شناسه خبر : 63282
یکشنبه 30 دي 1397 , 09:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فیلم/فرمانده لبنانی مجاهدان عراقی که بود؟

شهید ابوعیسی به عنوان یکی از مسئولان آموزش و انتقال تخصص‌های رزمی و نظامی در لبنان و خارج از آن انتخاب شد؛ به طوری که یک نسل کامل از مجاهدان برای اولین بار توسط او الفبای مقاومت را آموزش دیدند.

ابوعیسی؛ فرمانده لبنانی مجاهدان عراقی که بود؟+فیلم

در 18 ژانویه 2015 گروهی از رزمندگان برجسته حزب الله هنگام بازدید از شهر مزرعه الامل در منطقه قنیطره، هدف حمله موشکی بالگرد دشمن صهیونیستی قرار گرفتند. در این حمله دشمن صهیونیستی، چند تن از نیروهای مجاهد حزب الله  به همراه یک سردار مدافع حرم ایرانی به شهادت رسیدند. حزب الله لبنان در بیانیه‌ای اسامی شهدای خود در قنیطره سوریه را اعلام کرد: شهید فرمانده محمد احمد عیسى "ابو عیسى"، شهید جهاد عماد مغنیه "جواد"، شهید عباس ابراهیم حجازی " سید عباس"، شهید محمد علی حسن ابو الحسن "کاظم"، شهید غازی علی ضاوی "دانیال" و شهید علی حسن ابراهیم "ایهاب".

شهید محمد احمد عیسی با نام جهادی «ابوعیسی» یکی از این شهداست که ساکن شهرک عربصالیم در لبنان بود. او 21 آذرماه 1350 متولد شد. متأهل و صاحب پنج فرزند بود که در 28 دی ماه 93 در قنیطره به شهادت رسید. «ابوعیسی» از سنین کم به مقاومت اسلامی پیوست. علاوه بر اینکه به عنوان عضوی از گروه برنامه ریزی در عملیات‌ها مشارکت داشت‌، به عنوان یکی از مسئولان آموزش و انتقال تخصص‌های رزمی و نظامی در لبنان و خارج از آن انتخاب شد؛ به طوری که یک نسل کامل از مجاهدان برای اولین بار توسط او الفبای مقاومت را آموزش دیدند.

«ابوعیسی» در جنبش حزب‌الله به تدریج در درجات بالاتری قرار گرفت. او در سال 1382 به عنوان مسئول نظامی در منطقه «تفاح» انتخاب شد؛ در جنگ سال 2006 با رژیم صهیونیستی نیز در خط مقدم نبرد حضور داشت. در هر منطقه‌ای که فرماندهی جنگ 33 روزه بر عهده او گذاشته شده بود، خوش درخشید؛ به خصوص در فرماندهی پرتاب موشک‌هایی با بُرد متوسط در خلال جنگ. مردم آن منطقه هنوز شلیک‌های موشک «زلزال» با دستور مستقیم «ابوعیسی» از عربصالیم جنوبی به دشمن صهیونیستی را به یاد دارند. «ابوعیسی» به همراه شش تن دیگر از مجاهدین مقاومت، در منطقه «قنیطره» سوریه هنگامی که درحال گشت‌زنی بودند، هدف حمله موشکی رژیم صهیونیستی قرار گرفته و به شهادت رسید.

ابوعیسی الاقلیم همان نظامی نابغه‌ مقاومت و یکی از قهرمانان جنگ 33 روزه است که مستشار نظامی «حرکة النجباء» بود. شیخ اکرم الکعبی، دبیرکل جنبش النجباء در مورد این شهید می‌گوید: «یکی از شهدای حزب‌الله در قنیطره شهید ابوعیسی اقلیم بود که در جریان عملیات آزادسازی کمربند بغداد، مستشار نظامی "حرکة النجباء" محسوب می‌شد و حرکة النجباء در مناطق عملیاتی‌اش نقش بارزی در آن آزادسازی داشت.»

نماهنگ زیر روایتی از شهید ابوعیسی، فرمانده بی ادعای لبنان است که امسال به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت او منتشر شده است. در این نماهنگ بخشی از سخنان او آمده است که در آن می‌گوید: خون شهدا و مجاهدت‌های آنان است که این پیروزی‌ها را رقم زده و خدا را شاکریم که در این مسیر مبارک قرار گرفتیم. این مسیر سختی‌ها, سختی‌ها و تلاش‌های زیادی دارد ولی وقتی در مقابل خود پیروزی و سرافرازی‌ها را می‌بینیم، همه این سختی‌ها از این می‌رود. مسیر، حیات و موفقیت ما فقط با سلاح نیست بلکه گسترش مفهوم مقاومت و اخلاق و معنویت است. مجاهدین عزیز در مقابل در مخاطرات و تهدیدات هوشیار و آماده باشید و بدانید پیروزی از آن ماست. خداوند به همه شما جزای خیر دهد و خداوند ما را با محمد صلی‌الله علیه و آلش محشور کند.

download

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi