شناسه خبر : 63248
شنبه 29 دي 1397 , 09:38
اشتراک گذاری در :
عکس روز

متلک‌های رأی‌الیوم به وزیرخارجه دوره‌گرد آمریکا


یک روزنامه منطقه‌ای با تمسخر سفر اخیر و مواضع وزیرخارجه آمریکا نوشت چهره زشت آمریکا با دروغ‌های مایک پمپئو زیبا نمی‌شود.
رأی‌الیوم با اشاره به مواضع پمپئو در قاهره می‌نویسد: سخنان پمپئو مملو از ادعاهای بی‌پایه و  اساس بود وملت‌های خاورمیانه فراموش نمی‌کنند که دلارهای آمریکا در سال‌های گذشته صرف کشتار، ویرانی و ایجاد آشوب‌ها در منطقه شده و چهره زشت واشنگتن با این دروغ‌ها زیبا نخواهد شد.
عبدالباری عطوان سردبیر رأی‌الیوم می‌افزاید: سخنان پمپئو وزیر خارجه آمریکا در دانشگاه آمریکایی در قاهره در واقع تهدید ایران و بازوهای نظامی منطقه‌ای این کشور به ویژه حزب‌الله بود، تلاشی یأس‌آمیز برای بهبود بخشی به چهره‌ کشورش در خاورمیانه و اطمینان‌دهی به اسرائیلی‌ها برای اینکه آمریکا  از آنها دفاع و حمایت خواهد کرد.
اینکه پمپئو، قاهره  و دانشگاه آمریکایی را انتخاب کرده بود و نه ریاض  را تا به تشریح سیاست‌های جدید کشورش درباره خاورمیانه بپردازد، با دقت و هدف خاصی صورت گرفته بود، تا طرف محور در این سیاست جدید مشخص شود.
این تحلیلگر با بیان اینکه حساس‌ترین نقطه سخنان پمپئو این بود که اذعان کرد باید از نفوذ ایران در منطقه ممانعت به عمل آوریم.
پمپئو مدعی شد آمریکا اشغالگر نیست بلکه نیروی خیر و آزادی‌بخش در خاورمیانه است؛ گویا وی ملتی ناآگاه و کم‌حافظه را مخاطب قرار داده که فراموش کرده‌اند این آمریکا بود که عراق را اشغال و لیبی، یمن و افغانستان را ویران ساخت و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا خود اعتراف می‌کند که کشورش 7 تریلیون دلار در منطقه هزینه کرده که هیچ نتیجه‌ای در برنداشته است. آیا عمل خیری که پمپئو از آن حرف می‌زند کشتار سه میلیون عراقی و بیش از 30 هزار نفر از مردم لیبی و یک میلیون افغانی است، آیا خیر یعنی آشوبی که آمریکا در چهار کشور عربی، سوریه، لیبی، عراق و یمن به راه انداخت؟
سخنان پمپئو مملو از دروغ و گمراهی است، او فراموش کرده که دخالت‌های نظامی آمریکا در منطقه باعث آشوب  و کشتار شده و بذر انواع افراط‌گری را کاشته و باعث ظهور خشونت و تروریسم در منطقه شده و منازعات فرقه‌ای، طایفه‌ای و تجزیه‌طلبانه را بالا برده است.
آمریکا به ملت سوریه، عراق، لیبی و یمن به جز ویرانی چه داده است، آیا اموال خود را برای بنای مساجد، کلیساها بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها هزینه کرده است؟ جز این است که این پول‌ها صرف نابودی زیرساخت‌ها، شیوع گرسنگی و بیماری‌های مهلک به دلیل استفاده از اورانیوم غنی شده، صورت گرفته است؟
آمریکا در سوریه، عراق، یمن و افغانستان شکست خورد و طرح‌های آن در لیبی نیز ناکام خواهد ماند و تلاش پمپئو زیبا کردن صورت مخدوش و زشت کشورش در منطقه است در حالی که ریختن عسل روی این شکست‌ها تلاشی مذبوحانه و محکوم به شکست است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi