شناسه خبر : 63306
دوشنبه 01 بهمن 1397 , 10:28
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بزرگداشت هنرمند شهید عرصه تئاتر برگزار شد

مراسم نکوداشت شهید حسین قشقایی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانواده شهید قشقایی و جمعی از هنرمندان تئاتر در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

از جمله چهره‌های حاضر در این مراسم می‌توان به اسماعیل خلج، قادر آشنا رئیس ‌موسسه نمایشگاه‌های ایران، داود فتحعلی‌بیگی، حجت‌الاسلام قمی رئیس ‌سازمان تبلیغات اسلامی، سعید اسدی مدیر مجموعه تئاتر شهر، حجت‌الاسلام ابوترابی امام جمعه موقت تهران، سیدمرتضی حسینی نماینده بنیاد شهید، حمید نیلی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی و سردار دهقان‌اشاره کرد.
سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: انقلاب سال ۵۷ نمی‌تواند بدون نقش هنرمندان روایت شود و ما نیازمندیم که بدانیم هنرمندان در این آفرینش چطور در رستاخیز انقلابی ما نقش داشتند اما در عین حال همه در یک مسیر حرکت کردند که ایران‌آباد و آزاد و مستقل باشد.
وی در پایان گفت: شهید قشقایی یکی از این مجموعه عظیم هنرمندانی بود که یاد کردیم. من از دوستانی که بانی این مجلس شدند تا به این بهانه به نقش هنرمندان و رسانه و فرهنگ بپردازیم، سپاسگذاری می‌کنم.
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران نیز گفت: کسانی که نگاه و قلمی دارند و تئاتری که کار می‌کنند و فیلمی که می‌سازند در مسیر تعالی جامعه است کاری در راستای قامت شهدا انجام داده‌ا‌ند. این هنر انسان‌ساز و شهیدپرور است.
در پایان و پس از رونمایی از کتاب شهید قشقایی، حسین قشقایی فرزند شهید با ابراز افتخار از حضور در این جمع گفت: ادای احترام به همه کسانی دارم که دغدغه هنر دارند، این حرکت‌ها فارغ از پسر شهید بودن، زمینه‌ساز هنرمندی بیشتر در عرصه هنری است و خلا این هنرمندان به شدت در جامعه امروز احساس می‌شود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi