شناسه خبر : 63281
یکشنبه 30 دي 1397 , 09:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شرایط ثبت‌نام ایثارگران در آزمون فراگیر استخدامی

مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به آغاز ثبت‌نام ششمین آزمون فراگیر دستگاه‌های دولتی به بیان جزئیات و ارائه توصیه‌هایی خطاب به ایثارگران پرداخت.

شرایط ثبت‌نام ایثارگران در ششمین آزمون فراگیر استخدامی

سردار حسن‌زاده، مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به برگزاری ششمین آزمون فراگیر دستگاه‌های اجرائی گفت: برای اعمال ماده 21 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران جلسات متعددی با تمام دستگاه‌های اجرایی شرکت‌کننده در آزمون برگزار شده است. با هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان اداری و استخدامی کشور، جهاد دانشگاهی مجری برگزاری این آزمون شد.

مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص تغییراتی که در فرآیند تأیید سهمیه ایثارگران انجام شده است گفت: همچنان که قبلاً نیز از طرق مختلف اطلاع‌رسانی شده است، تمامی خانواده‌های معزز شاهد و ایثارگر متقاضی استفاده از سهمیه مورد نظر باید وضعیت شغلی خود را در سیستم سجایا (سامانه جامع اطلاعات یکپارچه ایثارگران) اصلاح و به‌روزرسانی کنند.

بیشتر بخوانید

حسن‌زاده افزود: لازم به یادآوری است ایثارگرانی که دارای وضعیت شغلی بیکار هستند مجاز به بهره‌مندی از سهمیه مورد نظر هستند؛ البته دانشجویان مقطع دکتری تخصصی (PHD) مستثنی هستند و به‌شرط دارا بودن وضعیت تحصیلی «دانشجوی مقطع دکتری» می‌توانند با استفاده از مدرک فوق‌لیسانس خود از سهمیه بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به لینک بودن بانک اطلاعات ایثارگران با سامانه ثبت‌نام جهاد دانشگاهی از طریق وب‌سرویس گفت: بر همین اساس تمام موارد تأیید ایثارگری، امکان استفاده از سهمیه و... به‌صورت هوشمند صورت می‌گیرد و متقاضیان باید برای اطلاع از وضعیت شغلی و تحصیلی خود و در صورت نیاز به اصلاح آن، به بنیاد محل سکونت یا محل پرونده مراجعه و یا از طریق سامانه برخط در سایت ایثار بدون نیاز به مراجعه حضوری اقدام کنند.

مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: در این آزمون 20 دستگاه حدود 4300 نفر را از طریق آزمون جذب می‌کنند که 25 درصد آن یعنی 1075 پست، مختص خانواده شاهد و ایثارگر خواهد بود و البته امکان اضافه شدن دستگاه‌ها تا زمان ثبت‌نام نیز وجود دارد. لازم به ذکر است پنج درصد سهمیه مربوطه به سایر ایثارگران (رزمندگان و جانبازان زیر 25 درصد و خانواده‌هایشان) نیز از طریق همین آزمون و یا فرآیند مشخص‌شده در اختیار مشمولین قرار خواهد گرفت.

حسن‌زاده افزود: با توجه به رأی دیوان عدالت اداری شرط لازم برای جذب ایثارگران در دستگاه‌های دولتی شرکت در آزمون است و به همین دلیل همه افراد متقاضی باید در آزمون‌های استخدامی شرکت کنند. همچنین بر اساس نظر دیوان عدالت اداری شرط بومی حذف شده است و بومی‌گزینی در این آزمون اعمال نمی‌شود.

وی با بیان اینکه خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران نیز می‌توانند در زمان ثبت‌نام ششمین آزمون فراگیر دستگاه‌های دولتی با توجه به رشته تحصیلی در هر یک از استان‌ها و شهرستان‌ها ثبت‌نام کنند گفت: با این‌حال این عزیزان باید تمامی جوانب امر و شرایط خانوادگی را در نظر بگیرند، چون هر دستگاهی برای شهرستان و منطقه اعلام شده نیاز به جذب نیرو دارد و در صورت پذیرفته شدن فرد تا پایان مدت زمان تعهد که توسط دستگاه مورد نظر معمولاً بین 5 تا 10 سال تعیین می‌شود باید در آن شهر خدمت کنند و هیچ‌گونه امکان جا به جایی وجود ندارد.

مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در واقع چنانچه متقاضیان ایثارگر در شهری خارج از محل سکونت فعلی در آزمون شرکت کنند و پذیرفته شوند برای هیچ یک از گروه‌های ایثارگری در رابطه با جابه‌جایی محل شغل، ضوابط و مقررات قانونی وجود ندارد و باید تا پایان مدت زمان تعهد در آن شهر خدمت کنند. وضعیت شغلی تمام افراد پذیرفته‌شده در دستگاه‌ها به‌صورت شاغل ثبت خواهد شد و چنانچه فرد پذیرفته‌شده به دلیل اشتغال در محلی خارج از سکونت انصراف دهد امکان بهره‌مندی مجدد از سهمیه در آزمون‌های بعدی را نخواهد داشت و به عبارتی وضعیت شغلی بعد از انصراف فرد از خدمت در دستگاه به بیکار تغییر نخواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اینستاگرام
باسلام
1- چند ماه پیش برای اخذ وام جانبازان در سایت ایثار بنیاد شهید ثبت نام کردم.امروز رفتم بنیاد منطقه شهر خودم و از قسمت وام سئوال کردم که درخواست وام بنده چه شد؟ خانمی پاسخ داد نام شما نیست گفتم من مدتهاست که ثبت نام کرده ام گفت در سایت ایثار بنیاد شما ثبت نام می کنید تا نوبت دهی شوید ولی باید حضورا می آمدید اینجا ثبت نام می کردید. منظورش را نفهمیدم .گفتم خب چرا به من نگفتید که بیایم نزد شما درخواست بدهم گفت حالا مشخصات وتلفن خود را بدهید . مشخصات را دادم گفت بروید دراطاق بغلی همین کار را مشابه انجام می دهند رفتم آقای مشخصات را مجددا ثبت کرد و گفت خداحافظ.یعنی من از الان ثبت نام کرده ام و سیستم الکی است.این دیگر چه طرز کار کردن است

2- رفتم قسمت حقوقی بنیاد استان خودم و گفتم یک پرونده در یک کمیسیون شبه قضایی به نام کمیسیون رسیدگی به آبهای زیر زمینی دارم خواستم کمک کنید تا مشکلم برطرف شود مسئول مربوطه گفت شما جانباز 5درصد هستید ما فقط به جانبازان 25 درصد نامه می دهیم ضمنا فقط برای دادگستری ، دیوان و ... ولی برای کمیسیون نامه داده نمی شود گفتم آن کمیسیون قاضی دارد و دادخواست داده ام .گفت نمی توانیم نامه بدهیم شما بروید قسمت تسهیلات ولی به آنان نگویید که پرونده قضایی است فقط بگوید یک نامه به کمیسیون بدهد رفتم آنجا مسئول مربوطه گفت بروید قسمت اشتغال چون موضوع شما زمین کشاورزی است . من هم دیگر انجا نرفتم.این هم از خدمات دهی بنیاد شهید و امور ایثارگران.
فقط همینطور شما را رد می کند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi