنایت الهی و وجود انسان­‌های با همتی که در اوج کار و تلاش، سرشار از اخلاص و توکل به خدا بودند و توانستند جنگ را اداره کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سختی عملیات «کربلای5» خاطر نشان کرد: عملیات «کربلای5» یکی از سخت‌­ترین عملیات­‌های دفاع مقدس بود. ما در این عملیات در زمینی با دشمن وارد جنگ شدیم که پیچیده­‌ترین خطوط دشمن در آن مستقر بود. شما عبور از دژ شلمچه را فقط می­‌شنوید؛ اما وقتی به این مسئله با تأمل می‌نگرید متوجه می­‌شوید که این دژ، یک کلمه است اما این منطقه جزو سخت‌ترین جبهه‌­ها به شمار می­‌رود. بر اساس نظریه کارشناسان نظامی دژ شلمچه با سخت­‌ترین خطوط جنگ جهانی قابل قیاس است.

شهدا با خون خود بندهای قطعنامه 598 را تنظیم کردند

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ادامه داد: گفتن «کربلای5»، به زبان ساده است. هر گوشه از این عملیات دنیایی از افتخار و عزت بود. نه سازمان ملل و نه سیاسیون هیچکدام در تنظیم بندهای قطعنامه 598 نقش نداشتند، بلکه ایثار و جانفشانی شهدا و نبرد آن­ها در عملیات «کربلای5» در منطقه «شلمچه» بود که باعث شد بندهای قطعنامه 598 نوشته شود.

این فرمانده دفاع مقدس تأکید کرد: در عملیات «کربلای5» دنیایی از افتخار آفریده شد و به برکت جانفشانی شهدا و ایثارگران این جنگ به دفاع مقدس تبدیل شد. دفاع مقدس یک واژه خود ساخته نبود. جنگ بر ما تحمیل شد اما ما دفاع هشت ساله کردیم.

جنگ عزتمندانه را شهدا به دنیا آموختند

سردار قاآنی تصریح کرد: شهدا عزت کشور را حفظ کردند و راه سدشکنی و ایستادن در مقابل دنیایی که از دشمن ما حمایت می­‌کرد را به دیگران آموختند.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران افزود: شهدا راه جنگ عزتمندانه را به همه دنیا آموختند. مبارزان فلسطینی شاگردی شهدا را کردند و امروز شاهد آن هستیم که با تجاربی که کسب کردند اسرائیلی که داعیه نیل تا فرات را داشت زمین‌­گیر شده است.

وی ادامه داد: بدون تردید اگر شهدا و دلیر مردانی که آن حماسه بزگ را آفریدند، نبودند و هشت سال دفاع مقدس را مردانه اداره نمی­‌کردند و جنگ عزتمندانه را تمرین نمی­‌کردند سرنوشت دنیا چیز دیگری بود.

اساتید مقاومت پروری شهیدان هستند

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه تأکید کرد: اگر بر اساس آیات قرآن به این اصل ایمان داریم که شدا زنده‌­اند و نزد خدا رزی می­‌خوردند علت آن است که هر کس به راه و رسم زندگی آنها نگاه می‌­کند درس می­‌گیرد. شهدا اساتید مقاومت پروری هستند.

سردار قاآنی افزود: اگر شهدا نبودند چگونه می‌­توانستیم در دنیا حرف بزنیم؟ بنیانی که شهدا بنا گذاشتند باعث شده که دوستان و دشمنان انقلاب اسلامی در مقابل مردان جهاد و مقاومت سر تعظیم فرود بیاورند.

داعش آمده بود تا خود را به دنیا تحمیل کند

وی ادامه داد: اگر فرهنگ دفاع مقدس نبود داعشی را که استکبار سازماندهی کرده بود هیچ لشکر کلاسیکی حتی ارتش آمریکا و روسیه نمی­‌توانست با آن برخورد کند. فرزندان این آب و خاک و یادگاران دفاع مقدس بودند که در مقابل آنها ایستادند و آنها را به نابودی کشیدند و گرنه داعش آمده بود تا خود را به دنیا تحمیل کند.

وی در پایان گفت: ما 40 سالگی انقلاب اسلامی را به کوری چشم دشمنان در حالی جشن می­‌گیریم که با عزت و سربلندی از همه کسانی که ابرقدرت هم بودند و همه امکانات را در اختیار داشتند عبور کردیم. دشمن چون دین و اخلاق ندارد خباثت می­‌کند؛ ولی به حول و قوه الهی و به برکت دفاع مقدس که توانستیم تا کنون سرافرازانه مسیر انقلاب را به پیش ببریم از این به بعد نیز این مسیر را به پیش خواهیم برد.

 

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi