شناسه خبر : 63249
شنبه 29 دي 1397 , 09:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

به ادبیات ابر و باد برجامی خاتمه دهید


حرف‌های عجیب و غریب آقای روحانی، تعجب مردم و ناظران سیاسی را موجب شده است.
به گزارش جهان‌نیوز رئیس‌جمهور 17 دی ماه در جمع مدیران جهاد کشاورزی بیان کرد: «هرچه درخت و مرتع بیشتر باشد ابر بیشتر می‌بارد، وقتی شما آنجا را خشک می‌کنید ابر از آنجا رد می‌شود، ابر به پایینش نگاه می‌کند و می‌بیند خبری نیست و کویر است.»
این مسئله بازتاب طنزی از سوی افکار عمومی داشت و برخی با هشتگ ابرتدبیر با آن شوخی کردند. رئیس جمهور بخصوص درباره برجام نیز از این مصداق‌ها استفاده کرده بود.
در آبان ماه سال 1395 آقای روحانی سفری به شهر اراک داشت و در میان مردم استان مرکزی در دفاع از برجام گفت: «ما غاصب را از باغ خود بیرون کردیم و درب باغ به روی مردم باز شده است ولی امروز عده‌ای کودک به درب باغ آمده و می‌گویند، سیب و گلابی کجاست که می‌خواهیم میل کنیم؟ امروز این باغ که نهال‌های آن تازه غرس شده آماده باروری است، اما برای به ثمر نشستن صبر لازم است.
بازتاب سخنان روحانی تا جایی است که امروز هم بسیاری برای نتایج و مواهب برجام از مصداق سیب و گلابی‌های برجام استفاده می‌کنند.
حسن روحانی برای اینکه برجام را یک برنامه و توافق کارگشا در میان افکار عمومی معرفی کند تمثیل‌های دیگری بکار برد.
همچنین حسن روحانی در قصه‌پردازی دیگری در مراسم روز ملی فناوری هسته‌ای، مورخ یکشنبه 20 فروردین ماه سال جاری گفت: «برجام یک ابر است. این ابر برای اینکه بخواهد ببارد و سرزمین ما را پرآب کند، این جنگل‌ها، سروها و مراتع است که این ابر را وادار به باران می‌کنند. اگر پایین سبزه، گل و درخت نباشد، ابر نخواهدبارید. بارش این ابر با این گل‌ها بود.»
همچنین روحانی در حالی برجام را ابر و باران توصیف کرد که در اسفند ماه سال 94 درباره برجام گفت: «برجام یک، مانند آفتاب تابان بود و اگر کسی چشمانش را می‌بندد و می‌گوید شب است، باید چشمانش را باز کند تا آفتاب را ببیند.»
این روند در زمان ثبت نام کاندیداتوری انتخابات دوازدهم هم ادامه یافت و روحانی در حکایت‌پردازی تازه گفت: «هووهایی که بارها به قصد کشتن نوزاد برجام تصمیم گرفته بودند نمی‌توانند سرپرست خوبی برای این فرزند باشند.»
عاقبت همه این سخنان درباره برجام مشخص شد اما به نظر می‌رسد که مردم از آقای روحانی به عنوان رئیس‌جمهور چیز دیگری انتظار دارند. شاید اینگونه سخنان رئیس‌جمهور را بتوان در حوزه حرف‌درمانی و ایجاد نگرش مثبت از دولت در میان افکار عمومی جای داد، موضوع طبیعی که هر دولتی سعی می‌کند حمایت و رضایت افکار عمومی را جلب کند اما به نظر می‌رسد که پس از 5 سالی که از ریاست جمهوری روحانی می‌گذرد دیگر جامعه‌پذیرای چنین سخنانی نیست.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi