شناسه خبر : 63274
یکشنبه 30 دي 1397 , 09:28
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برگزاری سومین سالگرد شهدای قنیطره

همزمان با سومین سالگرد شهادت شهدای «قنیطره» مراسم گرامیداشت این شهدا شب گذشته در «روضه الشهیدین» لبنان و بر سر مزار شهدای حزب الله لبنان از جمله شهید «جهاد مغنیه» برگزار شد.

در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم سوریه، دوستداران شهید به مرثیه خوانی پرداختند.

در 18 ژانویه 2015 جهاد مغنیه به همراه گروهی از نیروهای حزب الله هنگام بازدید از شهر «مزرعه» الامل در منطقه «قنیطره» هدف حمله موشکی بالگرد اسرائیلی قرار گرفت.

مراسم سومین سالگرد شهدای قنیطره برگزار شد

تحلیلگران معتقدند که تصمیم ترور جهاد مغنیه از سوی شخص بنیامین نتانیاهو نخست وزیر وقت اسرائیل صادر شده بود. بعد از این حمله روزنامه الحیات چاپ لندن از تلاش های اسرائیل برای منصرف کردن حزب الله از اقدامات تلافی جویانه نوشت.

افراد به شهادت رسیده در این حمله که به شهدای «قنیطره» معروف شدند عبارت اند از، فرمانده شهید محمد عیسی، شهید جهاد مغنیه، شهید سید مهدی محمد ناصر الموسوی، شهید سید علی فواد حسن، شهید سید حسین حسن حسن، شهید حسین اسماعیل الاشهب و یک شهید ایرانی به نام سردار محمدعلی الله دادی.

اولین بار وقتی مردم با چهره جهاد مغنیه آشنا شدند که او در مراسم ختم والده سردار سلیمانی شرکت کرده بود. فرزند خوش سیمای حاج رضوان درست پشت سر سردار ایستاده بود و به میهمانان خوش آمد می گفت. گاهی شانه های سردار را می بوسید و سردار گاه بر می گشت و با او نجوا می کرد. رابطه صمیمانه حاج قاسم با این جوان او را در کانون توجهات قرار داد، او کسی نبود جز جهاد فرزند عماد مغنیه.

شهید جهاد عماد مغنیه در سال ۱۹۹۱ در طیربا لبنان متولد شد. نام او برگرفته از برادر عماد مغنیه است که از فرماندهان اطلاعات حزب الله لبنان بود و پیش از عماد به شهادت رسید.

جهاد مغنیه در زمان جنگ سوریه مسوولیت پایگاه مهمی در منطقه «جولان» را داشت.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi